Volkswagenil polnudki seni oma autot pisiautode klassis, sest tema senine väikseim mudel Polo on iga mudelivahetusega kasvanud, olles juba esimeste põlvkondade Golfidega sama «kasvu».
Äsjasel Pariisi autonäitusel oma maailmadebüüdi teinud Lupo on välismõõtmetelt sama suur kui Polo paarkümmend aastat tagasi. Auto on 3530 mm pikk ja 2330 mm pikkuse teljevahega, võrrelduna 3720 mm pikkuse Pologa.
Lupo on ehitatud samale alusele aasta tagasi esitletud Seat Arosaga, ka osa keredetaile kattuvad. Seetõttu ei saagi Lupot puhtalt Saksa autoks nimetada, kuid mersulikud esituled ja VW logo tagavad Lupole tõenäoliselt müügiedu ka oma toodangut eelistaval Saksamaal.
Väliselt on Arosat ja Lupot siiski lihtne eristada, välimuses on suurimaks erinevuseks Lupo «kurvad silmad». Ka salongid on täiesti eri ilmega.
Autot hakatakse ehitama Saksamaal Wolfsburgis, kus esialgu ehitati ka Arosat. Kevadel viidi Arosa tootmine üle Hispaaniasse.
Lupo standardvarustuses on kaks turvapatja. Lisavarustusse kuuluvad külgpadjad, ABS, navigatsioonisüsteem jpm.
Mootoreid on valikus esialgu kolm -- 1,0- ning 1,4-liitrine bensiinimootor ja diisel. Järgmisel aastal lisandub 1,4-liitrine turbodiisel, mille kütusekulu jääb VW kinnitusel 3 l/100 km piiresse. Sellega pretendeerib Lupo Volkswageni pressiosakonna kinnitusel ökonoomseima seeriaauto tiitlile maailmas.
Jussi Pärnpuu Eestis Volkswageneid müüvast ASist Saksa Auto jätab Lupo Eestisse toomise osas otsad veel lahtiseks. «Ma ei oska veel öelda, kas me Eestis Lupot üldse müüma hakkame. Sakslased on selles autos rakendanud hulganisti tehnilisi uuendusi ja see ähvardab hinna Eesti ostjale vastuvõetamatusse kõrgusse viia,» kommenteeris Pärnpuu.