Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
10 000 nina peale
Eile ja üleeile ilmus kolmes päevalehes mitu lehekülge merelaevandust erastada soovivate firmade kommertstekste. Kokku umbes 5000 ruutsentimeetrit, mille eest maksti kokku umbes 110 000 krooni.
Otsene sihtgrupp, kellele sooviti nii mõju avaldada, on väike: üksteist erastamisagentuuri nõukogu liiget. Nemad otsustavad, kellega sõlmitakse erastamisleping. Seega võib EEA nõukogu iga liige mõelda konkurentide kiidu- või laidulaulu lugedes personaalsele 10 000 kroonile, mis tema mõjutamiseks mängu pandi.
Laiendades otsustajate ringi kuue liikmega mitteametlikust EEA direktorite nõukogust, kes kavakohaselt järjestas pakkumused ning esitab selle järjestuse ettepanekuna EEA nõukogule arutamiseks, väheneb mõistagi iga mehe kohta tulev raha.
Ometigi tundub, et potentsiaalsele tarbijale kulutatava summa poolest on Arbonale ja ESCO Holding kahekesi paari päevaga tunduvalt ületanud seni usutavasti kulukaima, Q-GSMi reklaamiva kampaania.