Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Autovedude kindlustamine

    Rahvusvahelisel kauba- ja reisijateveol kasutatakse mitmeid kindlustusviise. Enamikus Euroopa riikides (sh Eestis) kehtib kohustuslik mootorsõidukite tsiviilasutuse kindlustus. See tähendab, et kõigile teistest riikidest saabuvatele sõidukitele tuleb ühel või teisel viisil sõlmida kindlustusleping. Selle lihtsustamiseks on Euroopa majanduskomisjoni poolt loodud rahvusvaheline liikluskindlustuse süsteem -- rohelise kaardi süsteem -- mis on kasutusel enamikus Euroopa riikides. Need riigid tunnustavad riikidevaheliste kokkulepete alusel teises riigis sõlmitud liikluskindlustuslepinguid. Eestis saab liikluskindlustuse tavalepingu korral sõlmida lisatasu eest rohelise kaardi lepingu, mis on kehtiv kõikides riikides, kellega on sõlmitud kahepoolsed lepingud. Teiste riikide sõidukiomanikega on võimalik sõlmida Eesti rohelise kaardi lepingut mõnevõrra kõrgema hinnaga.
    Kohustusliku liikluskindlustuse üks peamine eesmärk on tagada kannatanu kaitse ka siis, kui kahjutekitaja pole võimeline seda hüvitama. Üldreeglina hüvitatakse liiklusõnnetuses mittesüüdiolevatele kahjukannatajatele kahju (isiku- ja varakahju) antud riigi liikluskindlustuse poolt. Liiklusõnnetuse põhjustanud liiklusvahendi juhile ega selle omanikule tekitatud kahju ei hüvitata. Süüdlase eest maksab kannatanule hüvitise välja vastava riigi rohelise kaardi büroo ja nõuab hiljem kulud koos käsitluskuludega sisse Eesti kindlustusandjalt. Sissesõidul kohustusliku liikluskindlustusega riikidesse nõutakse juba piiril kindlustuspoliisi olemasolu. Kindlustuse puudumisel tuleb tasuda trahv. Enne edasi sõita ei tohi, kui kindlustus on vormistatud.
    Teiseks kindlustuse levinud viisiks on kaubavedaja tsiviilvastutuse kindlustus vastavalt CMR-konventsioonile. Kindlustusobjektiks on kindlustusvõtja vastutus, tulenevalt veoste tasulise veo lepingutest, mis on sõlmitud vastavalt CMR- konventsiooni kehtivale redaktsioonile. Kauba vedajale hüvitatakse kahjud, mis on põhjustatud kauba täielikust või osalisest kaotsiminekust või vigastamisest kauba veoks vastuvõtmise hetkest kuni üleandmise hetkeni, samuti kohaletoimetamisega viivitamise eest, olenemata vedaja süüst. Kindlustuse andja kontrollib sel puhul vedaja vastu esitatud hagide põhjendatust, maksab põhjendatud nõudmiste eest ja kaitseb põhjendamata hagide eest. Igal konkreetsel juhul piiratakse kindlustushüvitise suurust vastava CMRi artikli 23 punktidele 1--5. Eritingimused on alkohoolsete jookide ja tubaka veol. Kindlustus ei laiene väärismetalli kangide, vääriskivide, panga(raha)tähtede ja teiste väärtpaberite vedudele.
    Rahvusvahelisel autoveol kasutatakse ka sõiduki kasko-, sõiduki meeskonna elu- ja reisijateveol reisijate elu-ning pagasikindlustust.
  • Hetkel kuum
Tööstusjuht: ärme imetle jätkusuutlikkuse probleemi, teeme sellest konkurentsieelise
Jätkusuutlikkusest on arenenud justkui ümberjutustamise äri, kus igaüks räägib nii, nagu tema sellest aru saab. Jätkusuutlikust tegevusest peaks aga saama konkurentsieelis, mitte takistuste rada ja majanduslik viletsus, kirjutab ettevõtja ja Neulari juht Ilo Rannu Äripäeva teemaveebis Tööstusuudised.
