Artikkel
  • Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Autovedajad ei täida seadusi

    Härmaste, kes on ka autovedudega tegeleva ASi Alu Veok juhatuse esimees, rääkis, et praegu ajavad paljud Eesti rahvusvahelisi vedusid teostavad firmad sõiduki tehnilist ülevaatust kinnitava kupongi korda vaid mõnele üksikule autole.
    Ta lisas, et tegelikult pole autotranspordifirmadel tehnoülevaatuse läbimiseks mingit sundust, kuna paljudes Eesti piiripunktides ei kontrollita tehnilise ülevaatuse läbimist tõendava dokumendi olemasolu. Härmaste tõi ühe halva näitena välja Tallinna sadama piiripunkti.
    Härmaste selgitas, et Eesti seadustik nõuab igalt rahvusvahelisi vedusid tegevalt masinalt rahvusvahelise veo litsentsi kõrval ka kupongi, mis tõestab, et auto on läbinud tehnoülevaatuse, samuti rahvusvahelist ülevaatust tõestavat kupongi.
    Härmaste sõnul luuakse sõidukite tehnoülevaatust kinnitava dokumendi mittekontrollimisel olukord, kus ülevaatuse läbinud autofirma saab väiksemat kasumit kui firma, kelle sõidukid pole ülevaatusel käinud. Näiteks Alu Veokil on ühe Kesk-Rootsi sõidu kulu 17 000 krooni, samal ajal kui paljud firmad teevad sama pika reisi 11 000 krooni eest, lausus Härmaste.
    Tema sõnul on Eesti autovedajad pandud ka välisvedajatega võrreldes kehvemasse olukorda, kuna välisfirmade sõidukitel ei kontrollita ülegabariidiliste vedude puhul veoloa olemasolu.
    Härmaste ütles, et maanteeameti andmetel on Eestis ülegabariidiliste vedude lubadest välisvedajale välja antud vaid üks luba, ülejäänud on väljastatud kohalikele transpordifirmadele.
    Poolhaagis võib olla maksimaalselt 13,62 m pikk, koos vedukiga 16,5 meetrit. Täishaagisega sõiduki maksimaalpikkus on seadusega lubatud 18,35 meetrit. Vedude puhul, mis ületavad norme, tuleb taotleda eriluba.
    Maanteeameti allosakonnast öeldi, et kahjuks ei kontrolli liikluspolitsei välisvedajatel rahvusvaheliste veolubade olemasolu. Samas on selge, et politsei ei saa selliseid autosid Tallinnas kinni pidama hakata, sest see tekitab lisaummikuid, öeldi maanteeametist.
    Välisvedajate veolube annab välja maanteeamet, kelle poole pole välisvedajad ameti töötajate kinnitusel eriti tihti pöördunud.
    Sageli püüavad välisvedajad petta maanteeametit sellega, et deklareerivad, nagu veaks nad Tallinnas mittetükeldatavat kaupa. Tegelikkuses on asi vastupidine.
    Eesti ja Soome vahel on kehtestatud teelubade süsteem, mille täitmist Eesti tolliametnikud ei kontrolli, väitis Aivo Härmaste. Tema sõnul võib normaalpikkusega Soome veok küll Eestis sõita, kuid tal peab sellisel juhul olema ka teeluba, mille eest tal tuleb maksta.
    Eesti rahvusvaheliste autovedajate assotsiatsiooni liikmetele maksab ühekordne Soome teeluba Härmaste sõnul 250 krooni.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Olulisemad lood

