Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Messi stsenaarium on hädavajalik
Mess ei ole surnud foto, pigem on see elav teater. Seega peavad stsenaarium, dekoratsioonid ja rollid omavahel hästi sobima. Kui olete kujundusfirmadest pakkumised, joonised või boksi maketi kätte saanud, on aeg hakata koostama messi stsenaariumi.
Mõned näpunäited, mida silmas pidada, et messiboks oleks funktsionaalne:
- boksi asukoht, inimeste liikumise skeem ja kujundus peavad omavahel sobima;
- töötajate arv messiboksis peab olema optimaalne, mitte liiga vähe või liiga palju;
- igal töötajal peab olema oma vastutuspiirkond, optimaalne on 3--5 ruutmeetrit inimese kohta;
- ära kasuta müügilette -- see on tarbetu barjäär müüja ja kliendi vahel. Avatud boks on märksa efektiivsem.
Ära unusta, et:
- töötajad peavad olema messil atraktiivsed;
- neil peab omama piisavalt kogemust -- kontrolli nende teadmisi firma kaupade ja teenuste kohta;
- teavita töötajaid firma messipakkumistest (juhul kui firma neid teeb);
- määra kindlaks, kes on kus ja mida ta teeb;
- määrake inimene, kes koordineerib meeskonna tööd;
- koosta müüja meelespea ja anna see igale müüjale kaasa.
Ole inimlik -- kui firma töötajate arv lubab, siis koosta mõistik töögraafik. Kui inimene on messil terve päeva ja nii mitu päeva järjest, siis tema entusiasm, tähelepanu, viisakus ja suhtlemisvalmidus väheneb väsimuse tõttu. Kuldne variant on neli tundi päevas inimese kohta. Vastasel juhul teeb müüja kõike muud kui müügitööd. Kui messil on aga kõik firma töötajad korraga, kannatab firma igapäevane müügitöö.