• OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • 09.12.96, 00:00

Eesti liisinguturg ei muutu

Ford juhtis Eestis müüdud autode turgu eelmisel aastal 14protsendilise turuosaga, Ford Credit on maailma suurim Fordide soetamisega seotud projektide finantseerija. Ühisliisingu juhatuse esimees Marek Puidak ütleb, et Ford Crediti Eesti projekt on haruldane, kuna nad pole seni mitte kusagil sõlminud nii pikka esinduslepingut. Tema kinnitusel on neljapäeval sõlmitud koostööleping tähtajatu.
Puidaku sõnul on oluline, et koostöö sellise tuntud firmaga toob Eestisse oskusteabe, mida saab hiljem liisinguprojektide sõlmimisel kasutada. Tema hinnangul on Eesti liisinguturu puudus korraliku krediidiinfosüsteemi puudumine.
Puidaku sõnul loodab Ühisliising jõuda niikaugele, et inimene, kes soovib autot soetada, ei pea enam minema esmalt automüüja juurde, siis kindlustusfirmasse ja seejärel ka liisinguettevõttesse. Kõik need asjad peaks korda saama ühe päevaga liisingufirma abiga, leiab ta.
Hoiupanga Liisingu ASi müügidirektor Rasmus Kulla ütleb, et tegemist pole mingil juhul uue projektiga, kuna kõik liisingufirmad on võimelised pakkuma ühe automargi puhul mõnetunnist teenust.
Kuna Ford Credit ei kaasa turule uut ressurssi ja Ühisliising peab emiteerima selleks võlakirju, pole tema väitel tegu erakordse sündmusega. Kulla arvates ei mõjuta see leping turgu.
Kuna liisinguga käib alati kaasas ka kindlustus, plaanib Ühisliising Marek Puidaku sõnul hakata liisinguteenuse hinna sees pakkuma ka pikaajalist poliisi. Kuigi tavaliselt kehtestatakse liisingu puhul kas poolaasta- või kvartaalmaksed, plaanib Ühisliising tulevikus hakata nõudma kuumakseid.
Puidaku ütlusel hakatakse koostöös Fordi diileritega pakkuma maksimaalselt 15protsendilist reaalintressi. Praegu on sõiduautode ostmisel liisinguga turu keskmine intress 15--17%.
«Dumpinghindu pole mõtet rakendada,» lisab Puidak.
Tavaline esimene sissemaks on tema sõnul 10--12 protsenti auto hinnast. Liisinglepingu pikkus sõltub eelkõige liisinguobjekti elueast.
Rasmus Kulla räägib, et Hoiupanga Liisingu baasintressid on paar protsenti madalamad kui turu keskmine. «Ma ei saa aru, kus on üllatus,» lisab ta, kuuldes Ühisliisingu ja Fordi vahel sõlmitud koostöölepingust.
Kulla sõnab, et Hoiupanga Liising nõuab esimest sissemakset kuni 30 protsenti auto hinnast. Tema kinnitusel määrab nende firma liisingumaksete suuruse olenevalt kliendi soovist.
Kõik liisinguprojektid pole Eestis õnnestunud. Hondade müügiga tegeleva Veho Eesti tegevdirektori Mart Kõpperi sõnul loobus Veho kontsern liisinguprojekti finantseerimisest Eestis Toompeal toimunud poliitilise kursi muutumise tõttu.
Kõpper ütleb, et Veho Eestil oli Hondade liisimise projekt kümneprotsendilise intressiga valmis, kuid seoses poliitilise ebastabiilsusega Eestis pani Soome Veho kahtluse alla krooni stabiilsuse ja ei avanud ühes Eesti kommertspangas 30 miljoni krooni suurust krediidiliini liisinguprojekti finantseerimiseks.
Kuna liisinguvõimalus soodustingimustel on juba välja reklaamitud, saab seda teha siiski 25 auto puhul.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 27.06.24, 14:15
Milline on ettevõtte roll riigikaitses? Coop Pank: reservisti palga säilitamine on hea algus
Eesti riigi julgeolek sõltub igaühe panusest ja ka ettevõtetel on oma osa mängida. Tööandjal on võimalik mitmeti kaasa lüüa, näiteks säilitades reservõppekogunemistel osalejate töötasu, pakkudes reservistidele soodustusi, võimaldades vaba aega või kodust töötamise võimalust, kui elukaaslane on õppekogunemisel.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele