Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Teepikendusest saab peagi mälestusmärk

    Pealinna Tammsaare tee pikendusest saab mälestusmärk linnavalitsuse ebakompetentsusele. Aastatetagune plaan tuua suurprojektiga kergendust järjest tihenevale linnaliiklusele on asendunud esialgu vaid ebaõnnestumistega, mida linnavõimud püüavad üha uute ja uute miljonitega kinni mätsida. Seejuures teevad linnaametnikud omalt poolt kõik, et jätta maksumaksjale muljet, justkui oleks asjad teepikendusega kõige paremas korras.
    Äripäeva arvates on Tallinna linnavalitsus Tammsaare tee projektiga üritanud hüpata üle oma varju, ületades ambitsioonikalt oma võimete piiri. Ja seda mitte sellepärast, et pingestuv linnaliiklus ei vajaks arendamist või linnaisad ei oskaks maksumaksja garantiiga raha laenata.
    Hoopis seetõttu, et teepikenduse rajamist on alustatud läbimõtlemata ja kooskõlastusi tegemata, mis omakorda ajab projekti plaanitust kallimaks ja paneb selle väärtuse taolisel kujul küsimärgi alla.
    Kui käesoleva aasta aprillikuus kuulutas abilinnapea Tiit Järve pärast Nomuraga sõlmitud emissioonilepingut, et Tallinn on astunud Põhjamaade pealinnade hulka, siis emissioonist saadud raha kulutamine Tammsaare tee pikendusele seda küll ei näita. Esialgsetel arvestustel 150 miljonit krooni maksev kahetasandilise liiklussõlmega ühendustee on nüüdseks kallinenud kahesaja miljoni kroonini ja pole võimatu, et sellestki ei jätku.
    Ei saa normaalseks pidada asjaolu, et ühe projekti teostamine läheb algselt planeeritust nii palju kallimaks.
    Kummalised on linnaisade väited, et teepikendus tuli teha pikem, raudtee polnud rahul euronormidega, maa seest ilmus lagedale üllatavaid torusid ja Lemminkäinen oli ainuke firma, kellega kõlbas asju ajada. Siit selgub otseselt, et projekt tehti vigane ja vead tulid sellest, et ei nähtud piisavalt vaeva eelduste väljaselgitamisega ja konkursside korraldamisega.
    Tallinna linnapea Jaak Tamm üritab üleeilses Õhtulehes linnarahvast rahustada väitega, et esialgne kalkulatsioon ei olnud piisavalt täpne ja seda tuleb suurte ehituste puhul sageli ette. Näiteks toob ta Eurotunneli, mis kallines viis korda.
    Kahjuks unustab linnapea fakti, et Eurotunnel on unikaalne ehitus ja kogemus, mille sarnast maailmas ei leia. Küll aga on ehitatud sadu, kui mitte tuhandeid viadukte ning teepikendusi ja sellele oleks pidanud mõtlema enne, kui ehitajad avastasid ootamatult veesooned või raudteepoolsed NSV Liidu standardid.
    Vaatamata möödalaskmistele on autojuhid kahtlemata tänulikud, kui Tammsaare teepikendus kunagi valmis saab. Vähemalt seni, kuni tulevased linnavalitsused ja volikogud hakkavad arutama, kuidas selle projekti jaoks laenatud raha maksumaksjate käest välja pigistada.
    Kui tõusevad maksud ja parkimistasud, kerkib Tamme & Co vaim linnakodanikele jälle silmade ette. Siis on taas ka põhjust küsida, kas Põhjamaade linnas Tallinnas peavad ametnikud oma tegude eest vastutama või mitte.
  • Hetkel kuum
Raivo Hein: sotsid valetavad alati, aga jõudu neile Tallinnas! Vene- ja Savisaare-aegsetel lahendustel olgu lõpp
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Kehv majandustulemus laskis Neste aktsia põhja
Neste aktsia kukkus prognoositust kehvemate esimese kvartali majandustulemuste peale Helsingi börsil üle kümne protsendi madalamale.
Neste aktsia kukkus prognoositust kehvemate esimese kvartali majandustulemuste peale Helsingi börsil üle kümne protsendi madalamale.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Bolti lobi ei läinud Euroopas läbi, uus direktiiv sai rohelise tule
Euroopa Parlament andis lõpliku heakskiidu uutele reeglitele, mis parandavad platvormide heaks töötavate inimeste töötingimusi.
Euroopa Parlament andis lõpliku heakskiidu uutele reeglitele, mis parandavad platvormide heaks töötavate inimeste töötingimusi.