15. detsember 1996 kell 22:00

Sõnumileht vaidlustas Eesti Päevalehe reklaami

Sõnumilehe peatoimetaja Mart Luik ütles, et nad pöördusid konkurentsiameti poole, kuna Eesti Päevalehe reklaam eksitab tellijat ja kahjustab ka Sõnumilehte. Lehe juhid toetuvad konkurentsiseaduse punktidele, mis keelavad avaldada reklaamis eksitavat ja konkurenti kahjustavat teavet.

«Eesti Päevalehe reklaam ajab tellija segadusse, ta ei saa aru, kus need ametlikud teated siis lõpuks ilmuvad, kas Sõnumilehes või Eesti Päevalehes,» ütles Luik. Ta lausus, et justiitsministeeriumi ametlikud teated on olulised mitmetele firmadele ja asutustele. Luik seostas ametlike teadete ilmumist «mõne tuhande» tellijaga, kes selle alusel valivad tellitava ajalehe.

Justiitsministeerium korraldas sügisel vähempakkumise üleriigiliste päevalehtede vahel seadustest ja teistest õigusaktidest tulenevate teadete, kutsete ja kuulutuste avaldamiseks uuel aastal. Konkursi võitjaks tunnistati Sõnumileht.

Eesti Päevalehe reklaam ilmub ka tänases Äripäevas.

Eesti Päevalehe peadirektor Hando Sinisalu väitis, et nende reklaam ei ole eksitav, kuna uuel aastal hakkavad justiitsministeeriumi teated ilmuma ka Eesti Päevalehes. «See ei ole salastatud ega autorikaitse alla käiv informatsioon, nii et ma ei näe põhjust, miks me ei tohi seda teha,» lausus Sinisalu.

Sinisalu väitel on justiitsministeeriumi teated olulised kolmandikule Eesti Päevalehe tellijatest. Eesti Päevalehe peadirektor lisas, et lehe juhtkond kaalub tõsiselt ka justiitsministeeriumi kohtusse kaebamist. «Me ei kavatse lasta ennast lollitada konkursiga, mille tulemus oli juba ette ära otsustatud,» väitis Sinisalu.

Detsembri alguses teatas Eesti Päevaleht, et justiitsministeerium rikkus konkurssi korraldades riigihangete seadust ja vaidlustas pakkumise tulemused. Justiitsministeeriumi pressiteates öeldi valiku kohta, et Sõnumilehe puhul on oluline levi maarajoonides.

Hetkel kuum