Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Taani jääb eikellegimaale
Ekspediitorile esitatud veotingimused:
32 euroaluse puittoodete koorma kaal on 23,5 tonni. Transporti vajatakse iga nädala kolmel esimesel päeval. Seega tuleb iga kuu Viljandist Odensesse transportida 12 koormat.
NBI Ekspeditsioon
Hind:- 17 000 kr
Tarnetingimused:- EXW Viljandi--DDU Odense
Etteteatamisaeg:- 3--5 päeva
Veoaeg:- 3--4 päeva
Maksetähtaeg:- kauba saamisel
EE Trans
Hind:- 20 000 kr
Tarnetingimused:- FCA Viljandi
Etteteatamisaeg:- 2 päeva
Veoaeg:- 5 päeva
Maksetähtaeg:- 14 päeva
Võru Trans
Hind:- 20 500 kr
Tarnetingimused:- FCA Viljandi--DDU Odense
Etteteatamisaeg:- 2 päeva
Veoaeg:- ca- 4 tööpäeva
Maksetähtaeg:- lepingu korral 14 päeva
Nurk TS
Hind:- 22 800 kr
Etteteatamisaeg:- 2--3 päeva
Veoaeg:- ca- 5 päeva
Maksetähtaeg:- kokkuleppel
Ekspertarvamus
Eestist välja koormatele peaks olema suhteliselt kerge leida veolahendeid. Paraku on Taani piirkond, mis jääb kahe enamsõidetava majandusregiooni, Rootsi--Norra ning Põhja-Saksamaa, vahele. Seega asub Taani valdava osa siinsete vedajate seisukohast vaadatuna ääremaal, sest enamik ühes regioonis tavapäraselt sõitvatest firmadest ei huvitu teise regiooni pakkumistest. Põhjus -- võimaliku tagasikoorma järele tuleb tõenäoliselt sõita mõnisada kilomeetrit.
Antud juhul on põnevalt odava lahenduse välja pakkunud NBI Ekspeditsioon. Professionaalsele ja laialdaste kontaktidega firmale võib selline pakkumine olla tõepoolest jõukohane. Ise pean ladusamaks ca 600 krooni kõrgemat pakkumist. Ei saa unustada, et veetav kaubakogus vajab minimaalselt 13,4 meetri pikkust haagist.
Ülejäänud firmad võiksid küsitava hinna sees pakkuda ka lisateenuseid, näiteks deklaratsiooni ja/või muude veoks vajalike dokumentide vormistamist. Ehk tuleb alternatiivina kõne alla ka mõningane leplikkus, kui klient lükkab lepingujärgse laadimise ühe päeva võrra edasi, sest tootmine ei suju täpselt nii, nagu planeeritud.
Marsruudi valikul oletan kümnendikul huvilistest võimalikku teed läbi Rootsi, teine kümnendik võib minna praamiga ning ülejäänud kasutavad ehk triviaalset maismaatrassi.
Üldise veoturu foonil on tegemist vaieldamatult tellijale mõnusa ärisuhtega. Sellest tulenevalt söandan paljude vedajate nimel edu soovida eksportivatele ettevõtetele.