• OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • 30.06.97, 01:00

Saksa bussivedu kallineb

Balti riikide suurima välisvedusid teostava bussifirma ASi Mootorreisid juht Hugo Osula lausus, et alates järgmise aasta algusest ei lasta Saksamaale enam ühtegi Balti ja Ida-Euroopa riikides registreeritud bussi, mis ei vasta tehase sertifikaadiga kinnitatud tehnilistele euronõuetele. Kui sertifikaati pole, ei lasta Saksamaale busse, mis on valmistatud enne oktoobrit 1990.
ASi Mootorreisid vedude direktor Rivo Jõõras lausus, et Saksamaa nõudmiste tõttu väljavahetatavate busside asendamine läheb ettevõttele maksma veidi üle 10 miljoni krooni.
Uute busside soetamine tõstab kindlasti piletihindu, eelkõige kallinevad t?arterreisid, lisas Osula.
Alar Ehasalu teede- ja sideministeeriumi maanteeliiklusosakonnast lausus, et Eestis on rahvusvaheliste vedude teostamise õigus 320 bussil. Regulaarvedusid teevad vaid Mootorreisid ja AS Tallinna Autobussikoondis.
Autoregistrikeskuse andmetel on Eestis registreeritud busse, mis on valmistatud 1990. aastal ja varem, kokku 5966.
Osula väitel soovivad sakslased peale Eesti busside euronõuetega vastavusse viimise veel, et Eesti hakkaks analoogiliselt ülejäänud Euroopa riikidega lubama oma territooriumile kuni 15 meetri pikkuseid busse. Oma taotlust põhjendavad sakslased Osula ütlusel sellega, et ka nende bussifirmad soovivad Eestisse sõita.
Eestis on maksimaalseks bussipikkuseks kinnitatud 12 meetrit. Euroopas aga niisuguseid enam praktiliselt ei toodeta, lausus Osula.
Teede- ja sideministeerium on seni 12meetrise bussi normist kinnipidamist põhjendanud Euroopa Liidu normidega. Tegu on aga juba aegunud direktiividega ja peale selle on Euroopa Liitu kuuluvad riigid ise vastu võtnud uued normid, märkis Osula.
Alar Ehasalu möönis, et näiteks Hollandisse, Belgiasse ja Saksamaale saavad tõesti sõita ka 15meetrised bussid. Leedus ei anta 15meetristele bussidele küll registreerimisõigust, kuid nad võivad riigist transiidi korras läbi sõita.
Kui selgub lõplikult, et 15meetrised bussid tasuvad ennast ära ning on liiklusohutuse seisukohalt turvalised, pole välistatud, et ka Eesti lubab tulevikus 15 meetri pikkustel bussidel sisse sõita, lausus Ehasalu.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 24.07.24, 15:46
Eesti inimesed eelistavad suvel üha enam alkoholivaba õlut, siidrit või longdrinki
Käes on suur suvi ning põhiline puhkuste aeg. Ekslikult arvatakse, et soe suveaeg kipub paljudele eestlastele koos alkoholiga mööduma. Aastast aastasse on kasvanud aga just alkoholivabade toodete populaarsus ning seda mitte üksnes suvel, vaid üleüldiselt – kasvanud on nii alkoholivabade toodete hulk kui ka tarbijate nõudlus.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele