• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Veosekindlustuses erinevate riskide vastu erinevad kindlustusliigid

    Nagu iga äritegevuse puhul nii tekivad ka veoste transpordil riskid, st tõenäolised ohud ja õnnetusjuhtumid, näiteks tulekahjud, veose vargus või transpordivahendi avarii, mille tulemusena võib veos kannatada saada või üldse hävineda. Suurte vahemaade, «ebastabiilsete» regioonide või täiendavate ümberlaadimistega suureneb risk ja suureneb ka materiaalse hävingu võimalus. Selliste probleemide lahendamiseks on veosekindlustus.
    Kindlustusvastutust võib vastavalt rahvusvahelistele ICC (Institute Cargo Clauses) -eeskirjadele jagada kolmeks peamiseks liigiks:
    1. kahju hüvitamine veose täielikul või osalisel hävinemisel, kõikide riskide korral (ICC/A);
    2. kahju hüvitamine veose täielikul või osalisel hävinemisel, peamiste riskide (tulekahju, loodusõnnetus, transpordivahendi avarii) korral (ICC/B);
    3. kahju hüvitamine veose hävinemisel transpordivahendi avarii või tulekahju tõttu (ICC/C).
    Samuti eristatakse kindlustustingimusi sõltuvalt transpordivahendist (mere-, maismaa- või õhutransport).
    Hinnates peamisi statistilisi andmeid ja arvestades ekspertide arvamusi erinevate riskide kohta, pakub kindlustusfirma kliendile kindlustustariifi, mis sõltub kindlustatava veose rahalisest väärtusest. Eesti territooriumi piires pakuvad kindlustusseltsid veosekindlustust tariifiga 0,1 kuni 0,5 protsenti, väljaspool Eestit 0,2 kuni 2 protsenti kindlustussummast. Tariif sõltub veose iseloomust, transpordi liigist, vahemaast, pakendist, kindlustatud riskidest ja teistest riskidest. Pikaajaliste ja mahukamate veoste puhul on võimalik sõlmida kindlustusseltsiga soodustusi pakkuv koostööleping.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Vastukaja: Tartu Kivisild ei ole muumia
Tartu Kivisilla taastamise mõte ei ole suunatud mitte minevikku, vaid tulevikku ning sellega tegelemine on otstarbekas, kirjutab ajaloolane Lauri Vahtre (Isamaa).
Tartu Kivisilla taastamise mõte ei ole suunatud mitte minevikku, vaid tulevikku ning sellega tegelemine on otstarbekas, kirjutab ajaloolane Lauri Vahtre (Isamaa).
Keskpanga kohtumine pani turud langema
Föderaalreservi otsuse valguses võttis USA börs peale hommikust tõusu suuna alla, vahendab Yahoo Finance.
Föderaalreservi otsuse valguses võttis USA börs peale hommikust tõusu suuna alla, vahendab Yahoo Finance.
Jaan Kalmus: 35 aastat kroonikuna kaamera taga
Kuu aja pärast peab 35 aasta tegutsemisjuubelit Eesti vanim erafirma, Tartus video- ja heliteenust pakkuv OÜ Audio-Video. Uue aasta algul vahetus firmas juhataja: ettevõtte üks asutajaid Jaan Kalmus seenior andis juhtohjad üle Jaan Kalmus juuniorile. Intervjuus Äripäevale ütles Jaan Kalmus seenior, et vastu aitasid pidada usk, lootus, loll järjekindlus ja armastus oma töö vastu, kirjutab neljapäeval, 26.01 Äripäeva tellijatele ilmuv erileht Juubel.
Kuu aja pärast peab 35 aasta tegutsemisjuubelit Eesti vanim erafirma, Tartus video- ja heliteenust pakkuv OÜ Audio-Video. Uue aasta algul vahetus firmas juhataja: ettevõtte üks asutajaid Jaan Kalmus seenior andis juhtohjad üle Jaan Kalmus juuniorile. Intervjuus Äripäevale ütles Jaan Kalmus seenior, et vastu aitasid pidada usk, lootus, loll järjekindlus ja armastus oma töö vastu, kirjutab neljapäeval, 26.01 Äripäeva tellijatele ilmuv erileht Juubel.
Juubel: 80aastased Eesti ettevõtjad, kes on jätkuvalt sadulas
Ettevõtlikud ja ärivaistuga inimesed löövad läbi alati. Et aga karmis ärimaailmas enam kui 30 aastat firmat edukalt majandada, peab jätkuma visadust ja muidugi peab tegevus olema meelepärane, kirjutab Äripäeva tellijatele ilmuv erileht Juubel.
Ettevõtlikud ja ärivaistuga inimesed löövad läbi alati. Et aga karmis ärimaailmas enam kui 30 aastat firmat edukalt majandada, peab jätkuma visadust ja muidugi peab tegevus olema meelepärane, kirjutab Äripäeva tellijatele ilmuv erileht Juubel.