• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 27.03.97, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Vabatahtlik sõidukikindlustus muutub üha populaarsemaks

Kindlustusmaastikul suureneb pidevalt sõidukite kindlustamise maht. Kui veel mõni aeg tagasi ei teinud suurem osa inimesi liikluskindlustusel ja sõidukikindlustusel vahet, siis praegu on toimunud märgatav nihe suunas, kus inimesed eristavad kindlustusliike ja erinevate kindlustusliikide eesmärke.
Kui tegemist on turumajanduslikult mõtleva inimesega, soovib ta saada toodet, mille kvaliteedi ja hinna suhe on parim. Ainus võimalus seda teada saada on uurida erinevate kindlustusseltside pakkumisi ning neid võrrelda. Võrreldavad pakkumised eeldavad seda, et pakkumiste koostamisel on kasutatud samu lähteandmeid, samuti seda, et erinevad kindlustajad pakuks ka võrreldavat kindlustuskatet ehk riske, mille vastu kindlustuskaitset pakutakse. Ka on igati soovitatav lisaks kindlustuspakkumisele küsida kindlustusseltsilt kindlustustingimusi.
Kindlustuspakkumised algavad tavaliselt kindlustusobjekti ehk praegusel juhul kindlustatava sõiduki kirjeldamisega ning selle sõiduki kindlustussumma määramisega. Sõiduki kindlustussummaks on tema turuhind lepingu sõlmimise hetkel. Uute sõidukite puhul on nende turuhinda lihtne määrata, kasutades automüügifirmade hinnakirju. Kasutatud autode puhul on probleemiks õige turuhinna määramine. Selleks on küll mitmeid võimalusi, kuid kindlustusseltsi ja kindlustusvõtja arvamused ei pruugi siinkohal kokku minna.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Selle punkti all loetlevad kindlustusseltsid üles, milliste riskide vastu kaitset pakutakse. Eelistatumad võiksid olla pakkumised, kus kindlustusandja pakutava riski ka lahti kirjutab, et kindlustusvõtjal oleks selge pilt, mille vastu ta kaitset ikkagi saab.
Tavaliselt on minimaalseteks riskideks kujunenud liiklusõnnetus, loodusõnnetus, tulekahju ning vandalsim. Sellist kindlustusvarianti nimetatakse kaskokindlustuseks. Kui nimetatud riskide juurde lisada varguse risk, saame kindlustusvariandi, mida nimetatakse superkaskoks. Seda varianti nõuavad miinimumkattena ka liisingfirmad.
Varguse vastu kindlustamine hõlmab nii sõiduki vargust, ärandamist kui ka röövimist ning selle riski vastu kindlustamisel on kindlustusseltsipoolseks nõudeks ärandamisvastaste seadmete olemasolu sõidukil.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 11 p 1 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele