Raskustesse sattunud firmade hulk võib aga veelgi suurem olla, kuna paljud ettevõtjad kasutasid topelttollide vältimiseks välismaiste ja offshore-firmade vahendust, ütles Eesti autovedajate ühenduse ERAA TIR-osakonna juhataja Lauri Lusti.
Eesti autovedajatel ei saa Lusti sõnul õnneks tekkida sarnaseid raskusi Läti kolleegidega, kel oli Vene turule suunatud 80 protsenti ärist. «Neid on tabanud täielik krahh,» märkis ta.
Balti veosefirmad on Vene tollistatistika andmeil vallutanud lõviosa Vene veoseturust, jättes Vene firmadele vaid 8--18protsendise ni?i.
Seoses Eesti ettevõtete Venemaa-kaubavahetuse katkemisega on tööta jäänud ka neid teenindanud autovedajad. Keskmiselt moodustas idasuund autovedajate käibest kolmandiku.
Eesti ja teiste Balti riikide autovedajaid on Vene turu suhtes ettevaatlikuks teinud ka Venemaa püüe piirata Balti autovedajate tegevust ja toetada Vene autovedajaid.
Novembrist jõustub Venemaal uus seadus, mis hakkab kitsendama välismaiste veofirmade tegevust.
1991. aastast tegutsev autovedusid teostavate ettevõtete vabatahtlik ühendus ERAA koondab 510 Eesti firmat, millest 370 omab TIR-märkmikku, mis annab vedajale võimaluse ühe tolligarantiiga liikuda riigist riiki. BNS