Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Saksamaa seab kurssi

    Sõjajärgsele Saksamaale on olnud iseloomulikud pikaajalised valitsused ja poliitilised liidrid alates Konrad Adenauerist Helmut Kohlini, legendaarselt tugev raha Saksa mark ja imepärane majanduslik areng. Saksamaa ja Jaapan olid Teise maailmasõja suurimad kaotajad. Nüüdseks on nad USA kõrval tõusnud maailma juhtivateks majandusriikideks, kes on üles ehitanud heaoluühiskonna ja olnud oma piirkonna riikide majandusveduriks.
    Kuid 1990. aastail on Saksamaa areng hakanud pidurduma. Endine kiire majanduskasv kuivas 1990. aastate esimesel poolel kokku 6 protsendile. Nagu teisteski arenenud riikides on Saksamaal viimasel ajal tekkinud suuri lahendamist nõudvaid tööstuse struktuuriprobleeme. See on üks põhjusi, miks Saksamaal on välisinvesteeringud viimastel aastatel järsult kahanenud. Teiseks vaevab Saksamaad suur tööpuudus, mis hõlmab 4,1 miljonit inimest ehk 10,6% tööjõust.
    Oludes, kus Saksamaa vajab majanduspoliitika uuendamist ja konkurentsivõime tõstmist, kus tal peatselt tuleb euro kasuks loobuda Saksa majandusime ühest alustalast, Saksa margast, ning kus Saksamaal tuleb 1999. a Euroopa Liidu eesistujamaana reformida ELi põllumajandust ja institutsioone, mis on eelduseks ELi laienemisele, taotleb 16 aastat kantsleritoolil istunud 68aastane Helmut Kohl oma viiendat mandaati. Tema vastas on nooruslik ja populaarne Gerhard Schröder, kellel erinevalt Kohlist aga puudub rahvusvahelise poliitika ja sõja kogemus.
    Schröder püüab endale luua Briti peaministri Tony Blairi laadset jõulist imagot, aga tema käitumist kantslerina on raske prognoosida. Sest pole teada, milliseks võib kujuneda sotsiaaldemokraatide koalitsioon rohelistega või siis erakonna pahempoolset tiiba esindava esimehe Oskar Lafontaine mõju Schröderile.
    Tegelikult otsustab valitsuse moodustaja mitte niivõrd Kohli või Schröderi kui väikeparteide kogutav häälte arv. Ei saa Kohlist kantslerit, kui liberaalid ei ületa 5 protsendiga parlamendikünnist, ja Schröderist, kui rohelised peaksid välja jääma.
    Nagu näitavad küsitlused, ei tooks Schröderi kantsleriks saamine kaasa erilisi valuutade, intresside või aktsiakursside kõikumist.
    Kui aga rohelised peaksid valitsuses liiga suure mõju saama, tekitaks see närvilisust, sest roheliste eesmärgid tuumaenergia ja autoliikluse piiramisel firmadele kindlasti ei meeldi. Samuti võib Schröderi sunnitud järeleandmine erakonna pahemtiivale põhjustada riiklike kulude suurenemise, mis võib kergitada intresse ja kiirendada inflatsiooni.
    Briti ajaleht Financial Times leiab, et Saksamaa ja Euroopa seisukohalt oleks parim variant hoopis see, kui Kohl võidaks ja loovutaks peatselt võimu Saksamaa hetkel kõige võimekamale ja ühtlasi populaarseimale poliitikule Wolfgang Schäublele.
  • Hetkel kuum
Statistikaamet vastab kriitikale: kuidas kujuneb elektrihinnaindeks?
Elektrihinnaindeksi arvutamist mõjutab ka riigipoolne sekkumine, muutust hinnaindeksis näeme peagi, selgitab statistikaameti juhtivanalüütik Lauri Veski vastukajana Äripäeva “Makromaania” uudiskirjale.
Elektrihinnaindeksi arvutamist mõjutab ka riigipoolne sekkumine, muutust hinnaindeksis näeme peagi, selgitab statistikaameti juhtivanalüütik Lauri Veski vastukajana Äripäeva “Makromaania” uudiskirjale.
Kui Mars kutsub: Musk soovib 55,8 miljardit Tesla varadest
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon Musk on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon Musk on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Kuudepikkune vaidlus jõuab lõpule: USA näib lõpuks Ukrainale abi andvat
Kuudepikkune vaidlus miljardite dollarite üle vabariiklaste ja demokraatide vahel võib jõuda laupäeval lõpule Ukrainale ja teistele liitlastele abi andmisega.
Kuudepikkune vaidlus miljardite dollarite üle vabariiklaste ja demokraatide vahel võib jõuda laupäeval lõpule Ukrainale ja teistele liitlastele abi andmisega.
Raadiohommikus: seentest elektriautode suuromanikuni Jäta oma küsimus hommikuprogrammi külalistele
Äripäeva raadio reedene hommikuprogramm sisaldab mitut uudist – kiiresti arenevas seente maailmas tegutsev Eesti idufirma teatab oma värskest saavutusest ning selguvad arvamuskonkursi Edukas Eesti nominendid.
Äripäeva raadio reedene hommikuprogramm sisaldab mitut uudist – kiiresti arenevas seente maailmas tegutsev Eesti idufirma teatab oma värskest saavutusest ning selguvad arvamuskonkursi Edukas Eesti nominendid.