Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Autovedude kindlustamine

    Rahvusvahelisel kauba- ja reisijateveol kasutatakse mitmeid kindlustusviise. Enamikus Euroopa riikides (sh Eestis) kehtib kohustuslik mootorsõidukite tsiviilasutuse kindlustus. See tähendab, et kõigile teistest riikidest saabuvatele sõidukitele tuleb ühel või teisel viisil sõlmida kindlustusleping. Selle lihtsustamiseks on Euroopa majanduskomisjoni poolt loodud rahvusvaheline liikluskindlustuse süsteem -- rohelise kaardi süsteem -- mis on kasutusel enamikus Euroopa riikides. Need riigid tunnustavad riikidevaheliste kokkulepete alusel teises riigis sõlmitud liikluskindlustuslepinguid. Eestis saab liikluskindlustuse tavalepingu korral sõlmida lisatasu eest rohelise kaardi lepingu, mis on kehtiv kõikides riikides, kellega on sõlmitud kahepoolsed lepingud. Teiste riikide sõidukiomanikega on võimalik sõlmida Eesti rohelise kaardi lepingut mõnevõrra kõrgema hinnaga.
    Kohustusliku liikluskindlustuse üks peamine eesmärk on tagada kannatanu kaitse ka siis, kui kahjutekitaja pole võimeline seda hüvitama. Üldreeglina hüvitatakse liiklusõnnetuses mittesüüdiolevatele kahjukannatajatele kahju (isiku- ja varakahju) antud riigi liikluskindlustuse poolt. Liiklusõnnetuse põhjustanud liiklusvahendi juhile ega selle omanikule tekitatud kahju ei hüvitata. Süüdlase eest maksab kannatanule hüvitise välja vastava riigi rohelise kaardi büroo ja nõuab hiljem kulud koos käsitluskuludega sisse Eesti kindlustusandjalt. Sissesõidul kohustusliku liikluskindlustusega riikidesse nõutakse juba piiril kindlustuspoliisi olemasolu. Kindlustuse puudumisel tuleb tasuda trahv. Enne edasi sõita ei tohi, kui kindlustus on vormistatud.
    Teiseks kindlustuse levinud viisiks on kaubavedaja tsiviilvastutuse kindlustus vastavalt CMR-konventsioonile. Kindlustusobjektiks on kindlustusvõtja vastutus, tulenevalt veoste tasulise veo lepingutest, mis on sõlmitud vastavalt CMR- konventsiooni kehtivale redaktsioonile. Kauba vedajale hüvitatakse kahjud, mis on põhjustatud kauba täielikust või osalisest kaotsiminekust või vigastamisest kauba veoks vastuvõtmise hetkest kuni üleandmise hetkeni, samuti kohaletoimetamisega viivitamise eest, olenemata vedaja süüst. Kindlustuse andja kontrollib sel puhul vedaja vastu esitatud hagide põhjendatust, maksab põhjendatud nõudmiste eest ja kaitseb põhjendamata hagide eest. Igal konkreetsel juhul piiratakse kindlustushüvitise suurust vastava CMRi artikli 23 punktidele 1--5. Eritingimused on alkohoolsete jookide ja tubaka veol. Kindlustus ei laiene väärismetalli kangide, vääriskivide, panga(raha)tähtede ja teiste väärtpaberite vedudele.
    Rahvusvahelisel autoveol kasutatakse ka sõiduki kasko-, sõiduki meeskonna elu- ja reisijateveol reisijate elu-ning pagasikindlustust.
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Hoolimata Boeingu äparduste jadast jäävad investorid lennukitootjale truuks
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Möödunud sügisel lõhutud Eesti-Soome gaasitoru pandi uuesti tööle
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.