Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Pangajuht rahastab laevandust

    Vastab Tallinna Panga nõukogu esimees Guido Sammelselg

    Kuigi see firma asutati tõesti minu, Targo Rausi ja Henn Ruubeli poolt, on tänaseks alles jäänud ainult Henn Ruubeli osalus. Põhjus on äärmiselt lihtne -- Esimese Investeeringute ASile ja Henn Ruubelile tuli ootamatult kaela reisilaev Vana Tallinn koos operaatorprojektiga.
    Eeldasime Targo Rausiga, et meil ei ole mõtet Esimese Investeeringute ASi aktsionärid olla, kuna firma vajab pigem selliseid aktsionäre nagu Soome või Rootsi suuremad laevandusfirmad, kellega Ruubel ongi juba rääkinud. On see siis Silja Line, Nordström & Thulin või Eckerö Linjen.
    Meie tahame Esimese Investeeringute ASi vaadelda Tallinna Panga partnerina, sest meie hinnangul on laevanduse puhul tegu ühe tõsisema majandusharuga Eestis. Laevanduses liiguvad tohutud rahavood. Tallinna--Helsingi liinil võime arvestada mitme miljoni reisija ja tuhandete autodega.
    Seoses ASi Hansatee ja Inreko Laeva ASi kehva finantsolukorraga oleks Nordström & Thulin ja Merita pank, kes reisilaeva Vana Tallinn rahastasid, pidanud laeva liinilt maha võtma.
    Kuna Inreko Laev oli ka Tallinna Pangale 30 miljoni krooni ringis võlgu, otsustas pank võtta projektina sisse Henn Ruubeli pakutu -- läbirääkimised Merita panga ja Nordström & Thuliniga laeva refinantseerimiseks. Selleks pani Tallinna Pank Inreko Laevale laenatud miljonid laenupuuli ja samamoodi toimivad Merita pank ja Nordström & Thulin, kellel on osa laenust tagasi saamata.
    Pikendades laenu tagasimaksmise tähtaega kahelt ja poolelt aastalt viiele teenib Vana Tallinn väga hästi. Laen on pikem, intressid on samuti läbi vaadatud.
    Ainult sellest jääb natuke väheks, et Vana Tallinn on hea laev. Sellisel juhul võiks ta homme maha müüa. Tema eelis on see, et ta on hea laev Tallinna--Helsingi liinil.
    Vana Tallinn kuulub off-shore firmale Mandalika, mis hakkab kuuluma Esimese Investeeringute ASile. Viimane organiseerib laeva liiklemise ehk opereerimise. Kuna laeva tuleb pidevalt käigus hoida, on vaja kedagi, kes sellega tegeleb.
    Meie oleme Henn Ruubeli äriplaani läbi vaadanud ja heaks kiitnud ning jätkame igapäevaselt ka Merita panga ja teiste suurte finantseerijatega läbirääkimisi.
    Hansateega on koostöövõimalus väga väike, sest firma ei suuda rente maksta.
    Meie seisukoht oli, et Tallinna Pank võiks vanema vennana omada Leksist 52 protsenti. Meie loogika on selles, et kindlustuse usaldusväärsus suureneb, kui tema aktsionäride ring laieneb.
    Leks ei ole ühe mehe ettevõte ega ühe panga osakond. Järelikult peaks tal olema laiem aktsionäride ring. Praegu käivad läbirääkimised mitmete välismaailma otsekindlustajate ja Eesti investoritega. Ka Soomes on täiesti arvestatavaid kindlustusseltse, kes ei ole veel Eesti turule tulnud ja kellega saab aktsionäriks tuleku üle rääkida.
    Tallinna Panga kasumiprognoos järgmiseks aastaks peaks olema veidi alla saja miljoni krooni, kusagil 90 miljoni krooni kandis. Seda juhul, kui ei toimu tõsiseid strateegilisi muudatusi.
