Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tuleval aastal hakkavad kehtima sealihatollid

    Ants Käärma ütles, et ka sealiha tollimaksu kehtestamist hakkab valitsus väga tõsiselt kaaluma. «Leimanni (Jaak Leimann -- toim.) komisjon leidis, et me peaks hakkama harjutama tollisüsteemi sisseviimist tollimaksu kogumise mõttes,» ütles Käärma.
    Reformierakonna peasekretär Heiki Kranich kinnitas, et Reformierakond jääb seisukohale, et Eesti ei vaja impordikitsendusi. «Maksimaalne kompromiss, millele minna, on see, et Eestil on tollitariifide seadus, aga kõikide kaupade osas on fikseeritud tollilagi null protsenti,» sõnas Kranich.
    «Kui võetakse vastu seadus, kus mingite kaupade suhtes säilitatakse nullist kõrgemad tollilaed, oleme selle vastu,» ütles Kranich. «Praegu baseerub kõik ainult usaldusel valitsuse vastu, kes väidab, et toll kehtestatakse vaid sealiha kohta. Paraku on usaldus selle valitsuse vastu muutunud järjest nõrgemaks.»
    Opositsiooniparteid kritiseerivad tollitariifide seadust, kuna see jätab tollide kehtestamise valitsuse otsustada. Ants Käärma väitis, et kõikides arenenud riikides, kus on tollisüsteem, on see täitevvõimu otsustada. «Olukord kaubaturul muutub pidevalt ja teinekord on päeva jooksul vaja otsustada, kas tollimaks kehtestada, tõsta või langetada,» sõnas Käärma.
    «Niipalju, kui oleme teiste riikide käitumist uurinud, ühel või teisel viisil on see otsustamine jäetud valitsuse pädevusse,» lisas ka välisministeeriumi asekantsler Priit Kolbre. «Tollimaksud on teist liiki maksud kui siseriiklikud, tollimaksud on rahvusvaheliste kokkulepete küsimus.»
    «Riikide arv ja kaubakäive, mille suhtes need tariifid saaks kehtestada, jääb pisikeseks,» ütles Koonderakonna liige Endel Lippmaa. «Seda tuleb 5% Eesti kaubakäibest,» lisas ta.
    Lippmaa rääkis, et tollitariifide vajalikkus on kirjas ka Euroopa lepingus, Euroopa komisjoni Valges Raamatus, valitsuse tööplaanis ja vastustes Euroopa Liidule.
    Ants Käärma sõnul tooks sealiha tollimaksu kehtestamine kaasa 1,5--2% toidukaupade hinnatõusu, enam tõuseks vaid sealiha hind. Hinnatõusu arvestamisel on agraarökonoomika instituut eeldanud, et umbes pool sealihast tuuakse Eestisse sisse.
    Tollilagede määratlemine on üks eeltingimusi Eesti liitumisel maailma kaubandusorganisatsiooniga (WTO), põhjendas Priit Kolbre vajadust võtta vastu tollitariifide seadus. Kolbre sõnul on seaduses kirja pandud tollilagede aluseks WTO riikide keskmiselt rakendatavad tariifid. Tollitariifide lae määramisel on Kolbre sõnul lähtutud suuremast iseotsustusõigusest.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Novira Capitalil sai Riias valmis ärikvartal
Eesti kinnisvaraarendaja Novira Capital ja Leedu investeerimisfondi Evernord Real Estate Fund III koostöös valmis Riia kesklinnas 70 miljonit eurot maksma läinud ärikvartal Novira Plaza.
Eesti kinnisvaraarendaja Novira Capital ja Leedu investeerimisfondi Evernord Real Estate Fund III koostöös valmis Riia kesklinnas 70 miljonit eurot maksma läinud ärikvartal Novira Plaza.
Vallandatud Tallinna Hambakliiniku juht: tahtsin ise ammu lahkuda
“Mõni aasta tagasi sain aru, et niipea, kui linnajuhtkond muutub, ei hakka keegi süvenema asja sisusse", ütles Maksim Volkov, keda uus Tallinna võim kolmapäeval SA Tallina Hambakliinik juhi kohalt vallandas.
“Mõni aasta tagasi sain aru, et niipea, kui linnajuhtkond muutub, ei hakka keegi süvenema asja sisusse", ütles Maksim Volkov, keda uus Tallinna võim kolmapäeval SA Tallina Hambakliinik juhi kohalt vallandas.