Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tollitransiidi eeskiri ähvardab eksporti

    Rahandusministeerium on koostöös tolliametiga valmis saanud tollitransiidi rakendamise eeskirja. Valitsus kinnitas eeskirja juba mais ja see ootab jõustumist 1. septembril. Kired aga alles löövad lõkkele.
    Eeskirja rakendumine võtab ekspedeerimisfirma kliendilt tiheda regulaarveo võimaluse või tõstab transporditeenuse hinda üle 30%.
    Seni on transiitkaup andnud ekspedeerijatele võimaluse vedada regulaarselt ka kohalike eksportööride kaupa. Tollitransiidi eeskirja 9. punkt kõlab aga järgmiselt: «Tollitransiitveol kasutatavasse tollitõkendiga kaitstud veokisse võib paigutada ainult seda kaupa, mille suhtes kohaldatakse tollitransiidi tolliprotseduuri.» Sellest võib välja lugeda, et transiitkauba ja eksportkauba vedamine ühes kaubaruumis pole lubatud.
    Scansped Eesti ekspedeeritava kauba mahust moodustab kohaliku eksportööri kaup vaid 10--15%. Kui eksportkaupa ei või enam välja vedada koos Eestit läbiva transiitkauabaga, vaid see peab ootama eksportkaubast omaette täiskoorma kogunemist, siis saab Scansped Eesti edaspidi näiteks Riiga Eesti firmade kaupa vedada vaid korra nädalas. Seni on kliendil võimalus oma kaupa Riiga saata iga päev.
    Regulaarsust on võimalik säilitada kõrge hinnaga. Kohalik eksportöör saab regulaarveoteenuse, kui ekspedeerija nõustub veokeid välja saatma osaliselt laadituna. Loomulikult tuleb selline veovahendite ebarentaabel kasutamine kinni maksta kliendil. Kasutades jällegi Scansped Eesti Riia marsruudi näidet, tähendab see, et seni iga päev toiminud transport Riiga oleks ka ülepäevase veosageduse säilitamisel 30% kallim.
    Tolliameti transiiditalituse juhataja Andres Valdna ütleb, et ekspedeerijad on eeskirjast valesti aru saanud. 12. augustil lubas Valdna, et nädal varem saadetud Eesti ekspedeerijate assotsiatsioo-ni märgukirjale vastatakse 1--1,5 nädala pärast kirjaga, kus selgitatakse eeskirjas vaidlusi tekitanud punkt. Ta väidab, et see punkt ei tekita ekspedeerijatele probleeme, kuid keeldub vaidlusalust eeskirja lõiku kohe lahti seletamast.
    Toll peab oma selgitustööd kiiremini tegema ja sellega varem alustama. Veelgi parem oleks, kui uute eeskirjade väljatöötamisse kaasataks ka ekspedeerijate esindajad. Praegu jääb ekspedeerijatel vaid loota, et nad võivad nädal enne eeskirja jõustumist tolliameti kirjast kergendatult lugeda, mida eeskiri tegelikult praktikas kaasa toob.
    Kui aga ekspedeerijate kartused eksport- ja transiitkauba koos vedamise keelamise kohta tõeks osutuvad, on ekspediitorid seatud kliendi ees ebameeldivasse olukorda. Neil tuleb selgitada, et juba nädala pärast pole enam võimalik osutada varem lubatud regulaarveoteenust või tuleb selle eest maksta kolmandiku võrra rohkem. Nii ootamatult tabanud muutused on eksportööridele ebameeldiv löök.
  • Hetkel kuum
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Kevadine hinnasula aktsiaturul paiskas ostukohad lagedale
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Pauligi kontserni tippu jõudnud Mariell Toiger: tuleb lihtsalt pihta hakata
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
Äripäeva arvamusliider: kui tahame Euroopa toetust Ukrainale, peame andma midagi vastu
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Kaitsevägi värbas varasemast oluliselt rohkem tegevväelasi
2023. aastal asus tegevteenistusse läbi aegade suurim arv inimesi, teatas kaitseressursside amet.
2023. aastal asus tegevteenistusse läbi aegade suurim arv inimesi, teatas kaitseressursside amet.
Ain Kivisaar: Tallinna planeerimisamet vajab suurpuhastust
Tallinna kinnisvara arendamiseks on vaja teha Tallinna linnaplaneerimisametis suurpuhastus, ütles kinnisvaraettevõtte Metro Capital juht Ain Kivisaar.
Tallinna kinnisvara arendamiseks on vaja teha Tallinna linnaplaneerimisametis suurpuhastus, ütles kinnisvaraettevõtte Metro Capital juht Ain Kivisaar.