Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Transpordifirmad müüvad Eestit

    Transiitkaupadest huvitatud ettevõtted üritavad luua Eesti reklaami ja müüki edendavat organisatsiooni

    Mitu Eesti transpordiettevõttet üritavad käivitada projekti, mille eesmärgiks on Eesti müümine mujal maailmas transiitmaa ja jaotuskeskusena. Paljude arvates on projekt aga enneaegne ja mõttetu.
    Projekti algatusrühma juhi Karli Lamboti sõnul ei saa Eestis valitsuse rolli üle tähtsustada ja loota, et riik hakkab tegelema ettevõtetele tingimuste loomisega ja teeb nende eest ära vajaliku töö. Lambot leiab, et transiidist huvitatud ettevõtted peavad raha kokku panema ja hakkama ise tegelema müügiedendustööga. Esialgu on aastas vaja ligikaudu kaks miljonit krooni ja inimest, kellele teha võimalikult konkreetne tööplaan selle raha kulutamiseks.
    Algatusrühma esimestel koosolekutel osalenud Tallinki turundusosakonna juhataja Hannes Saarsoo on skeptiline : «Teha järjekordne organisatsioon, kus on mingi tegevdirektor ja sekretär, tähendaks lihtsalt uue objekti loomist.» Saarsoo ütlusel on muudel elualadel palju näiteid, kus taolised organisatsioonid on hääbumas. Ta leiab, et kõigepealt tuleks selgeks teha, miks ei rahulda ettevõtjaid olemasolevad organisatsioonid -- transiidikomisjon, kaubandus- tööstuskoda jt.
    Vastupidiselt Lambotile arvab Saarsoo, et Eestit saab müüa vaid riik ise. Näitena toob ta Soome, kelle väliskaubandusminister paar aastat tagasi televisioonis esinedes tõmbas Saksamaalt läbi Soome Venemaale joone ja ütles, et sealt hakkab tulevikus kulgema üks suurimaid transiitkoridore. Tema ennustus läks täide, kuna Venemaaga ühiselt tehti korda kahe riigi vahelised piiripunktid ja loodi teised transiiti soodustavad tingimused. Saarsoo leiab, et selle taga olid eelkõige poliitilised otsused, mille saavutamine on aga poliitikute mure.
    Eesti rahvusvaheliste autovedajate assotsiatsioon on Eesti müügiga tegeleva organisatsiooni algatusrühmas alates idee sünnist. Assotsiatsiooni peasekretär Toivo Kuldkepp on aga jõudnud järledusele, et Eesti müümisest on veel vara rääkida. «Mõte ei ole paha, kuid me ei saa kliendile praaki müüa. Naerdakse välja,» on Kuldkepp emotsionaalne ja räägib uutest probleemidest Läti Eesti piiri ületusel.
    «Hakkame rääkima Eesti müümisest, kuid selgub, et isegi praeguste tühiste veosevoogude puhul Lääne-Euroopasse ei ole me võimelised garanteerima normaalset piiriületust. Elementaarsed asjad tuleb eelnevalt siiski ära lahendada, lõpetab Kuldkepp nördinult.
    Karli Lambot tunnistab, et idee ei ole puuduliku koostöö tõttu transpordiettevõtete seas siiski nii elujõuline olnud, kui loodeti. Seetõttu on projekti peamised initsiaatorid RE Tallinna Sadam, RE Eesti Lennujaamad, AS Balti Transport, AS Estonian Air Cargo jt teinud koostööettepaneku välisinvesteeringute agentuurile. Viimane on ettepanekusse positiivselt suhtunud. Samas on Lambot riiklike struktuuride suhtes ettevaatlik. Kõige rohkem pelgame, et näiteks majandusministeerium määrab mingi osakonna ja annab osakonna juhatajale asjaga tegelemiseks mingi raha, seletab ta. Tema kinnitusel on ettevõtted huvitatud ka materiaalsest osalemisest, et oleks õigus tulemust nõuda. Välisinvesteeringute agentuuril soovitakse aidata ka valida inimene, kes hakkab tööga tegelema.
    Täpsetes tingimustes lepitakse välisinvesteeringute agentuuriga kokku oktoobris peale selle reorganiseerimist ja uue põhikirja kinnitamist.
  • Hetkel kuum
Eero Raun: õhuke riik on Eesti paratamatus, riigirahandus vajab tegevusauditit
Tänased riigirahanduse juhid ei püüagi ebaotstarbekaid kulutusi tuvastada, kirjutab ettevõtja Eero Raun (Parempoolsed).
Tänased riigirahanduse juhid ei püüagi ebaotstarbekaid kulutusi tuvastada, kirjutab ettevõtja Eero Raun (Parempoolsed).
Nädal Balti börsil lõppes positiivse noodiga
Balti börsi koondindeks Baltic Benchmark edenes täna 0,26%. Tõusid nii Tallinna kui ka Vilniuse börsid, Riia oli languses.
Balti börsi koondindeks Baltic Benchmark edenes täna 0,26%. Tõusid nii Tallinna kui ka Vilniuse börsid, Riia oli languses.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Eesti parima juhi tiitli võitis ambitsioonikas IT-ettevõtja
Täna kuulutati Eesti parimaks juhiks IT-ettevõtja, OIXIO Groupi omanik ja juhatuse esimees Ivo Suursoo.
Täna kuulutati Eesti parimaks juhiks IT-ettevõtja, OIXIO Groupi omanik ja juhatuse esimees Ivo Suursoo.
Eksperdid leidsid Eesti konkurentsivõime hoidmisel viis murekohta
On viis valdkonda, mille kaudu Eesti konkurentsivõimet parandada saaks, kuid lihtsaid lahendusi ja “madalal rippuvaid vilju” on pigem napivõitu.
On viis valdkonda, mille kaudu Eesti konkurentsivõimet parandada saaks, kuid lihtsaid lahendusi ja “madalal rippuvaid vilju” on pigem napivõitu.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Otseülekanne Pärnust: parim juht küsitleb mantlipärijaid
Täna selgub Pärnu juhtimiskonverentsil Eesti parim juht, Äripäeva PRO paketi omanikud saavad välja kuulutamisele eelnevast tippjuhtide aruteluringist osa otselülituse kaudu.
Täna selgub Pärnu juhtimiskonverentsil Eesti parim juht, Äripäeva PRO paketi omanikud saavad välja kuulutamisele eelnevast tippjuhtide aruteluringist osa otselülituse kaudu.
Koondamiste kõrval palkab mõni ettevõte sadu töötajaid. “Hea aeg laienemiseks”
Kui tööstus- ja ehitussektori raskuste mõjul paisus töötute arv esimeses kvartalis aastaga pea 20 000 võrra, siis mõned Eesti ettevõtjad on sama ajaga juurde palganud sadu inimesi.Tööpuudus kerkis esimeses kvartalis 7,8 protsendini. Viimati oli tööpuudus nii kõrge koroonaviiruse esimese laine ajal 2020. aastal, teatas Swedbanki vanemökonomist Liis Elmik.
Kui tööstus- ja ehitussektori raskuste mõjul paisus töötute arv esimeses kvartalis aastaga pea 20 000 võrra, siis mõned Eesti ettevõtjad on sama ajaga juurde palganud sadu inimesi.Tööpuudus kerkis esimeses kvartalis 7,8 protsendini. Viimati oli tööpuudus nii kõrge koroonaviiruse esimese laine ajal 2020. aastal, teatas Swedbanki vanemökonomist Liis Elmik.