Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Eesti liisinguturg ei muutu

    Ford juhtis Eestis müüdud autode turgu eelmisel aastal 14protsendilise turuosaga, Ford Credit on maailma suurim Fordide soetamisega seotud projektide finantseerija. Ühisliisingu juhatuse esimees Marek Puidak ütleb, et Ford Crediti Eesti projekt on haruldane, kuna nad pole seni mitte kusagil sõlminud nii pikka esinduslepingut. Tema kinnitusel on neljapäeval sõlmitud koostööleping tähtajatu.
    Puidaku sõnul on oluline, et koostöö sellise tuntud firmaga toob Eestisse oskusteabe, mida saab hiljem liisinguprojektide sõlmimisel kasutada. Tema hinnangul on Eesti liisinguturu puudus korraliku krediidiinfosüsteemi puudumine.
    Puidaku sõnul loodab Ühisliising jõuda niikaugele, et inimene, kes soovib autot soetada, ei pea enam minema esmalt automüüja juurde, siis kindlustusfirmasse ja seejärel ka liisinguettevõttesse. Kõik need asjad peaks korda saama ühe päevaga liisingufirma abiga, leiab ta.
    Hoiupanga Liisingu ASi müügidirektor Rasmus Kulla ütleb, et tegemist pole mingil juhul uue projektiga, kuna kõik liisingufirmad on võimelised pakkuma ühe automargi puhul mõnetunnist teenust.
    Kuna Ford Credit ei kaasa turule uut ressurssi ja Ühisliising peab emiteerima selleks võlakirju, pole tema väitel tegu erakordse sündmusega. Kulla arvates ei mõjuta see leping turgu.
    Kuna liisinguga käib alati kaasas ka kindlustus, plaanib Ühisliising Marek Puidaku sõnul hakata liisinguteenuse hinna sees pakkuma ka pikaajalist poliisi. Kuigi tavaliselt kehtestatakse liisingu puhul kas poolaasta- või kvartaalmaksed, plaanib Ühisliising tulevikus hakata nõudma kuumakseid.
    Puidaku ütlusel hakatakse koostöös Fordi diileritega pakkuma maksimaalselt 15protsendilist reaalintressi. Praegu on sõiduautode ostmisel liisinguga turu keskmine intress 15--17%.
    «Dumpinghindu pole mõtet rakendada,» lisab Puidak.
    Tavaline esimene sissemaks on tema sõnul 10--12 protsenti auto hinnast. Liisinglepingu pikkus sõltub eelkõige liisinguobjekti elueast.
    Rasmus Kulla räägib, et Hoiupanga Liisingu baasintressid on paar protsenti madalamad kui turu keskmine. «Ma ei saa aru, kus on üllatus,» lisab ta, kuuldes Ühisliisingu ja Fordi vahel sõlmitud koostöölepingust.
    Kulla sõnab, et Hoiupanga Liising nõuab esimest sissemakset kuni 30 protsenti auto hinnast. Tema kinnitusel määrab nende firma liisingumaksete suuruse olenevalt kliendi soovist.
    Kõik liisinguprojektid pole Eestis õnnestunud. Hondade müügiga tegeleva Veho Eesti tegevdirektori Mart Kõpperi sõnul loobus Veho kontsern liisinguprojekti finantseerimisest Eestis Toompeal toimunud poliitilise kursi muutumise tõttu.
    Kõpper ütleb, et Veho Eestil oli Hondade liisimise projekt kümneprotsendilise intressiga valmis, kuid seoses poliitilise ebastabiilsusega Eestis pani Soome Veho kahtluse alla krooni stabiilsuse ja ei avanud ühes Eesti kommertspangas 30 miljoni krooni suurust krediidiliini liisinguprojekti finantseerimiseks.
    Kuna liisinguvõimalus soodustingimustel on juba välja reklaamitud, saab seda teha siiski 25 auto puhul.
  • Hetkel kuum
Villu Zirnask: üle poole ESGst on udukudumine. Saatana advokaadid au sisse!
Kuna eurodirektiividega lisandub ettevõtteid, mis peavad kestlikkusinfot avaldama, siis kehvasti põhjendatud roheinfo kogus pigem kasvab, kirjutab majandusajakirjanik, Äripäeva teemaveebi Finantsuudised.ee juht Villu Zirnask.
Kuna eurodirektiividega lisandub ettevõtteid, mis peavad kestlikkusinfot avaldama, siis kehvasti põhjendatud roheinfo kogus pigem kasvab, kirjutab majandusajakirjanik, Äripäeva teemaveebi Finantsuudised.ee juht Villu Zirnask.