    Näiteks investeeringuid Läti või Leedu pankadesse, oma tegevuse viimist Venemaale ja seal kontori asutamist või olulisi muudatusi Eesti turul.
    Ma pidasin eelmises vastuses silmas tõenäolisi iseeneslikke muutusi, näiteks seoses erastamistega või muude majanduslike muudatustega.
    Sellest tasemest kasum alla kukkuda küll ei saa. Me ei ole planeerinud, et tõmbame ennast Läti ja Leedu turul olemiseks kuivaks.
    Igal juhul säilitame oma stabiilse kasvu Eestis. Kui me ilma stabiilset kasvu kahjustamata suudame ära osta mõne Läti või Leedu asutuse, siis teeme seda.
    Oma tõsist konservatiivsust Eesti turul me mingil juhul ei muuda.
    Aktsiakapital peab järgmisel aastal vaieldamatult tõusma. Me võime teha näiteks fondiemissiooni, panga kasum tuleb kapitaliseerida.
    Tallinna Pank on sellel aastal teeninud üle 40 miljoni krooni kasumit ja täiesti ebaterve mõtlemine oleks see, et kasum makstakse dividendidena välja. Tallinna Panga teenitud kasum peab suurendama panga väärtust.
    Peame praegu läbirääkimisi konkursil osalenud Kodumajagrupi ASiga, mida juhib üks Hansapanga asutaja Andres Saame. Kodumajagrupp tahab endale saada ühte kolmest hoonestatavast maa-alast.
    Ülejäänud konkursil osalejad on aru saanud, et kui piirkonna detailplaneering on valmis, jätkub seal tegevust kõigile. Kokku tuleb viie aasta jooksul hoonestada kaheksateist hektarit maad. Projekti maksumus kõikus erinevates pakkumustes 3,5--8 miljardi krooni vahel. ASi TSM hinnangul on seeumbes viis miljardit krooni.
    Me ei saa kellegagi mingit salalepingut sõlmida. Kodumajagrupi käitumine paistab väljapressimise moodi välja küll.
    Täna käib detailplaneeringu koostamine, lepingud on sõlmitud. Keegi neid tühistanud ei ole ja tahaks loota, et ei tühistagi, sest mingisugust põhjust selleks pole.
    Detailplaneeringu teeb TSM oma raha eest, mis võiks valmis olla kevadtalvel. Siis läheb detailplaneering linnavolikogusse kinnitamiseks. Reaalne aeg, millal ehitamiseks võiks minna, on järgmise aasta lõpp või 1998. aasta algus. TSM ei oota kohtuotsust, vaid teeb oma tööd edasi. Loodan, et Kodumajagrupp jäigalt positsioonilt sammu tagasi astub ja ajab edaspidi normaalset juttu.
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Tesla halbadele tulemusele vaatamata lõpetasid USA indeksid tugevalt rohelises
Wall Street lõpetas teisipäevase kauplemispäeva üle ootuste tugevalt: S&P 500 tõusis +1,20%, Dow 30 kerkis +0,69% ning Nasdaq edenes +1,59%. USA turge vedasid tehnoloogiasektori aktsiad, millele keskendunud investorid valmistuvad „maagilise tehnoloogiaseitsmiku” tulemusteks ning ei lasknud end kohutada Teslast, kellelt oligi oodata halbu kvartalinumbried.
Wall Street lõpetas teisipäevase kauplemispäeva üle ootuste tugevalt: S&P 500 tõusis +1,20%, Dow 30 kerkis +0,69% ning Nasdaq edenes +1,59%. USA turge vedasid tehnoloogiasektori aktsiad, millele keskendunud investorid valmistuvad „maagilise tehnoloogiaseitsmiku” tulemusteks ning ei lasknud end kohutada Teslast, kellelt oligi oodata halbu kvartalinumbried.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Möödunud sügisel lõhutud Eesti-Soome gaasitoru pandi uuesti tööle
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.