• OMX Baltic−0,01%292,5
  • OMX Riga0,36%888,47
  • OMX Tallinn−0,27%1 858,36
  • OMX Vilnius0,16%1 138,8
  • S&P 5002,13%5 638,94
  • DOW 301,65%41 488,19
  • Nasdaq 2,61%17 754,09
  • FTSE 1000,17%8 646,79
  • Nikkei 2250,93%37 396,52
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%91,58
  • OMX Baltic−0,01%292,5
  • OMX Riga0,36%888,47
  • OMX Tallinn−0,27%1 858,36
  • OMX Vilnius0,16%1 138,8
  • S&P 5002,13%5 638,94
  • DOW 301,65%41 488,19
  • Nasdaq 2,61%17 754,09
  • FTSE 1000,17%8 646,79
  • Nikkei 2250,93%37 396,52
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%91,58
  • 17.08.98, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kas ettevõte eelistab kapitali- või kasutusrendilepinguid?

Kuna oleme oma põhitegevusalalt autotransporditeenuseid osutav firma, siis tarbeautode soetamisel kasutame kindlasti kapitalirenti.
Tarbeautodelt saame tagasi arvestada käibemaksu, ise amortiseerida ning kasutusel on nad meie oludes ja tingimustes pea kaks liisinguperioodi kestvust. Kapitalirendi puhul on mugavam teha ka muudatusi liisinguperioodi vältel, mis hõlmavad nt intressi määrasid ja liisingperioodi kestvust.
Tarbesõidukite soetamisel arvestame täpselt kliendi soove nende komplekteerimisel furgooni, tagaluugi, jahutus-külmutusseadmete jms suhtes, mis kasutusrendi puhul tagasiostu korral võib tekitada probleeme sobiva omaniku leidmisel.
Kasutusrenti oleme kasutanud ametiautode (sõiduautode) osas, sest seni saab käibemaksu osa tagasi arvestada.
Kasutusrendi lõppedes määrab meie otsuse sõiduki väljaostmiseks tema hind, seisund ning võimalikud ekspluatatsioonikulud.
Meie firma on seisukohal, et nii kapitali- kui ka kasutusrent on praegustes tingimustes ettevõttele liiga kulukad. Eelistame põhivara soetamist omavahendite arvel.
Paar aastat tagasi meie ettevõte rahanappuses siiski paar kasutusrendilepingut sõlmis.
Väiksemate põhivahendite ja sõiduautode soetamiseks kasutame kasutusrenti. Kasutusrendi põhieelis on see, et juriidiline isik saab maksete pealt käibemaksu tagasi. Seni, kuni käibemaksu tagasi saab, jääb Pindi Kinnisvara kasutusrenti kasutama.
Kapitalirenti me ei ole kasutanud.
Meie ettevõte kasutab vaid kapitalirenti ja seda uute busside hankimiseks. Ma ei kujuta ette, et me võiks autobusse osta kasutusrendilepinguga.
Kasutusrendi kaudu pole me ka ühtegi sõiduautot muretsenud. Soetatud ametiautod oleme kohe välja ostnud.
Kapitalirent on üldiselt kallis variant, kuid seni ainus võimalus uute autobusside ostmist finantseerida. Kui meil oleks võimalik uusi busse kuidagi odavamalt hankida, siis me neid sel teel ei muretseks.
Kapitalirendilepinguid oleme mitme aasta jooksul sõlminud eri liisingufirmadega, olenevalt sellest, milline neist on võitnud riigihankekonkursil. Konkursid on olnud küllalt tasavägised, lepingutingimused on firmadel küllalt sarnased. Kokku oleme kapitalirenti kasutades hankinud 65 uut autobussi.
Kasutatud busse me rendilepingu kaudu ei osta, neile veel intressi peale maksta oleks liig.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele