Kopenhaageni liinil saavutati kokkulepe
Jaan Milvik ütles, et vastavalt kokkuleppele hakkab Estonian Air alates 5. detsembrist lendama Kopenhaagenisse 6 korda nädalas ja SAS 12 korda. Stockholmi hakkab Estonian Air lendama 12 korda nädalas ning SAS 9 korda.
Milviku ütlusel jääb täpse sõidugraafiku kehtestamine ja lennukite valimine mõlema lennufirmade hooleks.
Vastavalt ministrite vahel sõlmitud kokkuleppele kehtib graafik järgmise aasta sügiseni, mil minnakse üle suviselt lennugraafikult talvisele. Milviku ütlusel võib siis kõne alla tulla lennumahtude suurendamine.
Milvik lisas, et riikidevaheliste lepingute kohaselt peavad nii Estonian Air kui ka SAS esitama mõlema maa lennuametile taotluse uute graafikute kinnitamiseks.
AS Estonian Air asepresident Toomas Leis ütles eile õhtul, et firma aktsepteerib saavutatud tulemust.
ASi Estonian Air nõukogu esimees Olev Schults ütles, et Kalev Kukk tegi väga professionaalset tööd, kaitstes Eesti huvisid hästi ning saavutas hetkel parima tulemi.
Leis lisas, et Estonian Air saab kokkulepet täpsemalt kommenteerida pärast selle põhjalikumat analüüsi. Samas ütles ta, et Estonian Air alustab pühapäeval taas Kopenhaageni lende. Leisi sõnul jääb ainsaks lennuvabaks päevaks Kopenhaageni vahel laupäev.
SASi Eesti esinduse juht Peder Alming ütles, et tal on hea meel, et ministrid jõudsid kokkuleppele ning lennuühendus Skandinaavia ja Eesti vahel ei katke. Samas tõdes Alming, et SAS jääb arvamuse juurde, et lennuliiklus areneks ilma riikidevaheliste piiranguteta.
Nüüd lendab Estonian Air Stockholmi 12 korda nädalas kahe 48kohalise lennukiga ning SAS seitse korda nädalas 105kohalise lennukiga. Kopenhaagenisse, kuhu Estonian Air praegu ei lenda, lendab SAS 14 korda nädalas. Estonian Air hakkab Taani liinil kasutama 108kohalist ning SAS 105--110kohalist lennukit.
Tüli Estonian Airi ja SASi vahel sai alguse mõni nädal tagasi, kui Eesti lennukompanii soovis novembri keskpaiku alustada üks kord päevas Kopenhaageni lende ning tegi SASile ettepaneku, et ta vähendaks lendude arvu Taani liinil päevas kahelt korralt ühele. Oma nõudmist põhjendas Estonian Air sellega, et kolmele liinile päevas ei jätku reisijaid, mistõttu lendamine sellel liinil muutuks majanduslikult mõttetuks.