• OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,2%6 192,35
  • DOW 300,98%44 524,78
  • Nasdaq −0,97%20 171,98
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,41
  • OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,2%6 192,35
  • DOW 300,98%44 524,78
  • Nasdaq −0,97%20 171,98
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,41
  • 19.06.97, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Raadi müüki

Tartu linn, Tartu ja Luunja vald on lõpuks jõudnud üksmeelsele seisukohale, et Raadi sõjaväelennujaama plats tuleb maha müüa. Arvata võib, et 610 ha suuruse platsi ja sellel asuvate mõningate rajatiste eest tahetakse saada summat, mis varjutab kõik senised erastamistehingud terves Lõuna-Eestis. Kui näiteks ruutmeetri hinnaks võtta linnaäärse taksi järgi 20 krooni, siis kujuneks ainuüksi maa müügihinnaks 122 miljonit krooni. Juba pikemat aega kasutult seisev kolme kilomeetri pikkune maandumisrada on Tartu Raadi Lennujaama ASi 46 miljoni krooni suuruses aktsiakapitalis sees 41 miljoni kroonise väärtusega.
Omanikud pole veel välja öelnud, kui palju nad lennuvälja eest tahavad ja millised on erastamistingimused. Küll on aga leitud, et rahvusvahelise konkursi võiks korraldada erastamisagentuur, kel sellealased kogemused olemas.
Tartu Raadi lennuväljale on kavandatud tollivaba piirkonda, teaduslinnakut, rahvusvahelist lennuvälja, vabamajandustsooni koos tootmisettevõtetega. Et aga maa kuuluvuse kohta ei saadud võimalikele investoritele ühest vastust anda, jäid hiigelinvesteeringud tulemata ja Eesti võimsaim lennuväli laguneb edasi. Et olemasolevatele hoonetele mingit rakendust leida, on osa neist välja renditud kaubandus- ja laopindadeks. Vahepeal liikus isegi ringi endisele lennuväljale vangla rajamise idee, kuid täna pole see enam päevakorral.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Vaevalt Raadi lennuvälja müük libedalt läheb, aga pelgalt autoturuplatsina pole tal ka Tartu jaoks ei väärtust ega atraktiivsust.
Lennujaamata Tartu siiski ei jää, sest valitsusel on plaan jagada RE Eesti Lennujaamad viieks iseseisvaks aktsiaseltsiks. Tartu Ülenurme lennuvälja on püütud juba aasta aega erastada, kuid pakutud tingimustel ei ole leidunud ostjaid. Näib, et riigil tuleb ikka ise seal len-damist koordineerima jääda.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 15 p 13 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele