• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 04.11.96, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Muuga saab uue terminaali

Tallinna Sadama arendusosakonna juhataja Avo Viil ütles, et tõenäoliselt asub Eesti Tööstusprojekt konteinerterminaali projekteerima sellel nädalal. Tema sõnul peaks projekt valmima kevadel, millal kavatsetakse välja kuulutada konkurss ehitaja leidmiseks.
Viil ütles, et terminaali ehitustöödega tahetakse algust teha järgmise aasta suvel. Ta rääkis, et esialgse plaani kohaselt loodetakse terminaal valmis ehitada mitmes etapis kahe aasta jooksul. Konteinerterminaal kavatsetakse rajada Muuga sadamasse ASi Ferry terminaali kõrvale. Pärast valmimist peaks terminaal olema Viili sõnul võimeline aastas läbi laskma 150 000 TIN-konteinerit.
Viil ütles, et Tallinna Sadama poolt väljavalitav ehitaja rajab ainult infrastruktuuri. Osa ehitustöid jääb kanda operaatorfirmale, kes valitakse samuti välja konkursi teel, lisas ta.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Viili sõnul peab Tallinna Sadam infrastruktuuri rajamisse esialgsete arvutuste kohaselt investeerima ligi 150 miljonit krooni. Ta lisas, et Tallinna Sadam püüab ehitust finantseerida võimalikult palju omavahenditest.
Pärast terminaali valmimist tahab Tallinna Sadam selle kaubaveo mahtu suurendada etapiviisi kuni 40 000 konteinerini aastas. Tema sõnul sõltub kaupade hulga suurenemine eelkõige operaatorist, kes terminaali juures tööle hakkab.
Praegu käib Tallinna Sadama konteinerkaubandus kesklinna ja Muuga sadama kaudu. Kesklinna sadamas töötleb sadam ise konteinereid, Muugal erafirma Ferry.
Jüri Laving majanduse instituudist ütles, et kuna transiitkaubanduse tähtsus pidevalt Eesti majanduses kasvab, tuleks terminaali rajamisega kiirustada.
Teede- ja sideministeeriumi asekantsler Viktor Palmet on korduvalt juhtinud tähelepanu Muuga sadamasse konteinerterminaal rajamise vajadusele, sest see parandaks oluliselt Eesti konkurentsivõimet ümberkaudsel transiiditurul.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 16 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele