• OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,14%6 196,26
  • DOW 300,21%44 187,47
  • Nasdaq −0,32%20 304,65
  • FTSE 100−0,05%8 756,25
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,57
  • OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,14%6 196,26
  • DOW 300,21%44 187,47
  • Nasdaq −0,32%20 304,65
  • FTSE 100−0,05%8 756,25
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,57
  • 06.05.97, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Poola - Elektroonika vedu mõjutab konvoeerimine

Varssavi kaugus Tallinnast -- 1610 kilomeetrit
Keskmised ooteajad Via Baltica piiripunktides 1996. aastal:

Artikkel jätkub pärast reklaami

Eesti--Läti 2 tundi
Läti--Eesti 3 tundi
Läti--Leedu 5 tundi
Leedu--Läti 2 tundiLeedu--Poola 11 tundi

Artikkel jätkub pärast reklaami

Poola--Leedu 3 tundi
Riigipühad -- 1. jaanuar, 1. aprill, 3. aprill, 4. aprill, 3. mai, 22. mai, 2. juuni, 15. august, 1. november, 11. november, 25.--26. detsember
Veokite lubatud suurimad mõõtmed -- kõrgus 4 m; laius 2,5 m (külmikautodel 2,6 m); pikkus: mootorsõiduk 12 m, poolhaagisega autorong 16,5 m, täishaagisega autorong 18,35 m; teljekoormus: üksikteljele (mittevedav) 10 tonni (kehtib teatud kategooria maanteedel, näiteks rahvusvahelistel magistraalteedel), paaristeljele 16 tonni (olenevalt telgede vahest ja maantee kategooriast); täismass 42 tonni
Kütuse sisseveo piirang -- maksuvabalt võib sisse vedada paagitäie kütust ja vajaliku mootoriõli
Hädaabi numbrid -- politsei 997, tuletõrje 998, kiirabi 999
Ekspertarvamus

Artikkel jätkub pärast reklaami

Meie hinnad on vedajana (oleme ka klientidega otse ilma ekspedeerija vahenduseta suhelnud) jäänud 16 000 krooni ümber. Hind oleneb, kust kaup peale võetakse. Isegi kui tuleb teha lisakulutusi soeses kauba hinnalisuse või riskigrupiga, ei ole meie 20 000 krooni Poolast Eestisse täiskoorma eest saanud.
Lisakulud võivad tekkida seoses konvoeerimisega (Poola, Leedu, Läti). Kui kauba maksumus ületab TIRiga ettenähtud 50 000dollarilise kindlustuse, võib toll panna koorma konvoisse. Kuid võib ka mitte panna. See sõltub nende tujust, järgmise konvoi mineku ajast ja palju sealt autosid on puudu. Konvoi tasu on olnud 50st kuni 200 dollarini. Hinnad on langenud. Praegu on hind 50--70 dollarit. Tasu sõltub sellest, mitu autot konvoisse satub ja kui pikk on transiit.
Kindlasti sõltub konvoisse sattumisest ka veoaeg. Konvoi väljub hommikul teatud kellaajal. Kui auto jõuab piirile lõunal ja saab õhtuks tolli, siis konvoi läheb alles järgmisel hommikul. Seni tuleb niisamuti oodata.
Kui koorem on laetud Poolas, pole meil veel olnud juhust, et seal meile ka konvoi on sokutatud. Kuid konvoeerimist armastatakse ka Lätis.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 15 p 16 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele