Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Autoveod merele ja raudteele
Endised Ida-Euroopa riigid veeretavad raskusi Eesti autovedajate teele. Venemaa on tänavu kehtestanud Eestile uued kõrged teelubade ja raskeveoste lubade hinnad. Detsembrist on lubanud lõpetada tasuliste teelubade müügi Poola ja siis ei saa enam veoautoga läbi Poola Euroopasse sõita.
Takistused avaldavad mõju eelkõige transpordi hinnale. Autovedude konkurentsivõime väheneb, millest lõikavad kasu raudtee ja merenduse operaatorfirmad.
Möödunud nädala hinnapakkumistes lubas EE Trans autovedude jaoks ülekaalulise koorma Venemaale viia raudtee abil. Abiks on pikka aega ettevalmistatud, kuid alles aasta alguses tööd alustanud N-Terminaali tütarfirma AS Konteinerrong. Regulaarselt Venemaa vahet sõitvale konteinerrongile puhus elu sisse endine riigiettevõtte Eesti Raudtee äri- ja kommertsdirektor Jüri Ader. Ta tunnistab, et täiskoosseisulise rongi komplekteerimisega on veel raskusi, kuid on märgata, et raskeveod liiguvad maanteelt raudteele.
Ka Euroopa ust hakatakse maismaal sulgema. Saksamaa ees laiutav Poola detsembrist enam teelube ei müü. Meie ministeeriumi ametnikkegi on nad nõus olukorra arutamiseks jutule võtma alles pärast lubade müügi lõpetamist. Kaubavahetus Saksamaaga ei saa aga katkeda. Treilerid pannakse laevale ja viiakse kohale meritsi. Praegusest ühest Eesti ja Saksamaa vahelisest laevaliinist jääb kindlasti väheks. Oodata võib mitme uue laeva juurde tulekut.