• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kakao on tõusulainel

    Eelmisel nädalal alanud tsingi hinnaralli jätkus nädalalõpul. Möödunud reedel tõusis tsingi kolme kuu futuurhind Londoni metallibörsil üle 1405 dollari tonn -- viimase seitsme aasta kõrgeimale tasemele. Metalli, mida kasutatakse peamiselt terase galvaniseerimiseks ja mis on messingi koostisosa, kasutamine on viimasel ajal järsult suurenenud, mis on põhjustanud laovarude vähenemise ning spekulatiivsete tehingute aktiviseerumise. Pikemas perspektiivis on nii tsingi kui ka teiste värviliste metallide väljavaated hinnatõusuks head. Jätkuv majanduskasv Ameerikas, Euroopas ja Jaapanis suurendab nõudlust metallide järele ehitussektoris, auto- ja lennukitööstuses. Outokumpu OY presidendi Asko Ojase sõnul on tsingi perspektiivid tarbimise ja hinna suhtes paari lähiaasta jooksul väga head.
    Selle nädala algul tõusis kakao septembrilepingute hind New Yorgi kohvi, suhkru ja kakaobörsil 1670 dollarini tonnist, mis on viimase üheksa aasta kõrgeim. Londonis tõusis septembrilepingute hind viimase aasta kõrgeimale -- 1141 GBP/t. Hinnaralli on põhjustanud kaks tegurit. Analüütikud hindasid talvel tehniliste näitajate põhjal, et kakao hind võiks lähiajal tõusta 2000 dollarini tonn. Kui hind tõusiski üle 1500 dollari, muutus turg väga elavaks ning samal ajal ilmusid kuulujutud El Ninost, Vaikse ookeani idarannikul iga paari aasta järel tekkivast kuumalainest, mis rikub ilmastikutasakaalu täielikult. El Nino on mitmeid kordi hävitanud kakaosaagi täielikult. Ilmastikunähtus on esialgu veel oma algstaadiumis ja valdav osa analüütikuid ning Elevandiluuranniku (suurim kakaotootja) sünoptikud on arvamusel, et saak ei hävine. Mis aga ei tähenda, et spekulatiivsed investorid pole oma tegevust aktiviseerinud. El Nino on just nähtus, mida iseloomustab ütlus: «Osta kuulujutu, müü fakti põhjal.»
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Sille Pettai: rohepööre vajab heas mõttes survet
Me ei saa eeldada, et ühiskonna meel muutub pelgalt riigi võetud rohepöörde eesmärkide najal. Vajame sotsiaalset ja seadusandlikku survet ning raami, kirjutab SmartCapi fondijuht Sille Pettai Äripäeva idufirmade portaalis foundME.
Me ei saa eeldada, et ühiskonna meel muutub pelgalt riigi võetud rohepöörde eesmärkide najal. Vajame sotsiaalset ja seadusandlikku survet ning raami, kirjutab SmartCapi fondijuht Sille Pettai Äripäeva idufirmade portaalis foundME.
Snaige küsib kahjumi katteks aktsionäridelt miljon eurot
Snaige kutsus kokku erakorralise aktsionäride koosoleku kahjumi katmise ja firma restruktureerimise arutamiseks; aktsionäridelt vajatakse lisaraha miljon eurot.
Snaige kutsus kokku erakorralise aktsionäride koosoleku kahjumi katmise ja firma restruktureerimise arutamiseks; aktsionäridelt vajatakse lisaraha miljon eurot.
Pea püsti, see on normaalne kriisiaeg
Kobarkriiside raskuse all optimismi säilitamine on võimalik ja annab tugeva efekti, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Kobarkriiside raskuse all optimismi säilitamine on võimalik ja annab tugeva efekti, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Analüüs: liigume elatustaseme poolest tagasi 2019. aastasse
Palgakasv jätkus esimeses kvartalis hoogsas tempos - keskmine brutokuupalk kerkis aastaga 8 protsendi võrra -, hinnad aga tõusid sellest ikkagi kaks korda kiiremini, kommenteerib Swedbanki vanemökonomist Liis Elmik.
Palgakasv jätkus esimeses kvartalis hoogsas tempos - keskmine brutokuupalk kerkis aastaga 8 protsendi võrra -, hinnad aga tõusid sellest ikkagi kaks korda kiiremini, kommenteerib Swedbanki vanemökonomist Liis Elmik.
Eesti kalamarjabuumi taga seisab Indrek Kasela
Statistikaamet üllatas eile andmetega, mis näitasid, et kalamarja müük Eestis on aastaga tonnide viisi kasvanud. Kui esiti pakuti suureks põhjuseks lihtsalt eestlaste kasvanud armastust kalli kraami vastu, siis PRFoodsi juht Indrek Kasela teadis lisada, et suure osa tõusust annab just tema ettevõte.
Statistikaamet üllatas eile andmetega, mis näitasid, et kalamarja müük Eestis on aastaga tonnide viisi kasvanud. Kui esiti pakuti suureks põhjuseks lihtsalt eestlaste kasvanud armastust kalli kraami vastu, siis PRFoodsi juht Indrek Kasela teadis lisada, et suure osa tõusust annab just tema ettevõte.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.