Artikkel
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kaaluga eksimine läheb palju maksma

    CMR-konventsiooni jär-gi on kauba saatjal õigus vedajalt nõuda kauba brutomassi kontrollimist. Vedaja võib aga nõuda kontrolliga seotud kulutuste hüvitamist.
    Kui kauba kaal ei ole täpselt teada, siis arukas saatja teeb ebameeldivuste vältimiseks vedajale ülesandeks kaup üle kaaluda ja veenduda, et kaal oleks seaduslik ja õige. Kui kauba saatja vedajale ülekaalumist ülesandeks ei tee, ei ole ka vedaja piiril tekkivate ebameeldivuste ja kulude eest vastutav.
    Kaalust tekkivad nõuded saab vedaja CMR-konventsiooni järgi pöörata kliendi vastu juhul, kui transpordilepingus ei ole sätet, et vedaja pidi veenduma kaalu õigsuses või klient ei vastuta kauba kaalu tegelikkusele vastavuse eest.
    CMR-konventsiooni ko-haselt on saatja vedaja ees vastutav kõigi kahjude ja kulude eest, mis tekivad sellest, et kauba tegelik brutokaal on suurem, kui saatelehel märgitud.
    Järelikult saab vedaja, kes peab tollivõimudele ületatud kaubakaalu eest trahvi maksma, esitada regressinõude saatjale.
    Kauba saatjat ei kaitse ka tsiviilvastutuskindlustuse liik, mille kohaselt on finantskahjud kindlustuse alt välistatud. Saatja võib CMR- konventsiooni kohaselt nõuda vedajalt kauba brutokaalu kontrollimist, kuid veelgi lihtsam on saatjal kaup eelnevalt ära kaaluda. See tundub elementaarne, kuna ta on saatelehele märgitud kaubakaalu õigsuse eest vastutav.
    Soovitav on enne Vene-maale sõitu käia autoga kaalu peal ja kontrollida pealelaaditud kauba kaalu vastavust CMR-saatelehele. Piiri peal pole enam võimalik midagi selgitada. Seal oled sa eksimusega vahele jäädes potentsiaalne seaduserikkuja.
    Venemaal kontrollitakse kauba kaalu vastavust suure sisseveetava salakubakoguse pärast. Venemaal sooritatavaid tollipettusi on kolme-nelja liiki. Tavalisim pettuse variant on laadida kaupa rohkem peale ja deklareerida vähem. Paljude kaupade tolliprotseduurid on ühendatud kauba kaaluga.
    Venemaa tolli poolt määratavate trahvide lagi on 300 protsenti kauba hinnast. Võimalik on ka kauba konfiskeerimine.
  • Hetkel kuum
Kaamose ennustajate argumendid kaovad kui kevadine lumi
Kätte võib olla jõudnud murdepunkt, kus majandus ja turud asuvad tõusuteele, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Kätte võib olla jõudnud murdepunkt, kus majandus ja turud asuvad tõusuteele, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Euroala inflatsioon pidurdus
Hinnatõus Euroopas on pidurdumas, kuid energiahindade asemel võtab võimust laiapõhjaline hinnatõus tootmises ja teenustes.
Hinnatõus Euroopas on pidurdumas, kuid energiahindade asemel võtab võimust laiapõhjaline hinnatõus tootmises ja teenustes.
EfTENi kinnisvarafond kaotas kasumit, Arakas ootab ebakindluse jätkumist
EfTEN Real Estate Fund III kasvatas eelmisel aastal nii müügitulu kui ka üüritulu, kuid ettevõtte kasum vähenes.
EfTEN Real Estate Fund III kasvatas eelmisel aastal nii müügitulu kui ka üüritulu, kuid ettevõtte kasum vähenes.
Reaalajas börsiinfo
Lillemüüja laseb pikalt tegutsenud äri pankrotti: pole enam mõtet
Varem Viru lilleturul kioskit pidanud lillede jaemüügiga tegelev Kaeralill koondas töötajad ja läheb pankrotti.
Varem Viru lilleturul kioskit pidanud lillede jaemüügiga tegelev Kaeralill koondas töötajad ja läheb pankrotti.
Coop Eesti uus juht vihjas, et kauplustekett on ostulainel
Eesti suurim jaekaubanduskett Coop Eesti, millele kuulub praegu ligi veerand turuosast, ihkab veelgi kasvada. Konkurendid, kes on täna vaevas ja tunnevad, et turgu ise võtta ei jõua, võivad minna Coopi jutule, rääkis ettevõtte peatne juht Rainer Rohtla.
Eesti suurim jaekaubanduskett Coop Eesti, millele kuulub praegu ligi veerand turuosast, ihkab veelgi kasvada. Konkurendid, kes on täna vaevas ja tunnevad, et turgu ise võtta ei jõua, võivad minna Coopi jutule, rääkis ettevõtte peatne juht Rainer Rohtla.
Raivo Vare Ukraina sõja majandusblogi: tuleb madin
Kremlis on tugev veendumus, et kui ka kogu Ukrainat ei õnnestu allutada, siis mingi osa ikka, ja seda saab presenteerida võiduna Lääne üle, kirjutab vaatleja Raivo Vare oma sõjablogi postituses.
Kremlis on tugev veendumus, et kui ka kogu Ukrainat ei õnnestu allutada, siis mingi osa ikka, ja seda saab presenteerida võiduna Lääne üle, kirjutab vaatleja Raivo Vare oma sõjablogi postituses.
Arvustus. Mazda CX-60 – 60 000 eurone maastur, millel polegi suurt puuteekraani
Mazda uus lipulaev CX-60 on meeldivalt mazdalik, kuid ilmutab paaris aspektis ootamatut rabedust.
Mazda uus lipulaev CX-60 on meeldivalt mazdalik, kuid ilmutab paaris aspektis ootamatut rabedust.

Olulisemad uudised

Riigikohus: prokuratuur peab ajakirjanikele trahvi taotlemist usutavalt põhjendama Prokuratuur: meile jäi õigus otsustada avaldamise üle
Eesti Ekspressi ajakirjanikud pääsevad prokuratuuri trahvist, mis neile määrati Swedbanki uurimisest kirjutatud loo eest.
Eesti Ekspressi ajakirjanikud pääsevad prokuratuuri trahvist, mis neile määrati Swedbanki uurimisest kirjutatud loo eest.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.