Bigbanki võlakirjade alumine piir märgiti kolm korda üle
Huvi Bigbanki võlakirjade vastu ületas pakkumise alumist piiri, kuid jäi veidi tagasihoidlikumaks, kui mullu.
Huvi Bigbanki võlakirjade vastu ületas pakkumise alumist piiri, kuid jäi veidi tagasihoidlikumaks, kui mullu.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Kohalikud kosmeetikaärid sirutavad tiibu. Ettevõtja: konnatiigis elamise mentaliteedist võiks üle saada Uus artiklisari “Tiir väikeärides”
Ühe jaoks algas kõik isepruunistajast, mida kuskil polnud. Teise jaoks mürgistest liimiaurudest, mis silmi ärritasid. Nüüdseks on neist saanud tõelised maailmavallutajad: kodumaist kosmeetikakaupa võib leida USAst, Dubaist ja üle terve Euroopa ning hoog ei paista raugevat.
Ühe jaoks algas kõik isepruunistajast, mida kuskil polnud. Teise jaoks mürgistest liimiaurudest, mis silmi ärritasid. Nüüdseks on neist saanud tõelised maailmavallutajad: kodumaist kosmeetikakaupa võib leida USAst, Dubaist ja üle terve Euroopa ning hoog ei paista raugevat.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Tallinna Sadam tõi uue IT-juhi Ericssonist
Juulis asub Tallinna Sadama IT-juhina ametisse Priit Koppel, kes varem töötas Ericssonis Balti riikide IT-juhina.
Juulis asub Tallinna Sadama IT-juhina ametisse Priit Koppel, kes varem töötas Ericssonis Balti riikide IT-juhina.
Marko Pomerants: ratsarünnakuga ei saavuta rohepööret ega -lepet
Kommunikatsioonivaldkonnas toimetav poliitilise kogemusega keskkonnainimene Marko Pomerants kuulas Rakveres Äripäeva loodusressursside aastakonverentsi ettekandeid ja järeldab, et metoodikate maailmast tuleb liikuda päriseluliste selgitusteni.
Kommunikatsioonivaldkonnas toimetav poliitilise kogemusega keskkonnainimene Marko Pomerants kuulas Rakveres Äripäeva loodusressursside aastakonverentsi ettekandeid ja järeldab, et metoodikate maailmast tuleb liikuda päriseluliste selgitusteni.
Peeter Koppel: elektriautode uudsus on kadunud, turuosa on raske edasi võita Kaubandussõjast Hiina tootjatega kaotaksid tarbijad
Elektriautode esialgne vaimustus on hakanud lahtuma, kuna elektriautode kasutusmugavus pole oluliselt kasvanud ning hinnad on oodatust aeglasemalt langenud, rääkis investeerimisspetsialist ja autohuviline Peeter Koppel.
Elektriautode esialgne vaimustus on hakanud lahtuma, kuna elektriautode kasutusmugavus pole oluliselt kasvanud ning hinnad on oodatust aeglasemalt langenud, rääkis investeerimisspetsialist ja autohuviline Peeter Koppel.
Majandusekspert tõestas: me ei olegi majanduskriisis
Me ei ole hetkel kriisis, kinnitas Eesti Panga majandusprognoosi osakonna juhataja Rasmus Kattai Äripäeva kinnisvarakonverentsil statistilisi andmeid kõrvutades.
Me ei ole hetkel kriisis, kinnitas Eesti Panga majandusprognoosi osakonna juhataja Rasmus Kattai Äripäeva kinnisvarakonverentsil statistilisi andmeid kõrvutades.
Raadiohitid: Martin Villig tööjõukriisist ja salakiri, mis lõi jalust Martin Helme
Nädala kuulatuimate saadete hulka jõudis suur intervjuu Eduka Eesti konkursi võitnud Bolti kaasasutaja Marin Villiguga. Aga tähelepanu püüdsid ka Äripäeva ajakirjanike saated, kus võeti luubi alla Martin Helme, kes kaotas kontrolli, kui paljastus EKRE sisekiri.
Nädala kuulatuimate saadete hulka jõudis suur intervjuu Eduka Eesti konkursi võitnud Bolti kaasasutaja Marin Villiguga. Aga tähelepanu püüdsid ka Äripäeva ajakirjanike saated, kus võeti luubi alla Martin Helme, kes kaotas kontrolli, kui paljastus EKRE sisekiri.