Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kui palju kasutavad ettevõtted suvel ajutist tööjõudu?

    Ajutist tööjõudu me massiliselt ei kasuta. Ka oma abiteenistuse töö korraldame suvel selliselt, et üks töötaja asendab teist ning mingisugust lisatööliste võtmist ei ole.
    Et saada tulevikus kvalifitseeritud tööjõudu, võtame suveks tööle ehituserialade tudengeid. Tallinna tehnikaülikoolile oleme praktikabaas.
    Mõni aasta tehnikaülikoolis õppinud tudengi paneme suveks töödejuhatajale või kellelegi teisele abiks, et ta saaks EMVst kui organisatsioonist kogemuse ja meie saaks tulevikus endale juba teadjat tööjõudu. Et saada heaks projektijuhiks, peab noor inimene alustama kõige madalamalt tasemelt ja tundma põhjalikult ehituse köögipoolt.
    Saamaks lääneriikide kogemust, oleme suveks tööle võtnud ka ehituserialal õppivaid viimaste kursuste välistudengeid või äsja kõrgkooli lõpetanud välismaalasi. Neilt loodame saada uusi ideid, et oma tööd paremini korraldada.
    Ajutise tööjõuna suvistel puhkusehooaegadel oleme kasutanud põhiliselt Tallinna rakenduskõrgkoolide tudengeid.
    Kokku peavad langema kõikide osapoolte huvid, see tähendab tudengil materiaalne, õppeasutusel praktikakorraldusealane ning firmal reaalne kellegi asendamise vajadus. Märkimisväärne tähtsus on kandidaadi erialasel pädevusel, eelneval töökogemusel ning suhtlemisvõimel.
    Ajutistel töötajatel pikka kohanemisaega kahjuks loota ei ole, nõudmised on kõigile võrdselt kõrged.
    Üksikute lihtsate ja väga ajutiste tööde peale konkureerivad tudengid teiste tööotsijatega.
    Ettevõtjal peaks olema mugavam ning odavam suhelda tööbörsidega kui tegeleda iga üksikjuhuga eraldi.
    Kindlasti on juba praegu selliseid valdkondi, milles tegevad ettevõtjad ei pea ajutiste töötajatega seotud võimalikke riske ülemäära suurteks.
    Kuna Eesti Raudtee on suhteliselt spetsiifiline ettevõte, siis me ei saa kasutada suures ulatuses ajutist tööjõudu. Kui on käsil suuremad teetööd, siis mõnikord võtame juurde lisatööjõudu.
    Osadel erialadel kasutame vähesel määral praktikante, peamiselt transpordikoolist. Tööd on leidnud ka mõned Tallinna tehnikaülikooli tudengid. Viimane näide on kolm-neli kõrgema tehnikakooli logistikat õppivat õpilast, kes tulevad suveks praktikale dispet?erite juurde.
    Kui keegi soovib endale suveks leida tööd mitte sel erialal, mida ta oskab, siis on tal meie asutuses tööd saada peaaegu võimatu. On erialasid, mis on kõikides ettevõtetes sarnased, aga nende erialade inimesed ei otsi tööd lihtsalt kogemuse saamiseks.
    Nõukogude ajal kasutati raudteel ka sõjaväelasi, meie eelistame siiski kvalifitseeritud tööjõudu. Võtame ametisse inimesi, kes kunagi on töötanud raudteel või kellel on sellest tööst mingit aimu.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Kui Mars kutsub: Musk soovib 55,8 miljardit Tesla varadest
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.