• OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−1,09%39 548,83
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,64
  • OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−1,09%39 548,83
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,64
  • 10.01.97, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Valitsus on päri Edelaraudtee asutamisega

Edelaraudtee äriüksuse juhataja Jüri Kuusik ütles, et Edelaraudtee juriidilise moodustamiseni läheb siiski veel veidi aega.
Algselt vaid Tallinna--Lelle, Lelle--Viljandi ja Lelle--Mõisaküla liinil kauba- ja reisijateveoks mõeldud firma hakkab tegelema kogu Eesti-sisese reisiveoliikluse korraldamisega. Eesti Raudteele jäävad vaid välisliinid ja elektriraudtee, mille baasil on plaanis Tallinna ümbruses moodustada munitsipaalraudtee.
Edelaraudtee keskus hakkab Kuusiku sõnul paiknema Türil ning esialgseks aktsiakapitaliks saab 70 miljonit krooni. Riigieelarvest saab Edelaraudtee 40 miljonit krooni reisiveo dotatsiooniks ja 28,3 miljonit krooni raudtee korrashoiuks.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kuusik rääkis, et Edelaraudteel on praegu 13 diiselrongi ja üheksa vedurit, lähitulevikus peaks lisanduma veel kaheksa diiselrongi.
Kuusiku väitel hakatakse diiselronge kasutama eelkõige reisiliikluse korraldamiseks Tartu ümbruses ja Kagu-Eestis ning Narva--Musta liinil.
Tallinna--Tartu ja Tallinna--Valga liinil opereerimiseks saadakse lähiajal Eesti Raudteelt 24 vagunit.
Tulevikus kavatseb Edelaraudtee vähem koormatud liinidel reisijate vedamiseks hankida keskmiselt 70 inimest mahutavad rööbasbussid, mis on Kuusiku väitel märksa ökonoomsemad.
Hetkel tegeldaksegi tema sõnul Eesti tingimustesse sobivate prototüüpide otsimisega, mille üks eksemplar maksab 3,75 miljonit krooni.
Praegu ehitatakse soomlaste eestvedamisel rööbasbusse Daugavpilsis. Rööbasbusside ehitamisesest on huvitatud ka Balti laevaremonditehas ning Riia vagunitehas.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 15 p 5 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele