• OMX Baltic−0,58%296,01
  • OMX Riga0,25%864,55
  • OMX Tallinn−0,43%1 947,36
  • OMX Vilnius−0,08%1 142,42
  • S&P 5002,51%5 287,76
  • DOW 302,66%39 186,98
  • Nasdaq 2,71%16 300,42
  • FTSE 1000,64%8 328,6
  • Nikkei 225−0,17%34 220,6
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%93,17
  • OMX Baltic−0,58%296,01
  • OMX Riga0,25%864,55
  • OMX Tallinn−0,43%1 947,36
  • OMX Vilnius−0,08%1 142,42
  • S&P 5002,51%5 287,76
  • DOW 302,66%39 186,98
  • Nasdaq 2,71%16 300,42
  • FTSE 1000,64%8 328,6
  • Nikkei 225−0,17%34 220,6
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%93,17
  • 30.10.96, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tuhatkond soome perekonda suvel Eestisse

Tour Balticum OY juhatuse esimehe Pekka Heiskaneni sõnul teavad soomlased endiselt vaid Tallinna ja pealinnas asuvaid Viru väljakut, Raekoja platsi ja Kadaka turgu. Reisimine mööda Eestit on aga raske, tunnistas Heiskanen.
Soome firma eesmärk on viia soomlased, kes tulevad suvel autoga Eestisse puhkust veetma, laiali mööda Eestimaa vähemtuntud kohti.
Kui Soome reisibürood pakuvad praegu põhiliselt teavet suurte ja kallite hotellide kohta, siis meie paneme põhirõhu turismitaludele, pansionaatidele ja võõrastemajadele, kinnitas Heiskanen.
Heiskanen leiab, et eestlased ei oska end ise turismimaana veel piisavalt müüa. «Läänest tuleva turisti seisukohast on asjata müüa end odavalt,» lausus Soome ettevõtja. Ta lisas, et Tour Balticumi eesmärk on õpetada eestlasi professionaalsel tasemel majutuskohti müüma.
Tour Balticumi esimene plaan on välja anda suure tiraazhiga turismialane infokataloog «Puhkus Eestis», kus on teave ka järgmise suve kultuuriürituste kohta Eestis. Seejärel tahab firma avada Tallinnas oma infopanga, mis pakuks nii teavet kui hakkaks tegelema ka reispakettide müügiga.
Heiskaneni sõnul võib Tour Balticumi infopanka võrrelda Anttila või Hobby Halli postimüügiteenusega. 10 000 soomlast saavad otsepostitusega kataloogi, seejärel on neil võimalik võtta ühendus infopangaga. Edasine suhtlemine käib posti teel.
Heiskaneni sõnul on kliendil võimalik valida, kas ta soovib saada vaid informatsiooni ja ostab reisipaketi reisibüroolt või võtab kogu teenuse neilt.
Eesti reisibüroo Estravel tegevdirektor Aivo Takis pole varem Tour Balticumi projektist kuulnud, kuid ta märkis, et projekt on tänuväärne, kuna soomlased plaanivad teha osaliselt seda, mis on riigi turismiametil väikese eelarve tõttu tegemata jäänud.
«Ma ei usu, et projekt sellisel kujul lähima kahe aasta jooksul veel kasumisse jõuaks,» märkis Takis.
Firma AVIS Autorent & Liising rendijuht Tiit Nigul lausus, et soomlaste projekt on huvitav ja sellel võib olla tulevikku. Ta kinnitas, et on valmis pakkumise korral projektis kaasa lööma.
Tour Balticumi projekti käivitusraha on 600 000 krooni, projekti finantseeritakse Soome riigile eraldatud Euroopa Liidu lähipiirkondade arengu vahendite arvel, samuti turismikataloogis reklaamivate laeva- ja autorendifirmade, hotellide ning teiste majutusasutuste rahaga.
Tour Balticumi juhid loodavad esimese aastaga turistide vahendamise pealt Eestisse teenida miljon krooni.
Pekka Heiskaneni sõnul on tegemist esimese osaga pikaajalisest projektist. Tulevikus tahab firma turismiprojekti laiendada ka Lätisse, Leetu ja Saksamaale.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele