• OMX Baltic−0,05%291,07
  • OMX Riga−0,26%883,16
  • OMX Tallinn−0,02%1 848,52
  • OMX Vilnius−0,32%1 132,3
  • S&P 5000,08%5 667,56
  • DOW 300,08%41 985,35
  • Nasdaq 0,52%17 784,05
  • FTSE 100−0,63%8 646,79
  • Nikkei 225−0,2%37 677,06
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%91,85
  • OMX Baltic−0,05%291,07
  • OMX Riga−0,26%883,16
  • OMX Tallinn−0,02%1 848,52
  • OMX Vilnius−0,32%1 132,3
  • S&P 5000,08%5 667,56
  • DOW 300,08%41 985,35
  • Nasdaq 0,52%17 784,05
  • FTSE 100−0,63%8 646,79
  • Nikkei 225−0,2%37 677,06
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%91,85
  • 29.11.96, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Estonian Air ja Aeroflot saavutasid kokkuleppe

ASi Estonian Air asepresident Toomas Leis ütles eile, et teisipäeval ja kolmapäeval Moskvas toimunud kohtumisel saavutatud kokkuleppe kohaselt tasub Estonian Air osa Aerofloti rahalisest nõudmisest.
Toomas Leis rääkis, et Aeroflot nõudis Estonian Airilt ligi 11 miljoni kroonise võla tasumist. Tema ütlusel moodustus võlg piletite müügist, mida Estonian Air müüs mitmed aastad tagasi rublaajal Aerofloti lendudele. Samas aga oli ka Eesti lennukompaniil seni saamata teatud summa piletite eest, mida samal ajal müüs Aeroflot Estonian Airi lendudele.
Leisi sõnul sai taoline segadus võimalikuks seetõttu, et Estonian Air lendas kuni 1992. aasta suveni Aerofloti koodi all, kes müüs Estonian Airi pileteid kuni 1992. aasta detsembrini ülevenemaalises piletimüügisüsteemis.
Leisi ütlusel toimus seega mõlemalt poolt küll piletite müük, kuid mitte rahalised arveldused. Põhiküsimuseks kokkuleppe saavutamisel sai see, kes kellele kui palju võlgu on. Vastavalt Moskvas saavutatud kokkuleppele tasub Estonian Air ligi kaks kolmandikku Aerofloti ligi 11 miljoni kroonisest nõudmisest.
Tänu Aeroflotiga sõlmitud kokkuleppele saab Estonian Air Leisi hinnangul Venemaad taas vaadelda potentsiaalse turuna.
Moskvas läbirääkimisi pidanud Estonian Airi nõukogu esimees Olev Schults ütles, et Aerofloti poolt juhtis positiivselt kulgenud läbirääkimisi peadirektori asetäitja kommertsalal Aleksander Krasnenker.
Olev Schults ütles, et kui poleks kokkuleppele jõutud, oleks lennuühendus Tallinna ja Moskva vahel järgmisest nädalast alates teadmata ajaks katkenud.
Schultsi sõnul tõusis kirjeldatud probleem päevakorda 1991. a ning alates sellest ajast on püütud sellele mitu korda mõlemale poolele sobivat lahendust leida.
Estonian Air lendab Moskvasse neli korda nädalas. Aeroflot praegu Tallinnasse ei lenda.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele