• OMX Baltic0,01%291,09
  • OMX Riga−0,3%880,48
  • OMX Tallinn−0,22%1 844,4
  • OMX Vilnius0,51%1 138,05
  • S&P 5001,76%5 767,57
  • DOW 301,42%42 583,32
  • Nasdaq 2,27%18 188,59
  • FTSE 100−0,1%8 638,01
  • Nikkei 2250,39%37 754,35
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,93
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%90,61
  • OMX Baltic0,01%291,09
  • OMX Riga−0,3%880,48
  • OMX Tallinn−0,22%1 844,4
  • OMX Vilnius0,51%1 138,05
  • S&P 5001,76%5 767,57
  • DOW 301,42%42 583,32
  • Nasdaq 2,27%18 188,59
  • FTSE 100−0,1%8 638,01
  • Nikkei 2250,39%37 754,35
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,93
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%90,61
  • 01.10.96, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kaks pealelaadimist Tshehhis probleeme ei tekita

ASi Vipex initsiatiivil küsisime esimest korda ekspedeerijatelt hinnapakkumisi kahe laadimisega veole. Keskmiselt lisandab selline lisaklausel veohinnale 1000--1500 krooni. Tshehhist vedamisel ei tekita kaks laadimist lähtekohas peale veohinna tõusu rohkem probleeme. See pole aga kõikjal Euroopas nii. Näiteks Poolas võib kaks pealelaadimist osutuda tunduvalt komplitseeritumaks. Segase seadusandluse tõttu ei olevat näiteks selge, millal on õige aeg TIRi avamiseks.
Äripäevas avaldatavaid ekspedeerijate hindu peavad teenuste kasutajad tegelikust hinnatasemest kõrgemaks. Seletada võib seda ekspedeerijate standardpakkumustega, mida tehakse tundmatu küsija esimese päringu peale.
Tegelikuses hakkavad pärast mõneajalist koostööd kehtima ka madalamad hinnad. Samas nõustun ASi Vipex logistiku Tõnu Sepaga, kes arvab, et 28 000kroonise hinna puhul ei ole usutav selle langetamine 20 000 krooni peale, vedagu siis klient kui palju ja tihti tahes.
Omapärase hinnapakkumuse tegi AS Skaneksped, kes näitas ära protsentuaalselt, milliste hindadega Tshehhist koormaid tuuakse. Selle järgi on kliendil võimalik saada Skaneskspedilt ka vastav hind.
Kokkuvõttes on Tshehhist Eestisse vedude puhul märgata tendentsi nagu teistegi importvedude puhul. Püütakse võtta maksimaalset, kuna eksportvedude vähesuse tõttu on Eestist välja minevate koormate hinnad lastud väga alla.
Saabunud hinnapakkumuste alusel pean ainukeseks konkurentsivõimeliseks pakkujaks, võrreldes praeguste ja endiste Vipexi kaubavedajatega Tshehhi Vabariigist, ASi Travend, kelle hind on 19 000 krooni (iseasi, kas see hind sisaldab ka CMR-kindlustust).
Kuna Tshehhist transporditavad keraamilised plaadid ja sanitaartehnika on küllaltki ebamugav kaup kaalu ja mahu suhte poolest, soovitaks ekspedeerijatel rohkem tähelepanu suunata veokite komplekteerimisele mahukaubaga. Omaette küsimus on taolise mahukauba importija leidmine Eestist. Kuid ekspedeerija ülesandeks ongi leida analoogseid kaubamahte (erinevaid artikleid) importivaid firmasid, millest lõppkokkuvõttes võidavad pisikeste jõupingutustega kõik osapooled.
Keskmine pakutav tarneaeg on viis päeva, mis piiride olukorda arvestades on täiesti vastuvõetav. Veo tellimisajad on erinevad ja reaalselt kujuneb vedu just vedaja/ekspedeerija initsiatiivil ligikaudu neli päeva enne pealelaadimist.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele