• OMX Baltic0,14%300,36
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,34%1 198,02
  • S&P 500−0,22%5 967,84
  • DOW 300,08%42 206,82
  • Nasdaq −0,51%19 447,41
  • FTSE 100−0,2%8 774,65
  • Nikkei 225−0,22%38 403,23
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,3
  • OMX Baltic0,14%300,36
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,34%1 198,02
  • S&P 500−0,22%5 967,84
  • DOW 300,08%42 206,82
  • Nasdaq −0,51%19 447,41
  • FTSE 100−0,2%8 774,65
  • Nikkei 225−0,22%38 403,23
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,3
  • 23.09.97, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Finnjet randub Muugal

ASi Tallinna Sadam juhatuse esimees Enn Sarap ütles, et Finnjet hakkab randuma Muuga sadamas sama kai ääres, kus on varem seisnud ka Viking Line'i kruiisireise korraldanud reisilaev Cinderella. Ta lisas, et tegemist on kaiga, mis on kõige paremini valmis vastu võtma reisilaevu.
Sarap põhjendas Finnjeti suunamist Muuga sadamasse sellega, et käesoleval aastal 20aastaseks saav Silja Line'i reisilaev ei mahu oma 215meetrise pikkusega Tallinna kesklinna reisisadamasse. «Mul on hea meel, et Silja Line seda lõpuks mõistis,» lisas Sarap.
Sarapi väitel ei saa Tallinna Sadam praegu lubada kesklinna reisisadamasse üle 200 meetri pikkuseid regulaarreise korraldavaid laevu. Ta tunnistas, et sissesõidulube kesklinna sadamasse on antud vahetevahel ka üle 200 meetri pikkustele reisi- ja kaubalaevadele, kuid need pole olnud regulaarreisid.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Finnjeti-suuruste laevade sisenemine Tallinna kesklinna reisisadamasse on välistatud senikaua, kuni pole toimunud Tallinna Sadama kavandatud rekonstrueerimistöid.
Silja Line'i tegevdirektor Lars Wendelin ütles, et Silja Line ei ole sellise lahendusega rahul. «Samas polnud meil lihtsalt teist valikut,» lausus Wendelin.
Wendelini sõnul teeb Silja Line'i jaoks randumise Muugal keeruliseks see, et Muuga sadamas pole korralikku reisiterminaali. «Me loodame, et tegemist on ajutise lahendusega ja me saame Finnjetiga ka kesklinna reisisadamas randuda,» lisas Silja Line'i tegevdirektor.
Esialgse plaani kohaselt randub Finnjet Muugal kuni järgmise aasta suveni. Läbirääkimised Finnjeti Tallinna--Helsingi liinile tuleku üle kestsid pikka aega ja neisse kaasati ka Soome transpordiminister Matti Aura ning Eesti teede- ja sideminister Raivo Vare.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 25 p 9 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele