Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kas kaitsetollid on vajalikud?

    Isamaaliit otseste kaitsetollide kehtestamise poolt kindlasti ei ole.
    Peame küll otstarbekaks seda, et riigil oleksid efektiivsed, vajaduse korral ka ajutiselt kehtestatavad tõrjemehhanismid. Samuti kvaliteedikontrollisüsteem ja muud sarnased asjad, mis võimaldaksid turgu reguleerida. Aga nende mehha- nismide arvel ei tohiks kannatada Eesti majandusareng.
    Kui maaerakonnad üritavad kaitsetolle oma huvide ja soovide järgi kehtima panna, siis ma arvan, et meie suhtumine nende ettepanekutesse kujuneb ilmselt negatiivseks.
    Palju sõltub siin muidugi sellest, kuidas tolliseadused on sõnastatud ja korraldatud, aga sellist pealiskaudset käsitlust, nagu on praegu maaerakondade oma, me tõenäoliselt ei jaga.
    Reformierakond võtab kaitsetollide suhtes loomulikult eitava seisukoha. Minu isiklik arvamus on, et see võib saada ka Vähi valitsuse proovikiviks, kui ta tollide kallale läheb.
    Maapoliitikute soov kaitsetolle kehtestada sõltub suuresti emotsioonidest. Kui käid iga nädal kodus ja näed, et maaelu on tõesti nigel, siis arvad, et keegi on selles süüdi. Tarbija näiteks, keda tuleb karistada.
    Kaitsetollidega saavad lüüa eelkõige pensionärid ja pered. Millegipärast astub aga pensionäride ja perede liit maaerakondadega selles suhtes ühte jalga.
    Tollid on kokkuvõttes kahjulikud, eriti Eesti-sugusele väikeriigile. Ma ei ole mitte kuskilt lugenud, et üleüldise heaolu seisukohalt oleksid kaitsetollid head. Nendest on kasu vaid kitsastele huvigruppidele.
    Mõõdukad on oma pro-grammilistes seisukohtades väljendanud seda, et majandus peab saama areneda vabalt, aga olema siiski põhiliselt inimese teenistuses.
    Sellest seisukohast tulenevalt ei eita me a priori ka kaitsetollide kehtestamist, juhul kui tõepoolest majanduse sotsiaalsed aspektid seda nõuavad.
    Nii et igal konkreetsel juhtumil on vaja põhjalikult kaaluda, kas kaitsetollid on ikka vajalikud, mida nad endaga majandusele ja sotsiaalsfäärile kaasa toovad. Alles siis tuleb otsustada. Selles suhtes erineme vast reformierakonnast, kes ütleb kaitsetollidele «ei» ilma pikemalt aru pidamata.
    Mis puudutab praegu kaitsetollide kehtestamist või mittekehtestamist, siis see on pigem päevapoliitiline otsustus või olukord, mis tuleneb valitsuskoalitsiooni muutusest ja jõudude ümberpaigutamisest selles. Nii et niisuguse hetkearuteluga tollide teemal, nagu praegu täheldada võib, ei ole me veel sellepärast kaasa läinud.
    Meie arvates on Eesti majandus praegu üldiselt edukalt arenenud. Seda peab väga argumenteeritult põhjendama, kui nüüd kaitsetollid mingil kujul siiski sisse viia.
    Samal ajal oleme leidnud, et regionaalpoliitika jaoks on siiski riik ja Tiit Vähi valitsus teinud liiga vähe. Probleemid, mis maal on, vajavad kahtlemata kiiret lahendust. Aga kas just kaitsetollide abil, see on omaette küsimus. Arvan, et on teisi ja palju efektiivsemaid võimalusi maaettevõtlust toetada. Näiteks igasuguste krediitide näol, mida maal praegu väga vajatakse.
  • Hetkel kuum
Ain Kivisaar: kolm soovitust uuele linnavõimule
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
ExxonMobile ja Chevroni tulud põrutavad allamäge
Naftahiiglased Chevron (CVX) ja ExxonMobil (XOM) teatasid esimese kvartali kasumite langusest, mida mõjutasid madalamad maagaasi hinnad ja väiksemad rafineerimise marginaalid.
Naftahiiglased Chevron (CVX) ja ExxonMobil (XOM) teatasid esimese kvartali kasumite langusest, mida mõjutasid madalamad maagaasi hinnad ja väiksemad rafineerimise marginaalid.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Uus tehnoloogia hirmutab? Madalal rippuvad digiõunad toovad kiire võidu
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raport Ukrainast: nädal on olnud pingeline
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Oodatud tõusu eelõhtu: kinnisvaraturg lükkas täiskäigu sisse
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.