Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kohus kinnitas Termoili trahvimise seaduslikkuse

    Vaidlusalused 106 raudteetsisterni kütust tõi 24.--26. maini eeldeklaratsioonide alusel Eestisse AS Parevek. Toll jättis kütuse oma järelevalve alla, kuid andis loa tsisternide vabastamiseks ja kütuse ladustamiseks kütusehoidlates. Teel ASi Termoil terminaali müüs Parevek kütuse ASile Vegelar, kes oli sõlminud Termoiliga hoiustamislepingu.
    Kütuseterminaali paigutatud kütus vahetas veel mitu korda omanikku. Vegelarilt läks kütus üle ühistule Männik ja ASile Favora, neilt omakorda viiele firmale, kellele Termoil jõudis väljastada üle 1700 tonni kütust.
    Tolliamet tegi Termoilile ettekirjutuse juba 24. mail, keelates Pareveki kütust ilma tolli loata väljastada.
    Kohtus tunnistusi andnud Termoili asedirektor Nail Sibagatulin väitis, et Termoil olevat enda teada väljastanud Vegelari, mitte Pareveki kütust. Samas tunnistas ta, et oli juba 24. mail tutvunud Pareveki kütuse saatelehtedega, millest ilmnes, et kütus on tolli järelevalve all.
    Kohus leidis, et kütuse väljastamise keeld oli Termoilile arusaadav. Tolliseaduse alusel tuleb tolli järelevalve all oleva kauba kasutamiseks pidada kõiki õigustoiminguid, mis ei ole tolli poolt aktsepteeritud. Vastupidisel juhul ei ole tolli järelevalve teostatav.
    Harju maakohus leidis, et kui Parevek oli kaotanud reaalse valduse kütuse üle ja loovutanud tolli järelevalve all oleva kauba teise juriidilise isiku kasutusse ja valdusse, toimus kütuse kasutamine, mitte käsutamine, nagu väitis kohtus Termoli esindaja vandeadvokaat Raivo Laus. Kohus ei nõustunud Termoili esindaja väitega, nagu eeldaks kriminaalasja algatamine tolliameti ja majanduspolitsei poolt Pareveki tegevuse suhtes haldusõigusrikkumise menetluse lõpetamist.
    Tallinna ringkonnakohtu menetluses on tolliameti apellatsioonkaebus Tallinna halduskohtu 13. oktoobri otsuse peale, millega tühistati tolliameti otsus Pareveki kütuse erikonfiskeerimise ja kolme miljoni kroonise trahvi määramise kohta.
    Kommenteerides Tallinna halduskohtu ja Harju maakohtu esmapilgul teineteisele risti vastukäivaid otsuseid, ütles tolliametit esindav vandeadvokaat Jüri Leppik, et kohtuasjad pole omavahel menetluslikult seotud, kuna nad ei tulene ühest ja samast sündmusest. Tolliamet süüdistas Termoili kütuse väljastamise keelu rikkumises, ASi Parevek kütuse kasutuselevõtmises enne riigimaksude tasumist.
  • Hetkel kuum
Mihkel Nestor: kui hull on lugu investeeringutega? Üldse mitte nii hull
Levinud narratiivi kohaselt on kiire palgakasv, vohav bürokraatia ja maksutõusud muutnud Eesti ettevõtluskeskkonnana ebasoodsaks ning suunanud uued investeeringud siit minema. Numbritele otsa vaadates on nende väidetega väga raske nõustuda, kirjutab SEB majandusanalüütik Mihkel Nestor.
Levinud narratiivi kohaselt on kiire palgakasv, vohav bürokraatia ja maksutõusud muutnud Eesti ettevõtluskeskkonnana ebasoodsaks ning suunanud uued investeeringud siit minema. Numbritele otsa vaadates on nende väidetega väga raske nõustuda, kirjutab SEB majandusanalüütik Mihkel Nestor.
Hõbe lõi kirkalt särama ja kipub kullast kasumlikumaks
Kulla väikevend ja vaese mehe kuld hõbe on tänavu kollasest metallist kiiremini kallinenud. Analüütikud toovad välja, et järjepidev puudujääk turul võib hõbeda järgnevatel aastatel kullast isegi eredamalt särama panna.
Kulla väikevend ja vaese mehe kuld hõbe on tänavu kollasest metallist kiiremini kallinenud. Analüütikud toovad välja, et järjepidev puudujääk turul võib hõbeda järgnevatel aastatel kullast isegi eredamalt särama panna.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Kuidas ehitada kriisikindlat ettevõtet: Infortari põhimõtted “Kui Infortari läksin, küsiti, kas lähen pensionile”
Tallinki ja Eesti Gaasi omanik ning lisaks kinnisvaras tegutsev börsiettevõte Infortar on end teadlikult ehitanud firmaks, mis kriiside ajal mitte ei kannata, vaid leiab uusi võimalusi ja kasvab.
Tallinki ja Eesti Gaasi omanik ning lisaks kinnisvaras tegutsev börsiettevõte Infortar on end teadlikult ehitanud firmaks, mis kriiside ajal mitte ei kannata, vaid leiab uusi võimalusi ja kasvab.
Eksperdid leidsid Eesti konkurentsivõime hoidmisel viis murekohta
On viis valdkonda, mille kaudu Eesti konkurentsivõimet parandada saaks, kuid lihtsaid lahendusi ja “madalal rippuvaid vilju” on pigem napivõitu.
On viis valdkonda, mille kaudu Eesti konkurentsivõimet parandada saaks, kuid lihtsaid lahendusi ja “madalal rippuvaid vilju” on pigem napivõitu.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Setod protestivad: Koidula piiripunktis ootab sadu veokeid, riik tahab selle aga ööseks sulgeda
Riigi plaan sulgeda Koidula piiripunkt öiseks ajaks on Setomaa vallajuhid tigedaks ajanud, kirjutab Logistikauudised.
Riigi plaan sulgeda Koidula piiripunkt öiseks ajaks on Setomaa vallajuhid tigedaks ajanud, kirjutab Logistikauudised.
Otseülekanne Pärnust: parim juht küsitleb mantlipärijaid
Täna selgub Pärnu juhtimiskonverentsil Eesti parim juht, Äripäeva PRO paketi omanikud saavad välja kuulutamisele eelnevast tippjuhtide aruteluringist osa otselülituse kaudu.
Täna selgub Pärnu juhtimiskonverentsil Eesti parim juht, Äripäeva PRO paketi omanikud saavad välja kuulutamisele eelnevast tippjuhtide aruteluringist osa otselülituse kaudu.