• OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,17%6 194,69
  • DOW 300,73%44 415,18
  • Nasdaq −0,66%20 236,3
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,37
  • OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,17%6 194,69
  • DOW 300,73%44 415,18
  • Nasdaq −0,66%20 236,3
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,37
  • 19.11.96, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Hyundai plaanib Eestisse tulla

Eestis Hyundai toodangut turustava ASi Satex-Auto tegevdirektor Tarmo Noot ütles, et korealased plaanivad Balti regiooni montaazhitehase rajada aastaks 1999. Tema sõnul oleks tegu tehasega, kus hakataks kohale toodud detailidest kokku panema Hyundai keskmise suurusega busse. Noot ütles, et tegu oleks 16--25kohaliste bussidega, mida müüakse Eestis praegu ligi 430 000 krooni eest.
Noot rääkis, et korealased tegelevad hetkel kolmes Balti riigis eeluuringuga, püüdes välja selgitada, millisesse riiki tasuks tehas rajada. Tema sõnul peaksid korealased Eestisse asjaga lähemalt tutvuma tulema järgmise aasta kevadel. Noot ütles, et Hyundai esindajad plaanivad oma külaskäigul lähemalt uurida ka Muuga sadama võimalusi. Noot ütles, et kui Hyundai Eestisse oma tehase rajab, tuleb see suure tõenäosusega Muuga või Paldiski sadama lähedale. Tema sõnul plaanivad korealased tehase rajamise korral Eestisse kindlasti ka maa välja osta. Kui palju taolise tehase rajamine võiks maksma minna, on tema sõnul väga raske öelda, sest kõik oleneb, millise müügistrateegia korealased valivad. Hiljuti avas Opel Lõuna-Aafrikas sõiduautode tehase, mis hakkab aastas tootma 25 000 sõidukit ning kuhu firma investeerib kokku 1,48 miljardit Eesti krooni.
Noot ütles, et Koreas analoogilisi busse kokku panev tehas toodab päevas 28 bussi.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Keskmise suurusega busside montaazhitehase rajamise põhjus on Euroopa Liidu plaan kehtestada väljaspool liidu piire toodetud autodele tollimaksud. Noot ütles, et korealased on seisukohal, et piirangud võidakse kehtestada hiljemalt aastaks 2000. Teatavasti pürib ka Eesti Euroopa Liidu liikmeks.
Teise tehase rajamise ideena nimetas Noot Hyundai huvi endise NSVLi, eriti aga Venemaa turu vastu.
Lähiaastail kavatsevad korealased rajada sõiduautode montaazhitehase Poolas, ütles Noot. Praegu on Hyundail Euroopas üks montaazhitehas, mis asub Belgias. Seal monteeritakse kokku väikeveokeid ja ekskavaatoreid.
Hyundai grupp plaanib käesoleva aasta kogukäibeks 165 miljardit Eesti krooni.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 15 p 13 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele