• OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 2250,84%40 487,39
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,17
  • OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 2250,84%40 487,39
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,17
  • 08.04.97, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Prantsusmaale veohind langeb

Veokite sõidu keeld -- Alates märtsi lõpust on veoautodel keelatud sõitmine pühapäevadel ja riigipühadel. Keelu rikkujaid trahvitakse 900 frangiga
Veokite suurimad lubatud mõõtmed -- kõrgus: piiranguid ei ole; laius 2,5 m (külmikautol 2,6 m, jäiga kerega autodel 2,55 m); pikkus: poolhaagisega autorong 16,50 m (ISO konteinerite veol 16,7 m); täismass 40 tonni (konteinerite veol 44 tonni)
Täiskoorma veohind Tallinnast Pariisi peaks reaalselt mahtuma vahemikku 24 000--28 000 krooni.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Pakkumiste tingimused veoaja ja maksetähtaegade kohta on suures osas sarnased. Pikemalt peatuksin pakkumiste tarnetingimustel. Rahvusvahelises kaubanduses kehtivad rahvusvahelised tarnetingimused Incoterms 1990. Tarnetingimused määravad kauba ostja ja müüja vahelised suhted kauba liikumisega seotud riskide ja kulude osas. Teisisõnu, tarnetingimuste kolmetäheline kombinatsioon näitab, kumb osapool tasub transpordi eest ja/või võtab endale kauba liikumisega seotud riskid.
Transpordifirma poolt näidatud tarnetingimus selgitab ainult pakutava transporditeenuse sisu, st millisest punktist millisesse punkti transpordifirma kauba toimetab. Tarnetingimust ei määra transpordifirma, vaid ostja ja müüja vaheline leping.
Seepärast oleks õigem kirjeldada transporditeenust sõnastusega «uksest ukseni». Tarnetingimuste keeles oleks sama sõnastus: FCA Tallinn -- DDU Pariis.
ASG Eesti on lisanud kolmetähelisele tarnetingimusele veel kolmenumbrilise täpsustava koodi. Põhiliselt Rootsis kasutusel olev Combiterms 1990 täiendab Incoterms 1990 tarnetingimusi kolme numbriga. See võimaldab veelgi täpsemalt määratleda kulude ja riskide jaotumist.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 16 p 7 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele