• OMX Baltic0,32%291,22
  • OMX Riga0,29%885,5
  • OMX Tallinn0,09%1 848,92
  • OMX Vilnius0,6%1 135,91
  • S&P 500−0,22%5 662,89
  • DOW 30−0,03%41 953,32
  • Nasdaq −0,33%17 691,63
  • FTSE 100−0,05%8 701,99
  • Nikkei 225−0,2%37 677,06
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%92
  • OMX Baltic0,32%291,22
  • OMX Riga0,29%885,5
  • OMX Tallinn0,09%1 848,92
  • OMX Vilnius0,6%1 135,91
  • S&P 500−0,22%5 662,89
  • DOW 30−0,03%41 953,32
  • Nasdaq −0,33%17 691,63
  • FTSE 100−0,05%8 701,99
  • Nikkei 225−0,2%37 677,06
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%92
  • 04.11.96, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kas kõigepalt toode või tarbija?

Tänapäevalgi võib kuulda arutlusi teemal, kas töötada enne välja uus toode (teenus) ja hakata siis tarbijaid otsima, või uurida enne tarbija vajadusi ja töötada neist lähtuvalt välja uus toode. Ühe võimaliku lahenduse pani kirja juhtimisklassik Joseph M. Jurani käesoleva sajandi keskpaigas:
- selgita, kes on tarbijad, määra vajadused;
- tõlgi need vajadused firma keelde;
- tööta välja neile vastav toode või teenus;
- optimeeri toote (teenuse) omadused nii, et need vastaksid nii firma kui ka kliendi vajadustele;
- tööta välja protsess, millega oleks võimalik toodet toota;
- muuda protsess optimaalseks.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele