Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Euro Disney populaarsus kasvab
Kui park oli algul Walt Disney meelehärmiks eurooplaste seas ebapopulaarne, siis tänu euroopalike töömeetodite rakendamisele on publikuhuvi selle vastu tunduvalt kasvanud: mullu külastas lõbustusparki 11,7 miljonit inimest. 1996. a 30. septembril lõppenud eelarveaasta kasum oli 478 miljonit Eesti krooni, kasvades aastaga 77%. Kogukäive oli 11,85 miljardit Eesti krooni.
Põhjus, miks investeerijate huvi on Euro Disney vastu olnud seni leige, on firma suur võlg ja suured kulud ja kasumi oodatust väiksem kasv.
Euro Disney põhiaktsionärid on USA kontsern Walt Disney, kellele kuulub 39% aktsiatest, ja Saudi Araabia prints Al Waleed (23%). Ülejäänud aktsiad kuuluvad väikeaktsionäridele.
Euro Disney põhiomanik Disney kontsern on pärast eelmise aasta ühinemist meediakontserniga Capital Cities/ABC kujunenud Time Warneri kontserni järel suuruselt maailma teiseks meediakontserniks. Ühtlasi tähendab see, et filminduse ja lõbustusparkide kõrval laieneb tema tegevuses järjest raadio, televisiooni ja ajalehtede osakaal, kuna talle kuulub kümmekond telejaama, paarkümmend raadiojaama ning veel kaabeltelevisioonijaamu, väliskanaleid ja kümmekond väiksemat USA ajalehte.
Kokku oli Disney kontserni eelmise aasta käive 288 miljardit Eesti krooni ja puhaskasum 18,4 miljardit Eesti krooni.
Algselt oli Disney kontsernil filmide tegemise kõrval põhitähelepanu pööratud just lõbustusparkidele. Californias on Disneyland tegutsenud juba 42 aastat, Florida Disneyworldil täitub tänavu 25 aastat ning Tokio Disneyland on saanud 14aastaseks.
Umbes kaks aastat tagasi ületas Disney lõbustusparkide külastajate arv maagilise miljardi piiri. DI