Artikkel
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Digitaalkaamera mõtleb kaua

    Toshiba PDR-2
    - pildielement: ISO 100,330 000 punkti
    - pilte 2MB kaardiga: 48/24
    - kaal: 130 g
    Fujifilm DX-5
    - pildielement: ISO 150, 350 000 punkti
    - pilte 2MB kaardiga: 30/22
    - kaal: 160 g
    Olympus C-820L
    - pildielement: ISO 100, 810 000 punkti
    - pilte 2MB kaardiga: 30/10
    - kaal: 265 g
    Digitaalkaameraid tes-tides võib hoolimata nende iseärasustest lõpuks siiski nentida: tulevik kuulub neile. Keemiline protsess kui aega ja vaeva nõudev muutub vähemtähtsaks, kontoritöös aga on kiirus kõige olulisem ja varem või hiljem lähevad pildid niikuinii arvutisse töötlemiseks.
    Toshiba ülikompaktne kaamera on nii lihtne, et piltide ebaõnnestumiseks tuleb kõvasti vaeva näha. Kaamera laeb pildi kiirelt (süle)arvutisse läbi kaane sisse monteeritud PC-Cardi. Millegipärast kipub aga pildistamisel sõrm objektiivi ette jääma.
    Fuji kaamera teeb pilte Toshibast parema resolutsiooniga, suurem kest tähendab kindlamat tunnet käes hoides. Mahalaadimisaeg läbi jadapordi on aga mitmeid kordi aeglasem. Olympus kui ainus vedelkristallekraaniga kaamera mõtleb pildistamise ajal päris kaua. On ka põhjust, sest punktide arv ja pildi tihedus on sellel aparaadil kõige suurem. Vedelkristallekraan õgib patareisid mehemoodi. Fuji ja Olympuse kaameraid saab ühendada teleriga, Toshibal korvab selle puuduse kiire ühendus arvutiga. Mälukaartide osas tundub, et on leitud ühine standard: kõik kasutavad ühilduvaid SmartMedia kaarte, kuhu mahub tavalise filmi jagu või pisut rohkem standardpilte. Peeter Marvet, Uniprint: «Digifotoka kasutamismugavuses on olulisel kohal piltide säilitamine ja arvutisse ülekandmine. Selle poolest oli kõige mõnusam Toshiba oma pisikese mäluküpsise ja PC-Cardiga. Kahjuks olid tal pildid udused ja valede värvidega. Teatavat värvinihet võis täheldada ka teistel testitud kaameratel.» Ahto Meri, Äripäeva graafikakujundaja: «Fuji ei suuda ise valguse värvitasakaalu korrigeerida, aga tuli kõige paremini toime vastu valgust pildistamisega. Olympus suudab värvitasakaalu seada, aga tegi halvima pildi vastu valgust. Ilma välguta Toshiba korrigeerib ise värvitasakaalu ja saab hakkama ka piisavalt valgustatud siseruumides pildistamisega. Pildid sobivad vaid kasutamiseks nt veebiküljel, trükiks on kvaliteet kehv.»
  • Hetkel kuum
Margit Pulk: kobarkäkiepideemia nõuab riigimaja kraamimist, siin on lahendus
Vajame valdkondlikke teadusnõukodasid, et olla vähem tagantjärele targad, kirjutab Philip Morris Eesti välissuhete juht Margit Pulk arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Vajame valdkondlikke teadusnõukodasid, et olla vähem tagantjärele targad, kirjutab Philip Morris Eesti välissuhete juht Margit Pulk arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Turud rahunevad pärast suuremat langust
Täna näitavad aktsiaturud stabiliseerumise märke pärast suuremaid langusi eelmisel nädalal ja selle nädala esmaspäeval. Tõusupoolel on nii Aasia aktsiad kui Euroopa futuurid.
Täna näitavad aktsiaturud stabiliseerumise märke pärast suuremaid langusi eelmisel nädalal ja selle nädala esmaspäeval. Tõusupoolel on nii Aasia aktsiad kui Euroopa futuurid.
Analüütikud ja investorid ihuvad karujahiks relvad teravaks
Börsil on karuturg kestnud juba aasta ja kõik küsivad ühte ja sama: millal see lõpeb? “Miljoni dollari küsimus”, kui kasutada vana tuntud vastust. Aga millal siiski? Kui hakata analüütikuid läbi küsitlema, jagunevad vastused kaheteistkümneks: märtsis, aprillis, mais, teisel poolaastal jne. Nii ei saa ju karu jahtida!
