• OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−0,94%40 108,65
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,24
  • OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−0,94%40 108,65
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,24
  • 10.03.97, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Autovedajad on hädas lõunanaabritega

Eesti rahvusvaheliste autovedajate assotsiatsiooni (ERAA) peasekretär Toivo Kuldkepp ütles, et viimasel ajal on lätlased hakanud Eesti-Läti piiril autosid arestima. Kuldkepi väitel põhjendavad lätlased autode arestimist sellega, et Eesti autovedajad on rikkunud tolliprotseduure. Tema sõnul on aga paljudel juhtudel süüdi just Lätis tegutsev kauba saaja.
Kuldkepp lisas, et lätlased on sellega loonud Euroopa jaoks pretsedendi, sest mitte kusagil ei arestita autosid tollitrahvide maksmise tagatiseks.
Tollitrahvi suurus võib olla kuni 200 protsenti kauba väärtusest, lisaks tuleb ära maksta ka pettuse käigus tasumata jäänud tollimaksud.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kuldkepp lausus, et lätlased valivad arestimise objektiks autosid, mis on uuemad ja kallimad ning veavad hinnalisemat kaupa.
Leedulastega on probleeme tekkinud seoses nendepoolse teljekoormuse tõlgendamisega, mis erineb rahvusvahelistest normidest. Euroopa normide järgi on lubatud teljekoormus 11 tonni, leedulased tunnistavad 10tonnist koormust. Kuldkepi sõnul trahvivad leedulased ligi 700 krooniga autovedajaid, kelle teljekoormus ületab 10 tonni.
Kuldkepp ütles, et ERAA on viimasel ajal spetsiaalselt Eestis oma vedajate teljekoormust mõõtnud ning saanud koormuseks ligi tonn vähem kui leedulased.
Teede- ja sideministeeriumi maanteeliiklusosakonna juhataja Lembit Kiviloo rääkis, et Leedus on autode kaalu osas vastuolu liikluseeskirja ja maanteeliikluslepingutes väljakuulutatud normide vahel. Kiviloo rääkis, et praeguseks on Leedu käivitanud protsessi vastuolu kõrvaldamiseks. Millal see lõpule jõuab, ei osanud Kiviloo öelda.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 16 p 5 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele