Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Eesti investorid asuvad arendama raudtee reisivedu

    Erastamiskonkursi võitnud OÜ Fraser Group juhataja Henn Ruubel kinnitas, et 10 000kroonise aktsiakapitaliga osaühingu omanik Eesti Investeerimispank oma raha raudteele ei investeeri. «Pangalt on vaid investeeringute garantii kümnele protsendile summast kuni lepingu sõlmimiseni,» lausus Ruubel.
    «Investeerimispangal endal raudteeliikluse vastu huvi pole, esindame oma klientide huve,» sõnas Ruubel. Kelle huvides Investeerimispank pakkumuse esitas, ei nõustunud Ruubel ütlema. BNSi teatel esindab Investeerimispank pakkumuses osa Eesti Raudtee endiste ja praeguste töötajate huve.
    Äripäeva andmetel pole pakkumuse taga Eesti Raudtee praegune juhatuse esimees Parbo Juchnewitsch ega osa juhatuse liikmeid. «Me ei tea seda, meil oleks ka huvitav teada,» kommenteeris Eesti Raudtee pressiesindaja Liia Rikson, kelle huve võiks Henn Ruubel esindada. «Saame teada, kes on Investeerimispanga taga, tuleval nädalal, kui algavad läbirääkimised,» lausus Rikson reedel.
    Samas möönis Eesti Raudtee pressiesindaja, et alanud nädalalgi tuleb võib-olla pidada läbirääkimisi vaid Henn Ruubeliga.
    «Mina olen asjast nii aru saanud, et teinekord eelistavad investorid jääda teatud etapil anonüümseks, mis aitab neil riske maandada,» lausus Henn Ruubel. Ta põhjendas salatsemist sellega, et raudtee rahvusvaheliste reisivedude erastaja teadmine muutuks vastasel juhul takistuseks äriplaani arutamisel või tunnustamisel.
    Vastavalt konkursi tingimustele on Eesti Raudtee juhatusel aega kaks kuud sõlmida konkursi võitjaga leping ühise aktsiaseltsi asutamiseks. Loodavas aktsiaseltsis kuulub 51% osalus konkursi võitjaks tunnistatud firmale ja ülejäänud aktsiad ASile Eesti Raudtee.
    Kui konkursi võitjaga lepingut sõlmida ei õnnestu, alustab Eesti Raudtee läbirääkimisi konkursil teiseks tulnud firmaga.
    Fraser Groupi äriplaan Eesti Raudtee rahvusvaheliste reisivedudega opereerimiseks oli põhjalikult lahti kirjutatud ja seal sisalduv investeeringute suurusjärk oli mõnisada miljonit krooni, lausus teede- ja sideministeeriumi pressiesindaja Tommy Biene. «Investeeringute vahe oli ikka kordades,» võrdles ta võidupakkumust teiseks tunnistatud Soome riigiraudtee VR Oy omaga.
    «Ma imestan küll nende meeste vaprust, kes sellise pakkumuse esitasid,» kommenteeris VR Oy tegevdirektor Erkki Hämäläinen. Ta ei soostunud täpsustama oma pakkumuse suurust, aga tõdes, et selliste numbrite korral on vahe märgatav. «Tegime oma arust hea pakkumuse,» sõnas Hämäläinen.
    Henn Ruubel keeldus avalikustamast Fraser Groupi pakutud investeeringute summat. «Investeering sõltub läbirääkimistest Eesti Raudteega,» seletas ta.
    Eesti Raudtee rahvusvahelised reisiveod on olnud viimastel aastatel kahjumis. Käesoleva aasta kuue kuuga oli Eesti Raudtee rahvusvahelistel liinidel sõitnud vaid 100 000 inimest, eelmise aasta reisijate arv oli kaheteistkümne kuuga ligi 500 000 inimest.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Novira Capitalil sai Riias valmis ärikvartal
Eesti kinnisvaraarendaja Novira Capital ja Leedu investeerimisfondi Evernord Real Estate Fund III koostöös valmis Riia kesklinnas 70 miljonit eurot maksma läinud ärikvartal Novira Plaza.
Eesti kinnisvaraarendaja Novira Capital ja Leedu investeerimisfondi Evernord Real Estate Fund III koostöös valmis Riia kesklinnas 70 miljonit eurot maksma läinud ärikvartal Novira Plaza.
Vallandatud Tallinna Hambakliiniku juht: tahtsin ise ammu lahkuda
“Mõni aasta tagasi sain aru, et niipea, kui linnajuhtkond muutub, ei hakka keegi süvenema asja sisusse", ütles Maksim Volkov, keda uus Tallinna võim kolmapäeval SA Tallina Hambakliinik juhi kohalt vallandas.
“Mõni aasta tagasi sain aru, et niipea, kui linnajuhtkond muutub, ei hakka keegi süvenema asja sisusse", ütles Maksim Volkov, keda uus Tallinna võim kolmapäeval SA Tallina Hambakliinik juhi kohalt vallandas.