Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kuidas on ettevõttes organiseeritud turu-uuringud?

    Paari firmaga oleme sõlminud pikemaajalised turu-uuringualased lepingud. Olenevalt uuringu tüübist on võimalik see tellida periooditi (nt kahekuuliste perioodide kaupa) tootegruppide lõikes. Osa uuringuid on aastaid läbi viidud sama küsimustiku põhjal, nt jaotuse- ja hinnaindeksi uuring.
    Mõnikord vajame vastust mingile konkreetsele küsimusele (nt tahame mõnda toodet testida). Arvestades varasemaid koostöökogemusi, valime siis välja mõne firma, kellega peame läbirääkimisi ning selgitame nende seast parima pakkumise. Aastatega on välja kujunenud firmad, kellega oleme rahul ja kellega kavatseme koostööd ka tulevikus jätkata.
    Uuringutest saadud tulemusi oleme kasutanud aktiivselt, nad on aluseks ettevõtte edasisele tegutsemisele ning tegevusstrateegia väljakujunemisele. Olukorra turul selgitame välja nii Eestis kui ka meile olulistes sihtriikides (Lätis, Leedus, Ukrainas ja Venemaal).
    Meil ei ole veel välja kujunenud kindlat firmat, kellelt me turu-uuringuid tellime.
    Turu-uuringu firmad küsivad oma töö eest küllalt kõrget hinda. Vaatamata sellele oleme tellinud erinevaid uuringuid, kuid on juhtunud, et mõne uuringu tulemused on vastuolus müügitulemustega mingis piirkonnas.
    Eelistame firmasid, kelle uuringud põhinevad kaupluse uuringule ja distributsioonile (jaotussüsteemile).
    Kuna jäätiseturul tegutsevaid firmasid on vähe, siis ei ole raske hinnata turul valitsevat situatsiooni ja seal toimuvaid muutusi.
    Selle töö teevad ära meie oma ettevõtte kaubamüügiagendid, müügijuhid ja edasimüüjad. Nende perioodiline aruandlus näitab tegelikku olukorda tihtipeale objektiivsemalt kui turu-uuringufirmade töö tulemused.
    Tulevikus on kavas leida firma, kelle peale saame kindlad olla ning kellelt saaksime perioodiliselt (nt kaks korda aastas) uuringuid tellida.
    Fazeri turundussüsteemis on turu-uuringutel suur tähtsus. Peamiselt kasutab meie ettevõte kahte tüüpi uuringuid.
    Esimeste abil uuritakse margitoodete arengut tarbijate silmis. Teine pool turu-uuringutest tegeleb toodangu jaotusküsimustega.
    Näiteks ?okolaadi ja küpsiste osas saame iga kahe kuu tagant informatsiooni selle kohta, kuhu on meie toodang jõudnud, missugune on hinnatase, missugused on turu trendid jne.
    Spetsiaalsed turu-uuringufirmad teevad kogu uuringualase töö. Meie ettevõte annab vaid suunad, ise me turu-uuringutega praktiliselt ei tegele.
    Fazeril on mitu kindlat koostööpartnerit, kes on meile turu-uuringuid teinud juba aastaid. Samu firmasid kasutab Fazer ka teistes riikides.
    Uuringute tulemustel baseerub kogu turundusalaste strateegiate väljakujundamine, sealhulgas müügitöö suunamine ning reklaamikampaaniate planeerimine.
  • Hetkel kuum
Jaanika Altraja: rohepöördes õnnestumiseks tuleb vähendada ebavõrdsust
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Investorite kunagine lemmikaktsia on vajunud sügavale sohu Analüütikud hindavad, kas tegemist on ostukohaga
Koroonaajal suure edu saavutanud Pfizer on nüüdseks kaotanud üle poole oma tippväärtusest. Analüütikud selgitavad, kas languse taustal võiks terendada ostukoht.
Koroonaajal suure edu saavutanud Pfizer on nüüdseks kaotanud üle poole oma tippväärtusest. Analüütikud selgitavad, kas languse taustal võiks terendada ostukoht.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: nonii, tibulilled, kas tulete taas? Äripidaja intervjuu oma töötajatega
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Genka ettevõtlusest: valin vähem raha ja rohkem vabadust
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Tippjuhi nipid: mida teha, kui töötaja tuleb palka juurde küsima, aga …
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Jaanika Altraja: rohepöördes õnnestumiseks tuleb vähendada ebavõrdsust
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ameerika RAM – üks auto kõikideks sõitudeks
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Läti keskpank tõmbas kasvuprognoosi allapoole
Läti Pank korrigeeris selle aasta majanduskasvu prognoosi ja näeb nüüd, et riigi majandus võiks sel aastal kasvada 1,8 protsenti.
Läti Pank korrigeeris selle aasta majanduskasvu prognoosi ja näeb nüüd, et riigi majandus võiks sel aastal kasvada 1,8 protsenti.
Ameerika RAM – üks auto kõikideks sõitudeks
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.