Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Eesti liisinguturg ei muutu

    Ford juhtis Eestis müüdud autode turgu eelmisel aastal 14protsendilise turuosaga, Ford Credit on maailma suurim Fordide soetamisega seotud projektide finantseerija. Ühisliisingu juhatuse esimees Marek Puidak ütleb, et Ford Crediti Eesti projekt on haruldane, kuna nad pole seni mitte kusagil sõlminud nii pikka esinduslepingut. Tema kinnitusel on neljapäeval sõlmitud koostööleping tähtajatu.
    Puidaku sõnul on oluline, et koostöö sellise tuntud firmaga toob Eestisse oskusteabe, mida saab hiljem liisinguprojektide sõlmimisel kasutada. Tema hinnangul on Eesti liisinguturu puudus korraliku krediidiinfosüsteemi puudumine.
    Puidaku sõnul loodab Ühisliising jõuda niikaugele, et inimene, kes soovib autot soetada, ei pea enam minema esmalt automüüja juurde, siis kindlustusfirmasse ja seejärel ka liisinguettevõttesse. Kõik need asjad peaks korda saama ühe päevaga liisingufirma abiga, leiab ta.
    Hoiupanga Liisingu ASi müügidirektor Rasmus Kulla ütleb, et tegemist pole mingil juhul uue projektiga, kuna kõik liisingufirmad on võimelised pakkuma ühe automargi puhul mõnetunnist teenust.
    Kuna Ford Credit ei kaasa turule uut ressurssi ja Ühisliising peab emiteerima selleks võlakirju, pole tema väitel tegu erakordse sündmusega. Kulla arvates ei mõjuta see leping turgu.
    Kuna liisinguga käib alati kaasas ka kindlustus, plaanib Ühisliising Marek Puidaku sõnul hakata liisinguteenuse hinna sees pakkuma ka pikaajalist poliisi. Kuigi tavaliselt kehtestatakse liisingu puhul kas poolaasta- või kvartaalmaksed, plaanib Ühisliising tulevikus hakata nõudma kuumakseid.
    Puidaku ütlusel hakatakse koostöös Fordi diileritega pakkuma maksimaalselt 15protsendilist reaalintressi. Praegu on sõiduautode ostmisel liisinguga turu keskmine intress 15--17%.
    «Dumpinghindu pole mõtet rakendada,» lisab Puidak.
    Tavaline esimene sissemaks on tema sõnul 10--12 protsenti auto hinnast. Liisinglepingu pikkus sõltub eelkõige liisinguobjekti elueast.
    Rasmus Kulla räägib, et Hoiupanga Liisingu baasintressid on paar protsenti madalamad kui turu keskmine. «Ma ei saa aru, kus on üllatus,» lisab ta, kuuldes Ühisliisingu ja Fordi vahel sõlmitud koostöölepingust.
    Kulla sõnab, et Hoiupanga Liising nõuab esimest sissemakset kuni 30 protsenti auto hinnast. Tema kinnitusel määrab nende firma liisingumaksete suuruse olenevalt kliendi soovist.
    Kõik liisinguprojektid pole Eestis õnnestunud. Hondade müügiga tegeleva Veho Eesti tegevdirektori Mart Kõpperi sõnul loobus Veho kontsern liisinguprojekti finantseerimisest Eestis Toompeal toimunud poliitilise kursi muutumise tõttu.
    Kõpper ütleb, et Veho Eestil oli Hondade liisimise projekt kümneprotsendilise intressiga valmis, kuid seoses poliitilise ebastabiilsusega Eestis pani Soome Veho kahtluse alla krooni stabiilsuse ja ei avanud ühes Eesti kommertspangas 30 miljoni krooni suurust krediidiliini liisinguprojekti finantseerimiseks.
    Kuna liisinguvõimalus soodustingimustel on juba välja reklaamitud, saab seda teha siiski 25 auto puhul.
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Baltic Horizoni renditulust kadus kolmandik
Kinnisvarafond Baltic Horizon Fund teenis esimeses kvartalis 33% vähem renditulu ning fond langes kahjumisse.
Kinnisvarafond Baltic Horizon Fund teenis esimeses kvartalis 33% vähem renditulu ning fond langes kahjumisse.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Välisturistide arv kasvas märtsis jõudsalt
Märtsis peatus majutusettevõtetes 14% rohkem välisturiste kui aasta varem, kõige kiiremini kasvas Läti turistide arv.
Märtsis peatus majutusettevõtetes 14% rohkem välisturiste kui aasta varem, kõige kiiremini kasvas Läti turistide arv.