Erastamiskonkursi võitnud OÜ Fraser Group juhataja Henn Ruubel kinnitas, et 10 000kroonise aktsiakapitaliga osaühingu omanik Eesti Investeerimispank oma raha raudteele ei investeeri. «Pangalt on vaid investeeringute garantii kümnele protsendile summast kuni lepingu sõlmimiseni,» lausus Ruubel.
«Investeerimispangal endal raudteeliikluse vastu huvi pole, esindame oma klientide huve,» sõnas Ruubel. Kelle huvides Investeerimispank pakkumuse esitas, ei nõustunud Ruubel ütlema. BNSi teatel esindab Investeerimispank pakkumuses osa Eesti Raudtee endiste ja praeguste töötajate huve.
Äripäeva andmetel pole pakkumuse taga Eesti Raudtee praegune juhatuse esimees Parbo Juchnewitsch ega osa juhatuse liikmeid. «Me ei tea seda, meil oleks ka huvitav teada,» kommenteeris Eesti Raudtee pressiesindaja Liia Rikson, kelle huve võiks Henn Ruubel esindada. «Saame teada, kes on Investeerimispanga taga, tuleval nädalal, kui algavad läbirääkimised,» lausus Rikson reedel.
Samas möönis Eesti Raudtee pressiesindaja, et alanud nädalalgi tuleb võib-olla pidada läbirääkimisi vaid Henn Ruubeliga.
«Mina olen asjast nii aru saanud, et teinekord eelistavad investorid jääda teatud etapil anonüümseks, mis aitab neil riske maandada,» lausus Henn Ruubel. Ta põhjendas salatsemist sellega, et raudtee rahvusvaheliste reisivedude erastaja teadmine muutuks vastasel juhul takistuseks äriplaani arutamisel või tunnustamisel.
Vastavalt konkursi tingimustele on Eesti Raudtee juhatusel aega kaks kuud sõlmida konkursi võitjaga leping ühise aktsiaseltsi asutamiseks. Loodavas aktsiaseltsis kuulub 51% osalus konkursi võitjaks tunnistatud firmale ja ülejäänud aktsiad ASile Eesti Raudtee.
Kui konkursi võitjaga lepingut sõlmida ei õnnestu, alustab Eesti Raudtee läbirääkimisi konkursil teiseks tulnud firmaga.
Fraser Groupi äriplaan Eesti Raudtee rahvusvaheliste reisivedudega opereerimiseks oli põhjalikult lahti kirjutatud ja seal sisalduv investeeringute suurusjärk oli mõnisada miljonit krooni, lausus teede- ja sideministeeriumi pressiesindaja Tommy Biene. «Investeeringute vahe oli ikka kordades,» võrdles ta võidupakkumust teiseks tunnistatud Soome riigiraudtee VR Oy omaga.
«Ma imestan küll nende meeste vaprust, kes sellise pakkumuse esitasid,» kommenteeris VR Oy tegevdirektor Erkki Hämäläinen. Ta ei soostunud täpsustama oma pakkumuse suurust, aga tõdes, et selliste numbrite korral on vahe märgatav. «Tegime oma arust hea pakkumuse,» sõnas Hämäläinen.
Henn Ruubel keeldus avalikustamast Fraser Groupi pakutud investeeringute summat. «Investeering sõltub läbirääkimistest Eesti Raudteega,» seletas ta.
Eesti Raudtee rahvusvahelised reisiveod on olnud viimastel aastatel kahjumis. Käesoleva aasta kuue kuuga oli Eesti Raudtee rahvusvahelistel liinidel sõitnud vaid 100 000 inimest, eelmise aasta reisijate arv oli kaheteistkümne kuuga ligi 500 000 inimest.