Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Uus aasta toob müügisaalidesse uue Clio
Seitse aastat pärast esmaesitlust esitles Renault uue põlvkonna Cliot. 1991. aastal võitis Clio (esimene Renault, millel ei kasutatud enam nimena numbrit) aasta auto tiitli ja oli aastatel 1992--1996 enimmüüdud Prantsuse auto välisturgudel.
Uus Clio jõuab müügisaalidesse alates märtsist, esmaesitluste ring jätkub kuni septembrini. Euroopa tarvis hakatakse autot Prantsusmaa kõrval tootma ka Hispaanias ja Sloveenias.
Samale nimele vaatamata on tegu uue autoga. Clio II on 3,77 m pikk -- 6 cm pikem kui eelkäija. Välimus on põhjalikult uuenenud -- eest leiab tuttavaid jooni sportautoga Spider, tagant ühist mõne aasta eest näitusi mööda keerelnud futuristliku ideeautoga NEXT. Tagant ongi uus Clio kõige muljetavaldavam-- punnis tagaklaas mõjub üliefektsena.
Ees püüavad pilku esituled, mis meenutavad mullu esitletud Honda Prelude'il kasutatavaid, külgvaates leiab sarnast uue Volkswagen Golfiga, millest ilmselt kujunebki Lääne-Euroopa turul uue Clio tõsisemaid vastaseid.
Sisemuses jätkab Renault sama joont, mida Mégane'i juures -- domineerivad ümarad jooned. Ruumi osas on eelkäijaga võrreldes suurim juurdekasv tagaistmel, kus põlveruumi on lisandunud 17 mm. Istmed asuvad kõrgemal kui vanal mudelil ja see lihtsustab autosse sisenemist ja väljumist ning parandab nähtavust liiklemisel. Uutele autodele kohaselt on märgatavalt lisandunud kõikvõimalikke panipaiku, mille kogupind on kasvanud kolm korda.
Keretüüpe on kaks -- kolme- ja viieukseline, mootoreid viis. Bensiinimootorite valik algab 1,2-liitrise 60hj mootoriga ja lõpeb 1,6-liitrise 110hj mootoriga. Prantsuse autole omaselt pakutakse ka diiselmootorit -- see on 1,9-liitrine.
Peale seni muudelt Renault' mudelitelt tuttavate mootorite on mootorivalikus üks täiesti uus jõuallikas -- eespoolnimetatud 1,6-liitrine bensiinimootor.