Jätkusuutlikkusest on arenenud justkui ümberjutustamise äri, kus igaüks räägib nii, nagu tema sellest aru saab. Jätkusuutlikust tegevusest peaks aga saama konkurentsieelis, mitte takistuste rada ja majanduslik viletsus, kirjutab ettevõtja ja Neulari juht Ilo Rannu Äripäeva teemaveebis Tööstusuudised.
USA aktsiad alustasid uut nädalat rekordite lähedal
Kõik kolm peamist USA aktsiaindeksit – Nasdaqi liitindeks, Dow Jonesi tööstuskeskmine indeks ja S&P 500 indeks – sulgus esmaspäeval rekordkõrgete tasemete läheduses.
Kõik kolm peamist USA aktsiaindeksit – Nasdaqi liitindeks, Dow Jonesi tööstuskeskmine indeks ja S&P 500 indeks – sulgus esmaspäeval rekordkõrgete tasemete läheduses.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Kaheksa aastat ühe kliendi jahil: kes tagaajamisest väsib, tuleb asendada
„Püüdsime üht klienti kaheksa aastat. Selle edukalt tegemiseks on vaja häid müügiinimesi ja kannatust. Inimese kannatus aga katkeb ja siis peavad juhid aru saama, et kui ühe inimese kannatus on katkenud, siis tuleb inimesi vahetada,“ illustreeris ambitsiooni saates „Tööandjate tund“ Estanci juht Priit Haldma.
„Püüdsime üht klienti kaheksa aastat. Selle edukalt tegemiseks on vaja häid müügiinimesi ja kannatust. Inimese kannatus aga katkeb ja siis peavad juhid aru saama, et kui ühe inimese kannatus on katkenud, siis tuleb inimesi vahetada,“ illustreeris ambitsiooni saates „Tööandjate tund“ Estanci juht Priit Haldma.
Tööstusjuht: ärme imetle jätkusuutlikkuse probleemi, teeme sellest konkurentsieelise
Jätkusuutlikkusest on arenenud justkui ümberjutustamise äri, kus igaüks räägib nii, nagu tema sellest aru saab. Jätkusuutlikust tegevusest peaks aga saama konkurentsieelis, mitte takistuste rada ja majanduslik viletsus, kirjutab ettevõtja ja Neulari juht Ilo Rannu Äripäeva teemaveebis Tööstusuudised.
Jätkusuutlikkusest on arenenud justkui ümberjutustamise äri, kus igaüks räägib nii, nagu tema sellest aru saab. Jätkusuutlikust tegevusest peaks aga saama konkurentsieelis, mitte takistuste rada ja majanduslik viletsus, kirjutab ettevõtja ja Neulari juht Ilo Rannu Äripäeva teemaveebis Tööstusuudised.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Finantsjuhid julgustavad karjääri pöörama: tehke midagi, et teist jääks jälg maha
Tehke midagi, et teist jääks maha mingi jälg, julgustas investeeringuid vahendava ettevõtte Brave Capitali finantsjuht Veiko Pedosk karjääripöördeid ette võtma.
Tehke midagi, et teist jääks maha mingi jälg, julgustas investeeringuid vahendava ettevõtte Brave Capitali finantsjuht Veiko Pedosk karjääripöördeid ette võtma.
Kuidas ehitada kriisikindlat ettevõtet: Infortari põhimõtted “Kui Infortari läksin, küsiti, kas lähen pensionile”
Tallinki ja Eesti Gaasi omanik ning lisaks kinnisvaras tegutsev börsiettevõte Infortar on end teadlikult ehitanud firmaks, mis kriiside ajal mitte ei kannata, vaid leiab uusi võimalusi ja kasvab.
Tallinki ja Eesti Gaasi omanik ning lisaks kinnisvaras tegutsev börsiettevõte Infortar on end teadlikult ehitanud firmaks, mis kriiside ajal mitte ei kannata, vaid leiab uusi võimalusi ja kasvab.