• OMX Baltic0,46%301,4
  • OMX Riga0,11%893,94
  • OMX Tallinn0,63%2 081,82
  • OMX Vilnius0,71%1 211,06
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 100−0,37%8 790,33
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,83
  • OMX Baltic0,46%301,4
  • OMX Riga0,11%893,94
  • OMX Tallinn0,63%2 081,82
  • OMX Vilnius0,71%1 211,06
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 100−0,37%8 790,33
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,83
  • 15.09.98, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Veerand autovedajatest kannatab Vene kriisi tõttu

Raskustesse sattunud firmade hulk võib aga veelgi suurem olla, kuna paljud ettevõtjad kasutasid topelttollide vältimiseks välismaiste ja offshore-firmade vahendust, ütles Eesti autovedajate ühenduse ERAA TIR-osakonna juhataja Lauri Lusti.
Eesti autovedajatel ei saa Lusti sõnul õnneks tekkida sarnaseid raskusi Läti kolleegidega, kel oli Vene turule suunatud 80 protsenti ärist. «Neid on tabanud täielik krahh,» märkis ta.
Balti veosefirmad on Vene tollistatistika andmeil vallutanud lõviosa Vene veoseturust, jättes Vene firmadele vaid 8--18protsendise ni?i.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Seoses Eesti ettevõtete Venemaa-kaubavahetuse katkemisega on tööta jäänud ka neid teenindanud autovedajad. Keskmiselt moodustas idasuund autovedajate käibest kolmandiku.
Eesti ja teiste Balti riikide autovedajaid on Vene turu suhtes ettevaatlikuks teinud ka Venemaa püüe piirata Balti autovedajate tegevust ja toetada Vene autovedajaid.
Novembrist jõustub Venemaal uus seadus, mis hakkab kitsendama välismaiste veofirmade tegevust.
1991. aastast tegutsev autovedusid teostavate ettevõtete vabatahtlik ühendus ERAA koondab 510 Eesti firmat, millest 370 omab TIR-märkmikku, mis annab vedajale võimaluse ühe tolligarantiiga liikuda riigist riiki. BNS

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 12 p 21 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele