ASi Pleione tegevdirektor Kalev Lepp ütles, et nende põhiargument, miks nad Opelite ostu otstarbekuse kahtluse alla seavad, on vajadus suur osa politsei autopargist välja vahetada. Samasse tooteklassi kuuluvaid Daewoo sõidukeid ostes oleks politsei sama raha eest saanud 30 autot enam, mis oleks oluliselt leevendanud teravat autokriisi, märkis ta.
Politseiameti majandusosakonna direktor Erki Nelis tunnistas vahetult pärast riigihankekonkursi tulemuste väljakuulutamist, et kiiret väljavahetamist nõuab 360 sõidukit.
Politseiamet valis tänavu augustis tehtud pakkumistest välja ASi Carring pakutud 55 sedaani Opel Astra koguhinnaga 7,33 miljonit krooni ja ASide Ascar ja Baltmotors pakutud 50 luukpäraga Opel Astrat koguhinnaga 6,82 miljonit krooni.
Kalev Lepp juhtis tähelepanu ka sellele, et analoogselt Opeli-müüjatega andsid ka nemad pakutud Daewoole kolmeaastase garantii. «Kui keegi suudaks tõestada, et Daewoo ei kõlba politseiteenistuseks, siis me ei protestiks,» ütles Lepp. «Kui uued Daewood on turul veel suhteliselt tundmatud, siis seda ei saa ometi öelda Nissanite kohta, mille hind oli Opelitega võrreldes samuti odavam,» sõnas ta.
Nissaneid müüva ASi Fakto esindaja Urmas Kirtsi tõdes, et ka neil oli algul plaanis protest esitada, kuid hiljem siiski loobuti sellest. «Leidsime, et protestimiseks on meil liiga vähe infot, me ei tea, mis metoodikat politsei autode hindamisel kasutas,» märkis Kirtsi.
Ajakirja Auto+ peatoimetaja Margus Kuuse ütles, et Opeli ja Daewoo sõidukid on oma parameetritelt, kaasa arvatud tehnoloogia ja roostekindlus, täiesti võrreldavad. Uute Daewoo autode konstruktor on Porsche peakonstruktor.
Kuuse juhtis tähelepanu asjaolule, et üle maailma koostatavate auto töökindluse edetabelite esimeses otsas on Jaapani autod ning et Euroopas tehtud sõidukid on keskmike hulgas.