Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Transpordifirmad müüvad Eestit

    Transiitkaupadest huvitatud ettevõtted üritavad luua Eesti reklaami ja müüki edendavat organisatsiooni

    Mitu Eesti transpordiettevõttet üritavad käivitada projekti, mille eesmärgiks on Eesti müümine mujal maailmas transiitmaa ja jaotuskeskusena. Paljude arvates on projekt aga enneaegne ja mõttetu.
    Projekti algatusrühma juhi Karli Lamboti sõnul ei saa Eestis valitsuse rolli üle tähtsustada ja loota, et riik hakkab tegelema ettevõtetele tingimuste loomisega ja teeb nende eest ära vajaliku töö. Lambot leiab, et transiidist huvitatud ettevõtted peavad raha kokku panema ja hakkama ise tegelema müügiedendustööga. Esialgu on aastas vaja ligikaudu kaks miljonit krooni ja inimest, kellele teha võimalikult konkreetne tööplaan selle raha kulutamiseks.
    Algatusrühma esimestel koosolekutel osalenud Tallinki turundusosakonna juhataja Hannes Saarsoo on skeptiline : «Teha järjekordne organisatsioon, kus on mingi tegevdirektor ja sekretär, tähendaks lihtsalt uue objekti loomist.» Saarsoo ütlusel on muudel elualadel palju näiteid, kus taolised organisatsioonid on hääbumas. Ta leiab, et kõigepealt tuleks selgeks teha, miks ei rahulda ettevõtjaid olemasolevad organisatsioonid -- transiidikomisjon, kaubandus- tööstuskoda jt.
    Vastupidiselt Lambotile arvab Saarsoo, et Eestit saab müüa vaid riik ise. Näitena toob ta Soome, kelle väliskaubandusminister paar aastat tagasi televisioonis esinedes tõmbas Saksamaalt läbi Soome Venemaale joone ja ütles, et sealt hakkab tulevikus kulgema üks suurimaid transiitkoridore. Tema ennustus läks täide, kuna Venemaaga ühiselt tehti korda kahe riigi vahelised piiripunktid ja loodi teised transiiti soodustavad tingimused. Saarsoo leiab, et selle taga olid eelkõige poliitilised otsused, mille saavutamine on aga poliitikute mure.
    Eesti rahvusvaheliste autovedajate assotsiatsioon on Eesti müügiga tegeleva organisatsiooni algatusrühmas alates idee sünnist. Assotsiatsiooni peasekretär Toivo Kuldkepp on aga jõudnud järledusele, et Eesti müümisest on veel vara rääkida. «Mõte ei ole paha, kuid me ei saa kliendile praaki müüa. Naerdakse välja,» on Kuldkepp emotsionaalne ja räägib uutest probleemidest Läti Eesti piiri ületusel.
    «Hakkame rääkima Eesti müümisest, kuid selgub, et isegi praeguste tühiste veosevoogude puhul Lääne-Euroopasse ei ole me võimelised garanteerima normaalset piiriületust. Elementaarsed asjad tuleb eelnevalt siiski ära lahendada, lõpetab Kuldkepp nördinult.
    Karli Lambot tunnistab, et idee ei ole puuduliku koostöö tõttu transpordiettevõtete seas siiski nii elujõuline olnud, kui loodeti. Seetõttu on projekti peamised initsiaatorid RE Tallinna Sadam, RE Eesti Lennujaamad, AS Balti Transport, AS Estonian Air Cargo jt teinud koostööettepaneku välisinvesteeringute agentuurile. Viimane on ettepanekusse positiivselt suhtunud. Samas on Lambot riiklike struktuuride suhtes ettevaatlik. Kõige rohkem pelgame, et näiteks majandusministeerium määrab mingi osakonna ja annab osakonna juhatajale asjaga tegelemiseks mingi raha, seletab ta. Tema kinnitusel on ettevõtted huvitatud ka materiaalsest osalemisest, et oleks õigus tulemust nõuda. Välisinvesteeringute agentuuril soovitakse aidata ka valida inimene, kes hakkab tööga tegelema.
    Täpsetes tingimustes lepitakse välisinvesteeringute agentuuriga kokku oktoobris peale selle reorganiseerimist ja uue põhikirja kinnitamist.
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Baltic Horizoni kolm probleemi, mis mind fondi juures häirivad
Baltic Horizon Fundi kinnisvarafondi osakuhind on juba pool aastat püüdnud läbi murda 0,3 euro piirist. Kuid kuigi see tugitase hoiab hinda kukkumast, takistab vähemalt kolm probleemi sellelt tasemelt tagasi tõusta ja ülespoole liikuda.
Baltic Horizon Fundi kinnisvarafondi osakuhind on juba pool aastat püüdnud läbi murda 0,3 euro piirist. Kuid kuigi see tugitase hoiab hinda kukkumast, takistab vähemalt kolm probleemi sellelt tasemelt tagasi tõusta ja ülespoole liikuda.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raport Ukrainast: nädal on olnud pingeline
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Oodatud tõusu eelõhtu: kinnisvaraturg lükkas täiskäigu sisse
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.