Börsil on karuturg kestnud juba aasta ja kõik küsivad ühte ja sama: millal see lõpeb? “Miljoni dollari küsimus”, kui kasutada vana tuntud vastust. Aga millal siiski? Kui hakata analüütikuid läbi küsitlema, jagunevad vastused kaheteistkümneks: märtsis, aprillis, mais, teisel poolaastal jne. Nii ei saa ju karu jahtida!
Reaalajas börsiinfo
Jaapani turgu vallutav Võrumaa šokolaaditootja: väikeettevõtjad vajavad toetusi
Võrumaa perefirma Roosiku valmistab šokolaade, mida müüb nii Jaapani kui ka Saudi-araabia ja Ühendemiraatide turule. Tänu EASi ja PRIA toetustele on see laienemine olnud võimalik, lausus ettevõtte üks omanikest Reet Kasekamp.
Võrumaa perefirma Roosiku valmistab šokolaade, mida müüb nii Jaapani kui ka Saudi-araabia ja Ühendemiraatide turule. Tänu EASi ja PRIA toetustele on see laienemine olnud võimalik, lausus ettevõtte üks omanikest Reet Kasekamp.
Emotsionaalne esinemine Gaselli Kongressil: et maal äri ajada, pead olema lihtsalt hea inimene
Ääremaal ettevõtjana tegutsedes on kõige olulisem, et juht oleks hea inimene, ütles Võrumaal Metsavenna Turismitalu asutanud Meelis Mõttus, nõustudes juhtimispsühholoog Mare Porkiga.
Ääremaal ettevõtjana tegutsedes on kõige olulisem, et juht oleks hea inimene, ütles Võrumaal Metsavenna Turismitalu asutanud Meelis Mõttus, nõustudes juhtimispsühholoog Mare Porkiga.
Läti joobes juhtidelt konfiskeeritud autod jõudsid Ukrainasse
Esimesed kuus Lätis joobes juhtidelt konfiskeeritud sõidukit jõudsid Ukrainasse, „Sõidukid on ukrainlastele üle antud ja kõik on korras," ütles Twitterconvoy algatuse juht Reinis Poznaks Läti raadiole.
Esimesed kuus Lätis joobes juhtidelt konfiskeeritud sõidukit jõudsid Ukrainasse, „Sõidukid on ukrainlastele üle antud ja kõik on korras," ütles Twitterconvoy algatuse juht Reinis Poznaks Läti raadiole.
Suur uuring: Eesti ettevõtted ei kasuta videoturunduse täielikku potentsiaali
Kui maailmas kasutavad ühe turundustööriistana videot koguni 91% ettevõtetest, siis Eestis väärtustavad liikuvat pilti kõigest 57%. Brändiraamatut luues panustatakse suuri summasid ja teatakse, mida kliendile öelda soovitakse, kuid sellele, et tõelise hoo oma tegemistesse võib sisse lükata hoopis video-või animatsioonikeel, ei mõelda. Kuid Müller Media omaniku ja loovjuhi Taimar Müller sõnul oleks aeg.
Kui maailmas kasutavad ühe turundustööriistana videot koguni 91% ettevõtetest, siis Eestis väärtustavad liikuvat pilti kõigest 57%. Brändiraamatut luues panustatakse suuri summasid ja teatakse, mida kliendile öelda soovitakse, kuid sellele, et tõelise hoo oma tegemistesse võib sisse lükata hoopis video-või animatsioonikeel, ei mõelda. Kuid Müller Media omaniku ja loovjuhi Taimar Müller sõnul oleks aeg.
Tootjahinnad kahanesid kuuga pisut
Tööstusettevõtete küsitud hinnad on nii sise- kui välisturgudel püsinud ühetaolisel tasemel juba kaheksa kuud, ka impordihinnad on langenud, selgub statistikaameti andmetest.
Tööstusettevõtete küsitud hinnad on nii sise- kui välisturgudel püsinud ühetaolisel tasemel juba kaheksa kuud, ka impordihinnad on langenud, selgub statistikaameti andmetest.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.