Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Vedaja võib ekspediitorilt võlga nõuda kohtu kaudu või kinni pidada kaupa

    Kui ekspedeerija jääb autovedajale osutatud teenuse eest võlgu, on lihtsaim võimalus vedajal raha kätte saada kohtu kaudu. Kohtu abil võla nõudmine on normaalne käitumine. Paraku autovedajad kardavad kohut. Seda peetakse pikaks ja mõtetuks asjaajamiseks.
    Ekspediitori võlgade kasvades võetakse siiski advokaat ja pöördutakse ikkagi kohtu poole. Enamasti on aga siis juba käes ekspediitorfirma pankrot. Kui autovedaja saabki täitmisele kuuluva otsuse, siis pole seda tihti enam millegi arvel täita. On tavaline, et ekspediitorfirmal puudub vara. Panagakonto on nullis, ruumid ja auto on renditud. On vaid telefoni- ja faksiaparaat ning arvuti.
    Rahvusvahelise maanteetranspordi liidu (sinna kuulub ka Eesti rahvusvaheliste autovedajate assotsiatsioon) juriidiline komisjon on seisukohal, et CMR-konventsiooni järgi võib autovedaja ekspedeerija võlgnevuse korral kinni pidada tema poolt vahendatavat kaupa. Peale CMRi on oluline ka iga riigi oma seadusandlus. Praegu on käsil rahvusvaheline uurimistöö, kuidas haakuvad siseriiklikud seadused kõne all oleva CMRi sättega ja kuidas on võimalik seda rakendada. Meie oleme seisukohal, et igal juhul on õigus kaup kinni pidada, kui see kuulub võlgnikule. Eesti ekspediitorid ei ole tavaliselt kauba omanikud, lääne ekspediitorfirmad on aga mõnikord ka ise kauba omanikud.
    Eestis kehtib ka asjaõigusseadus, millesse on sisse kirjutatud kinnipidamisõigus. Kuid selleski seaduses ei tule täpselt välja, kas kinnipeetav kaup peab olema ekspedeerija oma või mitte. Mina arvan, et peab.
    Kauba kinnipidamine ei tähenda, et firmad seejärel isekeskis hakkavad protsessima. Kauba kinnipidaja peab pöörduma kohtu poole. Muidugi võib pärast kauba kinnipidamise fakti ilmnemist laheneda suhted iseenesest juba ühe päevaga.
    Olukorra selgitamisel oleneb väga palju nüanssidest -- millised näevad välja veose dokumendid ja kuidas on midagi kokku lepitud. Meie kohtupraktika ei tunnista faksi tõendina. Tihti on aga Eestis kokkulepped tehtud faksi või telefoni teel. Samuti ei selgu paberitest, kes oli ekspediitor. Kauabavedu puudutavates dokumentides on olemas ainult saatja, saaja ja vedaja. Veofirmal peab kindlasti olema kirjalikult sõlmitud leping tööandja ehk ekspediitoriga. Leping peab sisaldama raha maksmist, viiviste maksmist ja muid üldisi veotingimusi. Kui need on selged ja kirjalikult fikseeritud, siis on see alus, millele toetuda, kui midagi juhtub.
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Dow Jones ja S&P 500 hoiavad tõusutrendi, kuid tarbijaid hirmutab inflatsioon
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.