Artikkel
  • Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kuidas on ettevõttes organiseeritud turu-uuringud?

    Paari firmaga oleme sõlminud pikemaajalised turu-uuringualased lepingud. Olenevalt uuringu tüübist on võimalik see tellida periooditi (nt kahekuuliste perioodide kaupa) tootegruppide lõikes. Osa uuringuid on aastaid läbi viidud sama küsimustiku põhjal, nt jaotuse- ja hinnaindeksi uuring.
    Mõnikord vajame vastust mingile konkreetsele küsimusele (nt tahame mõnda toodet testida). Arvestades varasemaid koostöökogemusi, valime siis välja mõne firma, kellega peame läbirääkimisi ning selgitame nende seast parima pakkumise. Aastatega on välja kujunenud firmad, kellega oleme rahul ja kellega kavatseme koostööd ka tulevikus jätkata.
    Uuringutest saadud tulemusi oleme kasutanud aktiivselt, nad on aluseks ettevõtte edasisele tegutsemisele ning tegevusstrateegia väljakujunemisele. Olukorra turul selgitame välja nii Eestis kui ka meile olulistes sihtriikides (Lätis, Leedus, Ukrainas ja Venemaal).
    Meil ei ole veel välja kujunenud kindlat firmat, kellelt me turu-uuringuid tellime.
    Turu-uuringu firmad küsivad oma töö eest küllalt kõrget hinda. Vaatamata sellele oleme tellinud erinevaid uuringuid, kuid on juhtunud, et mõne uuringu tulemused on vastuolus müügitulemustega mingis piirkonnas.
    Eelistame firmasid, kelle uuringud põhinevad kaupluse uuringule ja distributsioonile (jaotussüsteemile).
    Kuna jäätiseturul tegutsevaid firmasid on vähe, siis ei ole raske hinnata turul valitsevat situatsiooni ja seal toimuvaid muutusi.
    Selle töö teevad ära meie oma ettevõtte kaubamüügiagendid, müügijuhid ja edasimüüjad. Nende perioodiline aruandlus näitab tegelikku olukorda tihtipeale objektiivsemalt kui turu-uuringufirmade töö tulemused.
    Tulevikus on kavas leida firma, kelle peale saame kindlad olla ning kellelt saaksime perioodiliselt (nt kaks korda aastas) uuringuid tellida.
    Fazeri turundussüsteemis on turu-uuringutel suur tähtsus. Peamiselt kasutab meie ettevõte kahte tüüpi uuringuid.
    Esimeste abil uuritakse margitoodete arengut tarbijate silmis. Teine pool turu-uuringutest tegeleb toodangu jaotusküsimustega.
    Näiteks ?okolaadi ja küpsiste osas saame iga kahe kuu tagant informatsiooni selle kohta, kuhu on meie toodang jõudnud, missugune on hinnatase, missugused on turu trendid jne.
    Spetsiaalsed turu-uuringufirmad teevad kogu uuringualase töö. Meie ettevõte annab vaid suunad, ise me turu-uuringutega praktiliselt ei tegele.
    Fazeril on mitu kindlat koostööpartnerit, kes on meile turu-uuringuid teinud juba aastaid. Samu firmasid kasutab Fazer ka teistes riikides.
    Uuringute tulemustel baseerub kogu turundusalaste strateegiate väljakujundamine, sealhulgas müügitöö suunamine ning reklaamikampaaniate planeerimine.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum
Karoli Niilus: riigihangetega saab aidata lahendada keskkonna- ja sotsiaalprobleeme
Riigihanked peidavad endas paljudele teadmata ressurssi – võimalust laiemalt toetada ühiskondlikku toimetulekut, kirjutab rahandusministeeriumi riigihangete ja riigiabi osakonna nõunik Karoli Niilus.
Riigihanked peidavad endas paljudele teadmata ressurssi – võimalust laiemalt toetada ühiskondlikku toimetulekut, kirjutab rahandusministeeriumi riigihangete ja riigiabi osakonna nõunik Karoli Niilus.
Sellele sektorile ma niipea raha ei panusta
Arvate, et lennureisijad kannatavad, kui lennud ära jäävad ja lennujaamad umbes on? Need kannatused on köömes võrreldes lennufirma aktsionäri kannatustega.
Arvate, et lennureisijad kannatavad, kui lennud ära jäävad ja lennujaamad umbes on? Need kannatused on köömes võrreldes lennufirma aktsionäri kannatustega.
Nelja Eesti juhi teed tippu - kriisiloits, ettemääratus ja õpetaja võimendus
Värskes Äripäeva raadio saates "Juhi jutud" võtame kokku kuulajate lemmiksaated ja nopime nendest välja neli põnevat kildu Eesti juhtidelt. Tänases saates saavad sõna Eesti suurima panga Swedbanki juht Olavi Lepp, 2020. aastal Eesti parimaks kooliks valitud Uulu põhikooli juht Egle Rumberg, noorim Tallinna börsi firmade juht ehk Arco Vara juht Miko-Ove Niinemäe ja LHV grupi juht Madis Toomsalu, kes pälvis tänavu tunnustuse parim juht.
Värskes Äripäeva raadio saates "Juhi jutud" võtame kokku kuulajate lemmiksaated ja nopime nendest välja neli põnevat kildu Eesti juhtidelt. Tänases saates saavad sõna Eesti suurima panga Swedbanki juht Olavi Lepp, 2020. aastal Eesti parimaks kooliks valitud Uulu põhikooli juht Egle Rumberg, noorim Tallinna börsi firmade juht ehk Arco Vara juht Miko-Ove Niinemäe ja LHV grupi juht Madis Toomsalu, kes pälvis tänavu tunnustuse parim juht.
Müüt versus tegelikkus: inimesed peavad keskklassiks tegelikkuses pigem jõukaid
Swedbanki Rahaasjade Teabekeskuse uuringust selgus, et inimeste ettekujutus keskklassist on hoopis midagi muud kui selle tegelikkus.
Swedbanki Rahaasjade Teabekeskuse uuringust selgus, et inimeste ettekujutus keskklassist on hoopis midagi muud kui selle tegelikkus.
Segadused Türgi sadamas: Eesti ettevõte kisti Venemaa viljavarguste skeemi
Türgi võimud on Ukraina prokuratuuri palvel kinni pidanud laeva, milles on ligi 7000 tonni Ukrainast pärit nisu. Kahtlustatakse, et tegu on Ukrainast varastatud teraviljaga. Veose tarnija on aga Tartus registreeritud ettevõte, mille juht on teatanud laevaomaniku väitel veose täielikku legitiimsust, kirjutab Logistikauudised.
Türgi võimud on Ukraina prokuratuuri palvel kinni pidanud laeva, milles on ligi 7000 tonni Ukrainast pärit nisu. Kahtlustatakse, et tegu on Ukrainast varastatud teraviljaga. Veose tarnija on aga Tartus registreeritud ettevõte, mille juht on teatanud laevaomaniku väitel veose täielikku legitiimsust, kirjutab Logistikauudised.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.