• OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−0,97%40 095,64
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,23
  • OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−0,97%40 095,64
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,23
  • 25.08.98, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Osakoorma viibimine sõltub partneritest

Kui osakoormas aresti-takse mõne firma kaup, siis peetakse ainult tema kaup kinni. Teiste firmade kauba transport viibib ainult nii kaua, kuni leitakse arestitud kaubale tolliterminaaal, kuhu see maha laadida.
Kui osakoormas arestitakse Tallinna firma kaup, siis Tartu firmad peavad kauba kättesaamisega ootama, kuni Tallinna firma kauba saab koormast eemaldada ja auto sõidab edasi Tartusse. Ma ei julge öelda, et viivitus piirdub alati vaid paari tunniga. Kui arestitakse mõni eritingimusi nõudev kaup (näiteks külmutust vajav), siis võib sobiva mahalaadimispaiga leidmine ka paar päeva aega võtta. On muidugi võimalus sõita Tartusse, seal õige kaup maha panna ja arestitud kaubaga Tallinna tagasi tulla.
Oleme osakoormates oma kaupa vedanud. Arestitud ühtegi koormat ei ole, kuid väiksemaid viivitusi on teiste firmade tõttu ette tulnud.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Viivitused, kus kõigi osakoormas olevate firmade kaup jääb toppama, on olnud seotud näiteks sellega, et mõnel firmal pole raha, et deklaratsioonid ära vormistada. Tavaliselt piirduvad sellised viivitused ühe päevaga.
Viivitustest tekkivate kahjude lahendamisel on aluseks vedajaga sõlmitud leping. Lepingus on määratud kauba sihtpunkti toimetamise tähtaeg. Kui meie oleme omalt poolt kõik õigesti teinud, siis peab vedaja leid-ma tollilao, kuhu probleeme tekitanud kaup panna, et meie oma kauba koormast õigel ajal kätte saaksime.
Kahjude hüvitamine kliendile, kellele osakoormas oleva kauba kättetoimetamine viibib mõne teise firma süül, sõltub veolepingust.
Kui klient ja ekspedeerija on kokku leppinud tähtajalises veos, siis maksab koormat ekspedeerinud firma hilinemise eest lepingus ettenähtud leppetrahvid.
Ekspedeerijal on sellise olukorra vältimiseks osakoormate puhul tark kõigi klientidega sõlmida maaklerleping. Sellisel juhul valmistab ekspediitor ise ette kõigi koormas olevate firmade kaubadokumendid, mis on garantiiks, et kõik tollipaberid on korras. Muidugi võib ka maakleril näpukaid juhtuda, kuid see on haruharv, sest paberid on ju spetsialistide poolt ettevalmistatud.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 16 p 4 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele