• OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 2250,84%40 487,39
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,16
  • OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 2250,84%40 487,39
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,16
  • 06.07.98, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Ekspedeerija peab kindlustama laokauba

Eestis valmistutakse vastu võtma Põhjamaade ekspedeerijate üldtingimuste muudatusi. Olulisim muudatus on ekspedeerija kohustus kindlustada ladustatud kaup.
Ekspedeerija peab kindlustama ladustatava kauba tule, vee ja varguse vastu kliendi arvel, kui kirjalikult ei ole kokku lepitud teisiti. Varem varakindlustuskohustust ekspedeerijal ei olnud.
See tingimus hakkas 1. juunist kehtima Taanis, Norras, Rootsis ja Soomes.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Eesti ekspedeerijate assotsiatsiooni üldtingimustesse (baseeruvad Põhjamaade üldtingimustel) tehakse analoogne muudatus järgmise aasta alguseks, kui see on kooskõlastatud kaubandus-tööstuskojaga, mis on suurim ekspedeerijate kliente ühendav organisatsioon, ja viidud kooskõlla ettevalmistatava võlaõigusseadusega.
Eeskirjades on muudatused ka ekspedeerija antava ajalubaduse ja teiste punktide kohta.
Varem oli kliendi kaup kindlustatud kohustusliku ekspedeerija vastutuse kindlustusega. See on aga piiratud vastutus. Ekspedeerija on kauba kahjustudes kliendi ees vastutav vaid juhul, kui on otseselt tõestatud, et kahju tuleneb ekspedeerija hooletusest.
Varakindlustuse puhul saab aga klient igal juhul raha kindlustusest kätte, sõltumata, kas kahju tekkis ekspedeerija hooletusest või muudel põhjustel.
Ekspedeerija ei pea kliendi kulul varakindlustuslepingut ladustatavale kaubale sõlmima vaid siis, kui klient on kirjalikult kinnitanud, et seda ei ole vaja.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 16 p 6 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele