Bussi keredetailid tuuakse ?veitsist, mootor, käiguosa, rattad ja raam Rootsist Scania tehastest. Tartus pannakse bussid kokku, tänavu valmib viis bussi.
«Üks meie omanikke on Scania kontsern ja nemad läksid kere neetimisest tänapäevasemale poltliidete kasutamisele üle alles möödunud aastal,» ütles ASi Baltscan finantsjuht Andrus Kiige. Tema sõnul on uue linnaliinibussi põrand madalamal ja esiuksest sisenemine astmete puudumise tõttu mugavam. Ökonoomsemaks ja keskkonnasõbralikumaks on muudetud ka bussi mootor.
Kokku on AS Baltscan kolme ja poole aastaga tootnud 93 linnaliinibussi. Tallinnas sõidab neid aasta lõpuks 75, Tartus 15, Kohtla-Järvel kolm, Narvas kaks ja üks on kaitseministeeriumi käsutuses. Busside optimaalne kasutusaeg linnaliinil on 15 aastat.
«Augusti lõpus saadame oma näidisbussi Riiga, kus kavandatakse suuremat bussiostu,» märkis Andrus Kiik. AS Baltscan konkureeris Riia linna bussitellimusele ka eelmisel aastal, kuid siis eelistasid lätlased Türgis valmistatud Mercedes-tüüpi linnaliinibusse, mida ka Pihkva linn on 70 tükki soetanud.
Läbirääkimisi on peetud ka busside müügiks Leetu, kuid seni pole ühtegi tehingut veel tehtud.
ASi Baltscan omanikud on Eesti riik (44 protsenti), Scania (41 protsenti) ja AS Tallinna Autobussikoondis (15 protsenti).
Ettevõtte mullune käive (ei sisalda busside hinda, vaid ainult allhanketööd) oli 8,5 miljonit ja kasum 0,6 miljonit krooni.
Tänavu valmistab AS Baltscan 32 bussi ja käibeprognoos on 10 miljonit krooni.