Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Hydro Texaco sihib EK ketti
«Meil pole olnud tõsiseid plaane EK müümiseks, aga täna on see võimalik,» tunnistas EK juhatuse esimees, ameeriklane Charles Worman.
Tema sõnul on Coastal Baltica omanikud otsustanud suure ostuhuvi tõttu ära oodata konkreetsed pakkumused tanklaketi ostuks, et seejärel otsustada, kas müüa EK kett maha või seda ise arendada. «Meie investorid on huvitatud müügist, kui nad teenivad sellega piisavalt,» kinnitas Worman.
«Mingit vajadust EKd müüa, et sellega raha teenida, aga ei ole,» lisas ta.
EK tanklaketist huvitatuid on mitmeid, nende seas ka kohalikud kütuseärimehed, kinnitas Worman. Ta ei kommenteerinud Hydro Texaco huvi EK vastu. «Ma võin aga öelda, et Hydro Texaco pakkus kohe pärast erastamist koostööd frantsiisil põhineva koostöö vormis, mis meile ei sobinud,» lisas Worman.
«Kinnitan, et ka meie oleme huvitatud,» teatas eile huvist EK tanklate vastu Eesti suurima tanklaketi Alexela juhatuse esimees Juhan Kolk. Tema sõnul on täna bensiinijaamade arvu ja suure investeeringu tõttu uusi tanklaid ehitada mõttetu. «Variandid on, kas osta jaamu või liita mõni firma,» sõnas Kolk.
Kinnitamata andmetel on EK tanklaketi vastu huvi tundnud ka Neste ja Statoil, teatas eile BNS.
Kütuseringkondades on pikka aega räägitud ka Venemaa kütusefirma Lukoil huvist, võimalust, et ameeriklased tanklad neile müüvad, peetakse väheseks.
Shell on huvitatud vaid parema asukohaga bensiinijaamadest, aga mitte mingil juhul kogu ketist, on öelnud Shelli Balti regiooni juht Pedro Cardenes.
Otsust, et EK müüakse, ei ole, kinnitas Worman. «On otsus, et laseme teha pakkumused, millise hinnaga EKd osta soovitakse,» lisas ta.
Sõltuvalt sellest, kas hind on sobiv, otsustavad omanikud, kas EK müüa, märkis Worman. Küsimus ei ole mitte ainult rahas, sest kõige kallim pakkumine ei pruugi olla kõige parem, väitis ta.
«Meil ei ole täna ühtegi pakkumust EK ostuks,» kinnitas Worman.
«Ma arvan, et ootame pakkumusi esimese septembrini,» lisas ta. Seejärel lähevad need Coastal Baltica omanike kätte.
Wormani sõnul on müügiotsuse tegemisel küllalt tähtis ka EK tegevjuhtkonna arvamus. «Kohalik juhtkond ei otsusta, aga omanikud arvestavad meie arvamust,» seletas ta.
RASile Esoil kuulunud EK tanklaketi müügist on kütuseringkondades räägitud alates Esoili erastamisest. Coastali põhihuvi erastamisel oli Maardu terminaal ja seda sadamaga ühendav torujuhe. «Kett tuli sellega kaasa,» kinnitas erastamiskonkursi võitnud Coastal Baltica tütarfirma ASi EOS arendusdirektor Sten Amer.
Tõenäoliselt on Coastal ja Hydro Texaco ookeani taga EK müügi suhtes kokkuleppele jõudnud, kommenteeris üks kütuseringkondades tuntud isik.
«Tavaliselt niisuguseid asju sulepeast välja ei imeta,» lisas Juhan Kolk. Eile avaldas Eesti Ekspress artikli EK võimalikust müümisest Hydro Texacole.
Hydro Texaco plaanis Esoili erastamisel kaasa lüüa, kuid loobus kaks aastat tagasi, kui pakkumuste esitamise tähtaeg edasi lükati. Mõningatel hinnangutel ei ole Norra-USA firmal Hydro Texaco Eestis turu võitmiseks teist teed, kui mõni kett ära osta. Väidetavalt on Coastali müügihuvi suurendanud EK jätkuvalt kehv majandusseis.
Juhan Kolk arvas, et Coastal ei müü tanklaid odavalt. «Aga ega Texaco ka üle maksa,» lisas ta.
Charles Wormani kinnitusel on EK pärast mõningast langust erastamise järel taas endise turuosa saavutanud ja firma tulemus ületab ootused. Ettevõtte majandusandmeid EK juht avaldama ei soostunud. Erastamise järel vallandas Coastal enamuse EK tegevjuhtidest ja tõi välismaalt odava laenuraha.