Swedbank: tallinlasele on korteri taskukohasus kukkunud 2009. aasta tasemele
Inimeste kindlustunne on langenud veel tugevemalt kui ettevõtete oma: korteri ostmine on pealinnas sama taskukohane kui oli aastal 2009 ning oma rahalist olukorda peetakse sama heaks kui aastal 1993, märkis Swedbanki ökonomist Marianna Rõbinskaja.
Inimeste kindlustunne on langenud veel tugevemalt kui ettevõtete oma: korteri ostmine on pealinnas sama taskukohane kui oli aastal 2009 ning oma rahalist olukorda peetakse sama heaks kui aastal 1993, märkis Swedbanki ökonomist Marianna Rõbinskaja.
Kriisi ajal teevad isegi erinevad arvutused ärevaks
Ehkki rahvaelektri hinnas erinevatele tulemustele jõudmine oli ootuspärane, saadab praegune vaidlus selle üle ühiskonnale siiski vale signaali, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Ehkki rahvaelektri hinnas erinevatele tulemustele jõudmine oli ootuspärane, saadab praegune vaidlus selle üle ühiskonnale siiski vale signaali, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Kvartali lõpp kallutas kõik USA kolm peamist indeksit karuturule
Kõik kolm peamist Wall Streeti indeksit langesid pärast ebakindlat kauplemispäeva ligikaudu 1,5%. S&P 500 lõpetas kvartali kahe aasta madalaimal tasemel.
Kõik kolm peamist Wall Streeti indeksit langesid pärast ebakindlat kauplemispäeva ligikaudu 1,5%. S&P 500 lõpetas kvartali kahe aasta madalaimal tasemel.
Reaalajas börsiinfo
Lemeks teenis möödunud aastal rekordilise käibe ja kasumi
Möödunud aastal oli Lemeks ASi käive 193 miljonit eurot, mis oli 61% suurem tunamullusest käibest. Hea aasta põhjus oli ettevõtte juhatuse esimehe Jüri Külviku sõnul selles, et koroona ajal kulutamata jäänud raha investeeriti Eestis ja Euroopas kodude uuendamisse, mis tõi kaasa puidust toodete müügi hüppelise kasvu.
Möödunud aastal oli Lemeks ASi käive 193 miljonit eurot, mis oli 61% suurem tunamullusest käibest. Hea aasta põhjus oli ettevõtte juhatuse esimehe Jüri Külviku sõnul selles, et koroona ajal kulutamata jäänud raha investeeriti Eestis ja Euroopas kodude uuendamisse, mis tõi kaasa puidust toodete müügi hüppelise kasvu.
Coop Eesti juht lahkub ametist
Kolm aastat Coopi kaupluste võrgustikku juhtinud Alo Ivask lahkub oktoobrist Coop Eesti Keskühistu juhatuse esimehe kohalt. Uue juhi otsingud käivad.
Kolm aastat Coopi kaupluste võrgustikku juhtinud Alo Ivask lahkub oktoobrist Coop Eesti Keskühistu juhatuse esimehe kohalt. Uue juhi otsingud käivad.
Ukraina taotleb kiirendatud korras NATO liikmelisust
Ukraina presidendi Volodõmõr Zelenskõi sõnul taotleb Ukraina kiirendatud korras NATOga liitumist.
Ukraina presidendi Volodõmõr Zelenskõi sõnul taotleb Ukraina kiirendatud korras NATOga liitumist.
Septembri elektri börsihind kukkus kolmandiku
Elektri börsihind kukkus septembris võrreldes augustiga Nord Pool Eesti hinnapiirkonnas 33,6 protsenti, 229 euro tasemele megavatt-tunni eest.
Elektri börsihind kukkus septembris võrreldes augustiga Nord Pool Eesti hinnapiirkonnas 33,6 protsenti, 229 euro tasemele megavatt-tunni eest.

Olulisemad lood

Jüri Käo poliitikutele: mis kuradi maksudebatist meil vaja rääkida on?
Ettevõtjat Jüri Käod ajab pahaseks, et sõja ajal ei mõtle poliitikud võimalikele kokkuhoiukohtadele ja reformidele, vaid on hakanud rääkima maksudebatist. „Mis kuradi maksudebatist meil vaja rääkida on? Mille jaoks? See tähendab vaid maksutõuse ettevõtjatele,“ põrutas ta.
Ettevõtjat Jüri Käod ajab pahaseks, et sõja ajal ei mõtle poliitikud võimalikele kokkuhoiukohtadele ja reformidele, vaid on hakanud rääkima maksudebatist. „Mis kuradi maksudebatist meil vaja rääkida on? Mille jaoks? See tähendab vaid maksutõuse ettevõtjatele,“ põrutas ta.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.