• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 225−0,46%39 626,3
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 225−0,46%39 626,3
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 21.10.98, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kaatriäri -- suur raha väheste klientide pealt

Miljoneid kroone maksvate lõbusõidukaatrite äri kogub Eestis jõudu. Kahanev majanduskasv siin veel olulist rolli ei mängi.
Kui eelmistel aastatel osteti paar kaatrit aastas, siis tänavu on neid müüdud juba neli või viis, kiidab Volvo ja Renault' sõidukitega kaupleva ASi Info Auto suuromanik ning riigile lootsikaatreid valmistav ja lõbusõidu aluseid müüv Viktor Siilats.
Ainult üle kolme miljoni krooniste kaatritega kaupleva Siilatsi sõnul on kaatrite ostjad väga erinevad.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Palju on tööstureid ning advokaate, kaks alust osteti välismaale. Oma kliente ta ei avalikusta.
Pole küll täheldanud, et eelmise aasta järsu majanduskasvuga rohkem ning tänavu vähem kaatreid osteti, lisab ta.
Oma põhjus võib olla siiski selles, et eduka majandusaasta vilju maitsti dividendide näol just sel aastal.
Kaatrite tellimise tähtaeg on kuni pool aastat. Paljud uusrikkad on väga üllatunud, kui tulevad, 6 miljonit krooni näpus, ning kuulevad, et kaupa ei saagi kohe kätte, muigab Siilats.
Siilats peab oma tõsiseimaks konkurendiks Jaak Unnuki juhitavat Jakari ASi, kes müüb kakssada tuhat kuni kaheksa miljonit krooni maksvaid aluseid.
Võrreldes Siilatsiga on Unnuk pessimistlik. Äri on kehvemini läinud kui mullu, tunnistab ta.
Unnuki firma kaatrimüük on vähenenud pea neli korda, viie kaatrini sel aastal, mille põhjuseks peab mees liisingutingimuste karmistumist.
Kaatrite müügiga on Jakari tänavu kahjumis, sest paviljoni rendisumma on suur. Siilatsil läheb hästi, sest ta tegi eelmisel aastal kõva lobitööd ning kaatrimüügiga tegeles vähem, ütleb Unnuk.
Odavamaid, umbes miljon krooni maksvaid Ameerika päritolu kaatreid müüva OÜ Y&L Boat juhatuse esimees Ülli Kukumägi peab seda aastat jälle mullusest paremaks. Y&L Boat müüs eelmisel aastal neli, tänavu kolme kvartaliga aga juba kuus kaatrit.
«Tänavu ostetakse ka suuremaid ja kallimaid veesõidukeid,» kinnitab ta.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 3 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele