• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tartu valmistab uut tüüpi linnaliinibusse

    Bussi keredetailid tuuakse ?veitsist, mootor, käiguosa, rattad ja raam Rootsist Scania tehastest. Tartus pannakse bussid kokku, tänavu valmib viis bussi.
    «Üks meie omanikke on Scania kontsern ja nemad läksid kere neetimisest tänapäevasemale poltliidete kasutamisele üle alles möödunud aastal,» ütles ASi Baltscan finantsjuht Andrus Kiige. Tema sõnul on uue linnaliinibussi põrand madalamal ja esiuksest sisenemine astmete puudumise tõttu mugavam. Ökonoomsemaks ja keskkonnasõbralikumaks on muudetud ka bussi mootor.
    Kokku on AS Baltscan kolme ja poole aastaga tootnud 93 linnaliinibussi. Tallinnas sõidab neid aasta lõpuks 75, Tartus 15, Kohtla-Järvel kolm, Narvas kaks ja üks on kaitseministeeriumi käsutuses. Busside optimaalne kasutusaeg linnaliinil on 15 aastat.
    «Augusti lõpus saadame oma näidisbussi Riiga, kus kavandatakse suuremat bussiostu,» märkis Andrus Kiik. AS Baltscan konkureeris Riia linna bussitellimusele ka eelmisel aastal, kuid siis eelistasid lätlased Türgis valmistatud Mercedes-tüüpi linnaliinibusse, mida ka Pihkva linn on 70 tükki soetanud.
    Läbirääkimisi on peetud ka busside müügiks Leetu, kuid seni pole ühtegi tehingut veel tehtud.
    ASi Baltscan omanikud on Eesti riik (44 protsenti), Scania (41 protsenti) ja AS Tallinna Autobussikoondis (15 protsenti).
    Ettevõtte mullune käive (ei sisalda busside hinda, vaid ainult allhanketööd) oli 8,5 miljonit ja kasum 0,6 miljonit krooni.
    Tänavu valmistab AS Baltscan 32 bussi ja käibeprognoos on 10 miljonit krooni.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Henry Auväärt: kes jääb praegusajal töötuks?
Hiljutine tööandjate küsitlus viitab, et värbamisrallile lähikuudel veel pidurit ei tõmmata, kirjutab CVKeskus.ee turundusjuht Henry Auväärt.
Hiljutine tööandjate küsitlus viitab, et värbamisrallile lähikuudel veel pidurit ei tõmmata, kirjutab CVKeskus.ee turundusjuht Henry Auväärt.
Hiina telefonitootja avab elektriautode tehase
Hiina nutitelefonide valmistaja Xiaomi ehitab riigi pealinna Pekingisse tehase, kus saab aastas toota 300 000 elektriautot, vahendab Reuters.
Hiina nutitelefonide valmistaja Xiaomi ehitab riigi pealinna Pekingisse tehase, kus saab aastas toota 300 000 elektriautot, vahendab Reuters.
Raamatupidamisbüroode TOP 2: uisuta sinna, kus litter saab olema, mitte sinna, kus ta oli
BDO Eesti tegi tänaseks edu toonud põhimõttelised muudatused ära kolm-neli aastat tagasi, ütles firma juhtiv partner ja tegevjuht Sulev Luiga.
BDO Eesti tegi tänaseks edu toonud põhimõttelised muudatused ära kolm-neli aastat tagasi, ütles firma juhtiv partner ja tegevjuht Sulev Luiga.
Raadiohommikus: muljed Dubai Expolt, räägime ka Rail Balticu hetkeseisust
Hommikuprogrammi saatejuht Hando Sinisalu saabus äsja Dubai Expo maailmanäituselt ja vahendab saates muljeid ning intervjuusid Eesti ettevõtjatega. Kuulame intervjuusid ETS-Nordi juhi Urmas Hiie, Yanu baarirobotite asutaja Alan Adojaaniga ning EASi Dubai esindaja Ege Devoni ja Expo Eesti paviljoni äriesindaja Jaan Kelderiga.
Hommikuprogrammi saatejuht Hando Sinisalu saabus äsja Dubai Expo maailmanäituselt ja vahendab saates muljeid ning intervjuusid Eesti ettevõtjatega. Kuulame intervjuusid ETS-Nordi juhi Urmas Hiie, Yanu baarirobotite asutaja Alan Adojaaniga ning EASi Dubai esindaja Ege Devoni ja Expo Eesti paviljoni äriesindaja Jaan Kelderiga.